Inlägg från: Jennan |Visa alla inlägg
  • Jennan

    Här samlas vi som gifter oss i februari månad 2014

    Denna tråd har jag inte sett förut :) Platsar in bra i denna tråd då jag och min sambo gifter oss den 8/2-14.Hur går det för er andra februari brudar? Vi har nog allt under kontroll känns det som nu. Gipsar i skrivande stund en väldig massa gipshjärtan som ska vara till bordsplaceringen. Hoppas på att det kan bli bra.Fick i förra veckan hem min spetsbolero som jag beställt från Stockholms brud och fest. Provade den till klänningen och det blev väldigt bra. känner mig så nöjd då jag vart på jakt efter en spetsbolero en längre tid men inte lyckats hitta den rätta. Så nu kan jag äntligen bocka av kläderna på listan. Har även sprungit på en pälsjacka som blir perfekt att ha på sig utomhus. Festhäfterna har vi också börjat spåna på. Min käre sambo har nedräkning med dagar och tror han nämnde 89 dagar imorse. det är helt galet vad fort det går :)Nyfiken på hur ni andra ligger till. Har ni skickat iväg alla inbjudningar o.s.v.     

  • Jennan

    Vad roligt att ni också har 8/2 som er dag :) Känns som att jag har stenkoll på läget, men det kommer säkert sluta i hysterisk panik. Har en förmåga att alltid göra det för mig :)Vi tänkte oss vitt och silver som färgtema och hoppas på en himla massa snö. Har inhandlat hur mycket silvriga ljusstakar och hållare som helst. Vi tänkte oss granris istället för blommor på borden. Eventuellt att vi sprejar dem med konst snö eller annat. Tror att det kan bli bra. Hur iommer ert bröllop att vara?   Stort, litet? Kyrkligt, borgligt osv.

  • Jennan

    Mysigt med bröllop på hotell. Skönt att kunna lämna över mycket ansvar till erfarna. Vi själva kommer att gifta oss på min barndoms ort. med fest i bygdegård. Känns helmysigt att få fira denna ljuvliga dag där jag har alla mina härliga barndomsminnen :) Kikade in på Etsy. där finns en hel del fint. Vad är det för typ av klänning du tänkte sy?

  • Jennan

    Jozzzzaa skrev 2013-11-12 18:07:29 följande:Vi har brun, röd, vit och grön som färger. Just nu är det väl bordsdekorationen och hur vi ska göra för att få lokalen mysig som är mitt stora problem känner jag.Allt som ska bokas är nog klartkyrkafestlokalfrisörsminkfotografljud/ljuscateringAlkoholen är köpt och står och väntar på oss... det är väl tårta vi ska bestämma när det kommer till maten, och så ska vi göra egen efterrätt så den ska vi också komma på.Det är otroligt mycket smågrejer när man börjar tänka. Och så kanske det kommer en flytt mitt i allt nu med... Ni verkar ju ha stenkoll på läget 😊 Vad kommer ni att servera för mat? Vi har bokat en Italiensk buffé från catering men vi vill även ha en förrättsbuffé Där är vi dock lite osäkra på vad som ska serveras. Vi kommer att göra den själva. Det får inte vara för avanserat samt att det måste gå att förbereda dagen innan. Vi hoppar över efterrätt och kommer heller inte servera den traditionella bröllopstårtan utan kommer bygga upp en ställning med pop cakes istället. Provbakade dem tillsammans med min svägerska förra veckan och de blev verkligen galet goda. Roliga att göra och de går att dekorera dem på så himla många olika sätt. Hoppas att det kan bli uppskattat. Tänkte typ 2 var.  Fördelen med att det är vinter är att det blir så himla mysigt med massor av ljus tycker jag. Vi kommer att satsa på väldigt mycket ljus för att få mys stämning i lokalen. Inte så mycket dekoration i övrigt då det inte alls är min stil.Kommer ha kvadratiska bord med ca 8 gäster per bord, borden kommer i sin tur ha väldigt mycket ljus i olika varianter på sig.    

