Jobbigt att välja gäster och hur gör vi med ekonomin?
Vi måste nog vara dom mest "fula" och ouppfostrade människorna som någon här på BT någonsin stött på, för vi hade både kuvertavgift och bad våra föräldrar om pengar till bröllop. Se där! Det var ingen stor summa, men ändock pengar.
Jag hoppas att min dotter ska kunna prata lika öppet med mig när hon blir vuxen, om allt, även pengar och ekonomin. Att hon ska våga och vilja be om något (pengar eller annan hjälp) när det är något så speciellt som hennes bröllop. Jag vill att vi ska ha den typen av relation som jag och maken idag har med våra familjer. Där man stöttar och hjälper och finns för varandra, alltid. Där pengar inte är något man alltid måste förtjäna eller jobba ihop själv, där pengar inte alltid är "hysh hysh" och något man inte pratar om och defintivt inte ber om.
Hur ni ska göra TS, det måste ni bestämma. Ni känner era familjer och vet hur dom skulle reagera på att ni eventuellt ber om pengar eller annat. Försök tänka efter vad dom helst skulle kunna tänka sig att göra. Hjälpa till och laga mat eller bidra med pengar? Fråga sedan, vänligt och utan förväntningar, om det ni tror att dom helst skulle kunna tänka sig att hjälpa till med. Fråga kan man faktiskt alltid göra, det värsta som kan hända är att man får ett nej. Se bara till att inte pressa era familjer, så att dom känner att dom måste svara ja. Fråga, men se till att dom vet om att ni är glada oavsett vad svaret blir.