• Kvalitetsexperten

Myten om den billiga kinaklänningen är död - Google varnar

Myten om billiga Kina klänningen är död. Google varnar…

Förr köpte man en billig kina klänning med varierande kvalite´

utan mellan händer från Kina. Idag är konkurrensen mellan olika

Webbutiker med brudklänningar knivskarp, som påverkar en del

företag att använda mindre seriösa affärsmetoder. 

Google ställer nu olika kvalitetskrav, för att företagen skall få

marknadsföra sig på Google. Jag har några fler kvalitetskrav

inlägg, för ett säkert  köp i webbutik.

Följande grundkrav ska Du Ställa på webbutiken för att Du

ska ha någon kontakt med butiken, om inte besök nästa.

Vem handlar jag med? Företaget bakom webbutiken. Hur får jag kontakt med butiken? Kundtjänst med telefon, mail Reklamationer och övriga villkor? Fri frakt och retur enl. EU krav Egna bilder på butikens klänningar, ej bilder på märkesklänningar Priset skall vara rimligt, ej tokbilligt och orealistiskt. Referenser från kunder som handlat, som  är överdrivet positiva. 

Nästa steg är vilka kvalitetskrav skall Du ha på klänningen?  Krav på

produkt information på hemsidan, skall alltid finnas. Ställ frågor!!!

Kvalite´ på tyg, spets, underkjol och detaljer. Kvalite´ på sömnad och uppbyggnad Kvalite´ på passform och snitt

Uppfyller webbutiken och modellen dina krav, bör Du ställa frågan till

Dig själv.

Jag är inte intresserad av några kvalitetskrav på själva klänningen Jag har höga kvalitetskrav och är beredd att betala extra. Jag chansar, för att jag vill endast köpa en billig klänning

Använd gärna mina tips, för att Du skall komma fram till om Du skall satsa på

köpa i en webbutik eller om det är bättre med en vanlig butik, typ bröllopsbutik.

Har Du synpunkter, svara gärna under de olika inläggen, del 1 - 4

• Svar på tråden Myten om den billiga kinaklänningen är död - Google varnar
  • Kvalitetsexperten

Tack för alla svar.

Enligt forumsreglerna har jag rätt att diskutera viktiga frågor om brudklänningar på mitt eget sätt
    Den senaste tiden har Forumet, drabbas av de frågeställningar som jag tar upp.

Varför jag har delat upp de i flera trådar är för att jag prata om en sak i taget. 
    Det är många som blandar ihop olika viktiga frågor i samma tråd.

Det har förekommit en stor marknadsföring från lågkvalitativa företag, enligt Google.
    Det är väldigt många trådar på Forumet. Dessa trådar lurar många köpare.

Det kan aldrig vara fel att hjälpa andra att få köpa säkert en fin klänning från en seriös webbutik.
    Därför vill jag att alla som vill diskutera på  rätt tråd.  

Vad är det som är fel?  

• Chicita

Vad är det som lurar vanliga köpare i dom trådar som finns?
    Och varför skulle någon lyssna på just dig?

Hur vet vi att du inte är en av dom som vill lura folk att handla från "fel" företag?
    Och vad vinner du på detta?
    Och vad är det som gör dig till "expert"? 

• Aniara4
    Chicita skrev 2013-04-11 13:35:05 följande:
    Vad är det som lurar vanliga köpare i dom trådar som finns?
    Och varför skulle någon lyssna på just dig?

Hur vet vi att du inte är en av dom som vill lura folk att handla från "fel" företag?
    Och vad vinner du på detta?
    Och vad är det som gör dig till "expert"? 
    Jag förstår inte heller. Varför denna självpåtagna roll som konsumentupplysare? Varför utgå från att alla på forumet är okunniga stackare som behöver din vägledning?
    Kvalitetsexperten skrev 2013-04-11 13:32:03 följande:
    Därför vill jag att alla som vill diskutera på  rätt tråd. 
    Eh, va?
  • amerika
    Kvalitetsexperten skrev 2013-04-11 13:32:03 följande:
    Det har förekommit en stor marknadsföring från lågkvalitativa företag, enligt Google.
    Just kinaklänningar, då? Visa mig det som google "varnar" för, tack!
    Självklart kommer man över en hel massa skit när man googlar men inte tar google själva något ansvar för vad som poppar upp i deras sökresultat?

