• Kvalitetsexperten

Myten om den billiga kinaklänningen är död - Google varnar

Myten om billiga Kina klänningen är död. Google varnar…

Förr köpte man en billig kina klänning med varierande kvalite´

utan mellan händer från Kina. Idag är konkurrensen mellan olika

Webbutiker med brudklänningar knivskarp, som påverkar en del

företag att använda mindre seriösa affärsmetoder. 

Google ställer nu olika kvalitetskrav, för att företagen skall få

marknadsföra sig på Google. Jag har några fler kvalitetskrav

inlägg, för ett säkert  köp i webbutik.

Följande grundkrav ska Du Ställa på webbutiken för att Du

ska ha någon kontakt med butiken, om inte besök nästa.

Vem handlar jag med? Företaget bakom webbutiken. Hur får jag kontakt med butiken? Kundtjänst med telefon, mail Reklamationer och övriga villkor? Fri frakt och retur enl. EU krav Egna bilder på butikens klänningar, ej bilder på märkesklänningar Priset skall vara rimligt, ej tokbilligt och orealistiskt. Referenser från kunder som handlat, som  är överdrivet positiva. 

Nästa steg är vilka kvalitetskrav skall Du ha på klänningen?  Krav på

produkt information på hemsidan, skall alltid finnas. Ställ frågor!!!

Kvalite´ på tyg, spets, underkjol och detaljer. Kvalite´ på sömnad och uppbyggnad Kvalite´ på passform och snitt

Uppfyller webbutiken och modellen dina krav, bör Du ställa frågan till

Dig själv.

Jag är inte intresserad av några kvalitetskrav på själva klänningen Jag har höga kvalitetskrav och är beredd att betala extra. Jag chansar, för att jag vill endast köpa en billig klänning

Använd gärna mina tips, för att Du skall komma fram till om Du skall satsa på

köpa i en webbutik eller om det är bättre med en vanlig butik, typ bröllopsbutik.

Har Du synpunkter, svara gärna under de olika inläggen, del 1 - 4

• Svar på tråden Myten om den billiga kinaklänningen är död - Google varnar
  • Principisessan

Ja det undrar jag också. Det här är ett diskussionsforum, inte till för långa monologer/artiklar. Förstår inte riktigt syftet med detta. 

• amerika

Jag har anmält inläggen, allihopa. Känns bara skumt och provokativt. Ett riktigt troll helt enkelt.

• stormhelen

Det undrar jag också (inte bara för denna tråd utan alla liknande som TS startat). 

• Chicita
    amerika skrev 2013-04-11 12:21:45 följande:
    Jag har anmält inläggen, allihopa. Känns bara skumt och provokativt. Ett riktigt troll helt enkelt.
    Jag med
  • Aniara4

Jag förstår inte heller vad "Kvalitetsexperten" vill, eller varför frågan kräver fyra olika trådar istället för att avhandlas i en. Jättekonstig ton, och jättekonstigt att utnämna sig själv till expert och klampa in och oombedd börja föreläsa för alla förmodat okunniga användare på forumet.

Vill man diskutera (som om frågan vore ny på något sätt...) kan man väl starta en normal diskussionstråd istället för att ställa sig på en soapbox och börja deklamera.

• Chicita
    Aniara4 skrev 2013-04-11 12:35:39 följande:
    Jag förstår inte heller vad "Kvalitetsexperten" vill, eller varför frågan kräver fyra olika trådar istället för att avhandlas i en. Jättekonstig ton, och jättekonstigt att utnämna sig själv till expert och klampa in och oombedd börja föreläsa för alla förmodat okunniga användare på forumet.

Vill man diskutera (som om frågan vore ny på något sätt...) kan man väl starta en normal diskussionstråd istället för att ställa sig på en soapbox och börja deklamera.
Svar på tråden Myten om den billiga kinaklänningen är död - Google varnar