• daniiel

    Slöja eller inte?

    Jag säger alltid slöja! Oavsett hur fin frisyr man har och vilken typ av frisyr. Tänker man ens tanken på att ha slöja, så tycker jag man ska ha det. Chansen kommer förmodligen inte åter ;) Det betyder ju dock inte att man måste ha slöjan hela dagen, nej nej, utan den kanske man bara har en stund under fotograferingen och under vigseln. Resten av dagen kan frisyren få glänsa :)

    Nu röstade jag på lång slöja, för att jag personligen oftast tycker att dom är finare. Det beror ju dock lite på hur klänningen ser ut också tycker jag.


  • daniiel

    Jag tror faktiskt inte att det är jättesvårt att fästa slöjan uppe på huvudet, antingen med en kam eller ett par hårnålar, utan att sabba frisyren :) Men det är ju klart bra att pröva före om man har möjlighet.


  • daniiel

    Oj, det har jag aldrig varit med om, att håret blivit så av en slöja. Jag hade ju slöja när jag gifte mig, men har haft det annars också på maskerad och liknande. Aldrig varit med om att en kam suttit dåligt (såfall går det stoppa dit två hårnålar) eller att frisyren under skulle bli förstörd. Jag kanske haft tur då :)


  • daniiel
    67d skrev 2013-04-25 07:41:51 följande:
    Frisyren hålls ihop av två tofsar under så att festa slöjan är inga problem. Min "frisör" kommer vara med på hela bröllopet så hon kan hjälpa vid ev avtagning. Det jag oroar mig för är att jag kanske ångrar att frisyren inte syns på korten som fotografen tar..
    Du behöver ju inte ha slöjan på dig under hela fotograferingen. Ska ni fotas före eller efter vigseln?
Svar på tråden Slöja eller inte?