Ge dig. Ingen här är intresserad av att diskutera dessa frågor med dig, inte på det sätt du vill att det ska diskuteras. Det finns som sagt redan flera trådar om kinaklänningar med både gott och ont. Vi får det vi behöver där. Tack och adjö!
  • Kvalitetsexperten

Svar till Chicita och America
     BT har ett diskussionsforum, och här kommer jag dyka upp lite och då, som stöd från dem som kanske
    vill se annan vinkling på debatten.  

Svar från Chicita
     Ja, det stämmer att jag är kvalitetsexpert  inom bröllopsbranschen och arbetar mycket mot Kina. Jag har ingen
     konkurrent, för jag har ingen webbutik. Ett stort nätverk inom branschen ger mig god inblick av marknaden.

Oj, det var inte meningen att Du uppleva dig som okunnig. Då ber jag om ursäkt. Eftersom jag mycket kontakter
    med olika aktörer inom branschen, har detta framkommit att oseriösa webbutiker lurar blivande brudar. Det
    är mycket ledsamt att se många förstörda förberedelse inför bröllopet.  Då fick ide´att varudeklarera webbutiker.

En motfråga: Varför är det fel att kräva att gällande lagar, avtal och regler skall gälla webblutiker. Jag hoppas
    att Du har mod och tid att svara på denna fråga. 

• Carina10

Kan bara skriva för min egen del o jag bryr mig bara om en klänning JAG gillar. Sen om den är från Kina, Sverige eller England bekommer mig inte.
    Det viktigaste för MIG är att JAG gillar klänningen och trivs i den.

Är inte det något som är det allra viktigaste??????

• Carina10

Sen får man på något vis en bra insyn i många företag genom att läsa forumet som bla finns här och även på andra bröllopssidor.
    Det skrivs om hur andra upplevt olika företag och själv går jag en hel del på sådant.

Allt det du skriver är ju sådant man kan fundera över oavsett vilket företag man beställer ifrån!!!!!

• Chicita
    Kvalitetsexperten skrev 2013-04-11 16:33:45 följande:
    Svar till Chicita och America
     BT har ett diskussionsforum, och här kommer jag dyka upp lite och då, som stöd från dem som kanske
    vill se annan vinkling på debatten.  

Svar från Chicita
     Ja, det stämmer att jag är kvalitetsexpert  inom bröllopsbranschen och arbetar mycket mot Kina. Jag har ingen
     konkurrent, för jag har ingen webbutik. Ett stort nätverk inom branschen ger mig god inblick av marknaden.

Oj, det var inte meningen att Du uppleva dig som okunnig. Då ber jag om ursäkt. Eftersom jag mycket kontakter
    med olika aktörer inom branschen, har detta framkommit att oseriösa webbutiker lurar blivande brudar. Det
    är mycket ledsamt att se många förstörda förberedelse inför bröllopet.  Då fick ide´att varudeklarera webbutiker.

En motfråga: Varför är det fel att kräva att gällande lagar, avtal och regler skall gälla webblutiker. Jag hoppas
    att Du har mod och tid att svara på denna fråga. 
    Svar Från Chicita ????
    Om du svarar mig så är det ju inte jag som ger svaret... Eller sitter jag och pratar med mig själv menar du?
    Det blir lite goddag yxskaft här.
    Man ställer en fråga till dig och du svarar på något helt annat.

Varför ska jag känna mig okunnig? Jag har inte sagt att jag känner mig okunnig. 
    När du inte kan skriva på korrekt svenska och inte ge raka svar på frågor så upplevs du som oseriös.

Och det är väl självklart att lagar och regler ska gälla även Webbutiker.
    Det är något som jag kan garantera att varenda person här inne håller med om. Men vad det har med din rappakalja här att göra vet jag inte. Och jag lär inte få något bra svar av dig heller.  
  • Principisessan

svarar i denna tråd istället för den andra då det känns som att det är mest liv i denna..(ännu en anledning att just inte starta trådar med samma ämne :)) 

"Hej majjja

Tack för din fråga.

Du har helt rätt. Det kommer bli svettigt ett tag framöver, men jag tycker att det är dags att
    sätta ner foten.

Alla blivande brudar skall känna en trygghet med att köpa en fin brudklänning på en webbutik.

En viktig fråga som ingen svarar på: Ingen kan bevisa motsatsen att det inte förekommer
    oseriösa metoder på nätet, eftersom allting är anonymt.

Nästa viktiga fråga: Varför blir alla så arga på mina tips och tar det personligt. 
    Jag handlar själv från Kina, men jag vilket företag, som har webbutiken, eftersom
    jag ställer frågan och de svarar i telefon. Kina är ett modernt land.