  • Jennan

    jools skrev 2013-11-12 19:30:33 följande: Jennan skrev 2013-11-12 18:09:29 följande: Mysigt med bröllop på hotell. Skönt att kunna lämna över mycket ansvar till erfarna. Vi själva kommer att gifta oss på min barndoms ort. med fest i bygdegård. Känns helmysigt att få fira denna ljuvliga dag där jag har alla mina härliga barndomsminnen :) Kikade in på Etsy. där finns en hel del fint. Vad är det för typ av klänning du tänkte sy? Har ingen riktig barndomsort som jag kommer ifrån, och min sambo vill inte gifta sig där han kommer ifrån. Så vi kör storstadsbröllop istället och gär det smidigt för våra gäster istället! Blir enkelt för dem att fixa barnvakt och de som kommer långväga kan bo på hotellet om de vill. Att Hotellet vi har vält är väldigt stilrent känns extra bra, vi vill inte ha kyrkligt bröllop, men tack vara lokalen blir det högtidligt och stilfullt ändå. Jag vill ha en klänning i spets.jag älskar den här klänningen:och den här:Så det blir nog en blandning av dem. Är lite sugen på en svart klänning, men jag vet inte. Det blir nog vit ändå :)Har en så länge bara börjat med mönstret, så det är en bit kvar. Fördelen att göra till mig själv är att jag "kan min kropp" och inte behöver tolka vad jag gillar och hur jag tänker, som man måste när man syr till andra :)Vilka otroligt vackra klänningar båda två. Tycker att du ska gå på magkänsla angående färgen. Låter som du är en erfaren sömmerska. Härligt att kunna få konstruera sin egen dröm klänning i minsta detalj. Själv hittade jag min klänning i butik. tur var väl det då det skulle bli en katastrof om jag skulle gett mig på att sy själv 😊

  • Jennan
    Var hos floristen idag och lämnade in denna bild. Vill ha en enkel bukett med bara vita rosor och föll för denna :) Dock bad jag om att de ska korta ned skaften lite så att den blir lättare att hålla.
    Hon kom också med förslaget om att lägga i lite¨granris i den då vi kommer att ha det på borden. Vad tror ni? Ska se om jag hittar någon liknande med granris i.
  • Jennan

    Tiden rusar verkligen på och imorgon är det bara tre veckor kvar för våran del 😊Vi fick ett hastigt besked om dödsfall i förra veckan då min farfar somnade in i hemmet. Så vi lämnade all bröllopsplanering för några dagar och har nu en begravning i nästa vecka. Mycket blandade känslor just nu alltså. I lördags kidnappade de min blivande, Han var mycket nöjd med dagen men dock en aningens sliten på söndagen😊 Totalt oförberedd på detta och tron på att åka in till stan för bröllopsshopping. De senaste dagarna har varit lite halvstressiga med jobb och planering då vi hamnade lite på efterkälke, men klänningen är nu inlämnad för uppsyning, förlovningsringarna polerade, jag har träffat och diskuterat med min svägerska som är frisör och ska ordna med håret på bröllopet hur allt ska vara. Hunnit med en provsminkning, bokat tid för naglar,  Vi ska hämta ut vår alkoholbeställning från systemet idag. pratat med personalen m.m. Tror vi ligger rätt bra till. Festhäftet är i princip klart samt bordsplaceringen. Blir alltid några små sjusteringar. Är lite nyfikna på hur ni har tänkt kring alkohol på festen? Vi har galet svårt att beräkna och vill inte att det ska ta slut. Följande är beställt: 15 plattor öl, 15 BIB rött, 5 BIB vitt, 15 fl bubbel, 2 plattor cider, 2 liter whiskey, 2 liter baileys. Vi tänker bjuda på all dryck till middag och hela kvällen men vi kommer inte ha några drinkar. utan en liten avec till kaffet sedan öl,vin. Bara ett fåtal som dricker cider. ca 55-60 drickandes gäster. utöver detta har vi självklart även alkoholfritt. Vad tror ni, kommer det räcka?    

  • Jennan

    Vi pratade med dem på systemet igår och fick lite dispens på att lämna tillbaka alkohol till 4 veckor😊 Som det ser ut nu så har vi alkohol per person på 1,5 flaska vin, 6 öl, 1,5 glas bubbel, 6cl avec och lite cider. Rolig tanke att leka med att typ ens mormor skulle dricka denna mängd på kvällen 😊 Men några dricker betydligt mindre och andra kanske får i sig mer.

Svar på tråden Här samlas vi som gifter oss i februari månad 2014