• LindaCalle

Bild på DIN titanring?

Hej!

Jag funderar på att beställa ringar från titanringar.com, men tycker det är så svårt att skapa sig en uppfattning om hur ringarna ser ut genom att titta på tillverkarnas bilder!

Så ni som har titanringar, kan ni inte snälla rara lägga in en bild på en ring på fingret?
    Och OM det är så att den är från just titanringar.com så får ni gärna skriva vilken slipning ni har... ;)

TACK!!! 

• Svar på tråden Bild på DIN titanring?
  • amerika

Vi har 6 mm breda kupade blanka titanringar båda två. Jag har väldigt små händer och korta fingrar, min fästman har ganska stora händer med grova fingrar. Vi är supernöjda och tycker de känns robusta men ändå vackra. Våra ringar är inte köpta på titanringar.com utan på Hallbergs guld!

• annapia
    amerika skrev 2013-04-09 21:53:38 följande:
    Vi har 6 mm breda kupade blanka titanringar båda två. Jag har väldigt små händer och korta fingrar, min fästman har ganska stora händer med grova fingrar. Vi är supernöjda och tycker de känns robusta men ändå vackra. Våra ringar är inte köpta på titanringar.com utan på Hallbergs guld!

Vilka vackra ringar amerika. Så enkla, gedigna och klassiska, men ändå mer ovanliga och personliga då ni valt titan. Vad har du tänkt dig för vigselring till?
  • amerika
    annapia skrev 2013-04-10 06:45:58 följande:
    Vilka vackra ringar amerika. Så enkla, gedigna och klassiska, men ändå mer ovanliga och personliga då ni valt titan. Vad har du tänkt dig för vigselring till?
    Tack Glad hade tänkt vitguld m tre diamanter (en för varje "man" i mitt liv: mina två söner och min man) men så ramlade jag över en ring på etsy.com som jag fastnade för. Den är i palladium m tre diamanter varav två av dem sitter mer tätt ihop (mina söner) än den tredje (min man). Så jag tror att det blir den!
    Jag måste ha en ganska smal ring då jag som sagt har korta fingrar och förlovningsringen är 6 mm redan... Vigselringen får vara max 1,5 mm bred.
    Jag tycker egentligen rak skena är snyggare men det funkar inte alls med mina fingrar, går emot knogarna hela tiden på ett obekvämt sätt.

(Sorry, inte meningen att kapa tråden! Men till TS vill jag bara säga att vi är supernöjda m våra titanringar! titanringar.com har ju fantastiskt vackra ringar. Eg enda anledningen till att inte vi beställde därifrån var att vi hade lite tidspress så vi inte kunde vänta vänta...)
  • annapia
    amerika: Jag håller med dig om att en smal ring är både skönast, praktisk men också absolut snyggast till den breda förlovningsring du har. Hur är palladium i färgnyans till titan? Viktigt att ringarna sitter skönt de ska inte placeras i en byrålåda. Kärlekfullt med tankarna kring tre diamanter.....
  • Tiila

Jag vill bara tipsa om Volfram. Det är hårdare än titan och billigare. En väldigt hård metall som håller sig snygg länge. Vi beställde våra på nätet från Larson jewelers och är jättenöjda!
    Vi har valt svarta förlovningsringar men jag ska ha en metallfärgad vigselring, volframet har en snygg färg väldigt likt titan.
    Har inga bilder än, men ska försöka komplettera med det vid tillfälle, vigselringen är med fästmannen :)

• drömprinsensfru

Våra ringar från titanringar.com: min man har en Around inlay 6 mm bred med sidenmatt yta och 18 karat guld inlägg och jag har (förlovningsringen, den har jag längst in på fingret) Always together 6 mm med blank yta och 12 st diamanter 0,02 carat och vigselringen (längst ut på fingret) är Close together 3 mm med blank yta och 12 diamanter 0,02 carat.

• drömprinsensfru

Nej men vad hände med bilden? Försöker igen....

Svar på tråden Bild på DIN titanring?