Grattis att du hittade din drömklänning, och nu får vi tillsammans hjälpa andra att lyckas lika bra."

nja fast det är ju inte i denna tråd som den frågan kom upp?

här är jag osäker på vad som gäller. Lagar och regler är väl i respektive land. Så vad som är rätt och riktigt med ehandel är jag faktiskt lite osäker på,det jag menar är att det nog är lätt att komma undan med lurendrejeri just för att man inte har sitt företag i sverige. 

sen är det väl ingen som försökt motbevisa att det finns oseriösa metoder på nätet? men ta den frågan i rätt tråd i så fall så får du kanske ett annat svar. 

Det jag själv tycker är läskigt faktiskt, är de svenska företag som utger sig för att vara den trygga mellanhanden och köper in kinaklänningarna åt en, tar sin kommission som är ju ganska hög, och sen visar sig vara oseriösa, leverera fel klänningar, helt olika bilderna de skickade och sen bara vägrat svara när kunderna velat reklamera. Tycker det förekommer betydligt oftare än när folk köpt direkt från en större leverantör i Kina. Iallafall baserat på det jag sett här på BT.  

Däremot så tycker jag att din sätt att uttrycka dig inte var helt smidigt så att folk blev irriterade, jag likväl. Och det förekommer ju en hel del spam och fejktrådar från företagare så detta lät och låter väldigt likt dem.
    Bara den sak att du inte berättar exakt vad du gör mer än "handlar och har nätverk" låter som att du inte av någon anledning vill berätta vad du gör, som gör dig till en expert för kanske skulle det då räknas som reklam och då får man ju som bekant inte skriva här. 

Jag fick faktiskt uppfattningen att du nr 1, har troligen en egen butik eller någon sorts handlare av just kinaklänningar eller märkesklänningar. allra mest troligt att just dina bra kontakt i kina är den man ska gå till. Nu har inte du sagt så, men ja det hade inte varit helt otippat om det hade varit det. 
    Sen så spär det på mina misstankar då du formulerar dig lite konstigt eller inte uppfattar vissa frågor. Det blir en hel del syftningsfel vilket gör att jag misstänker att du kanske inte är en svensk handlare själv, om du har en butik vill säga. 
    Har jag fel, ja då får jag väl be om ursäkt men det är en känsla jag får.  

• amerika
    Kvalitetsexperten,

Berätta gärna för oss andra vad det är du jobbar med som gör att du är så insatt. Du har ett SEO-företag (vad är ens det?) och har där blivit varnad av google för oseriösa kinahemsidor som lurar aningslösa blivande brudar. Varför bryr du dig om det? I din presentation står det att du jobbar med bröllop. På vilket sätt? Vad är det du gör?

Visa oss länkar där google varnar. Var öppen med vad det är du själv jobbar med som ger dig oändlig kunskap om arbetsförhållanden i Kina, avtal och regler.

Som flera andra påpekat, skriver du ganska dålig svenska. Det må vara ursäktat om man inte kommer från Sverige och det har alla överseende med, men din svenska känns som den gått via google translate.

Det är sant att BT är ett diskussionsforum, men det finns redan många andra trådar där kinaklänningar och olika kinabaserade hemsidor diskuteras. Varför skriver du inte där? Och varför i hela friden krångla till det med fyra olika trådar??? Om du läser de trådar som redan finns (har du ens gjort det?) så ska du se att det är både ris och ros som delas ut. Du kommer oxå märka att alla som skriver om kinaklänningar här vet att det inte är original, vet att de sys upp i Kina av sömmerskor med dåliga löner, vet att kvaliteten ibland är lite si och så, vet att det emellanåt är svårt att få kontakt m hemsidorna.

Du får det att låta som om vi som besvarat dig på allvar tror på att det inte skulle förekomma oseriös handel med kinaklänningar och du säger att vi kan inte bevisa att det inte gör det eftersom allt sker anonymt. Men ingen här har påstått något annat. Självklart förekommer det oseriös handel på nätet, även bland kinahemsidorna. Självklart har vi redan räknat ut att några stycken av dem egentligen är samma företag som bara låtsas konkurrera m varandra. Vi är inte dumma i huvudet och vi är inte födda igår.

Vad är det ens för tips du kommit med som ingen av oss redan visste?
Svar på tråden Myten om den billiga kinaklänningen är död - Google varnar