Inlägg från: NBFN |Visa alla inlägg
  • NBFN

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    HubbaBubba skrev 2013-04-03 12:58:36 följande:
    Vi gifter oss 5e juli 2014 Skrattande

    Vi har bestämt kyrka, dock inte bokat den än då vi inte får göra det förns början på juli i år. Vi har gjort en budget och anlitat en bröllopskoordinator som kommer hjälpa oss så vi inte går över den Glad Har köpt save the date kort, men inte riktigt bestämt när vi ska skicka dom. Tror någon gång i sommar. Gjort en gästlista. Köpt brudklänning x2. En vigselklänning från Milagro här i sthlm för 6000kr (ord.pris 19.900kr) samt en kinaklänning för ca 2000kr. Bestämt färgtema. Köpt väst till sambon samt 2 kravatter i samma tyg till marsalkerna. Köpt klänning och skor till ena tärnan, väntar på mått från min andra så jag kan beställa till henne också. Köpt 2 par skor till mig. Köpt örhängen samt manchettknappar i samma serie, till mig och sambon. Bestämt hur tårtan ska se ut. Vi ska ha buffé med massa kött, helst grillat. Vi ska ha godisbuffé.
    Tror det är allt just nu Glad
    Bifogar även vårt nyaste inspirationskollage Glad


    Åååh!!! Samma datum som vi OCH samma färgtema1 Gud så roligt! :D7

    Var gifter ni er? Hur många gäster har ni?
  • NBFN

    PIA88: Tack så jättemycket för länken in hit!

    Vi bestämde datum idag - 5 juli 2014! Åh, nu börjar det bli på riktigt! Så idag har jag fullt upp med att sammanställa vilka kyrkor vi ska åka och titta på, vilka lokaler vi är sugna på att kolla närmare på, gå igenom gästlistan osv osv. Idag är väl en sån dag som jag ska känna mig "tacksam" över att jag är sjukskriven!

  • NBFN
    Bamsemums skrev 2013-04-11 15:54:04 följande:
    NBFN - Grattis! Vad härligt! Jag tycker själv att de dagarna man sitter och planerar är helt underbara! Jag tycker själv att det är bra att det är lång tid kvar, det känns som man verkligen har tid att göra saker och ting precis som man vill ha det! :)
    Tack så jättemycket! Och grattis till dig!

    Ja, nu börjar verkligen planeringen på riktigt! Funderar på att redan idag åka iväg och inhandla materialet för save-the-date-korten, kommer att göra alla kort, inbjudningar, program osv. själv, så det känns som att det är bra att börja i tid, framförallt då jag är sjukskriven och behöver extra lång tid för mig att ordna dessa saker.

    Ja, jag håller med om att det är skönt att ha lång tid på sig, att verkligen kunna kika och fundera ordentligt, väga för och emot, jämföra och tänka om. Längtar verkligen efter att få springa i klänningsbutiker med mina tärnor (och mamma såklart :P), börja inhandla dekorationer, kika på lokalerna, kyrkor osv osv.. Såååå lycklig!!! {#emotions_dlg.flower}
  • NBFN
    Bamsemums skrev 2013-04-11 16:19:16 följande:
    NBFN- Tack! Jag känner precis som dig -lycka! Men ibland kliver bridezilla in och små grejer blir kaos. Men min m2b tar mig på ett bra sätt iaf! ;)Det är aldrig kul att vara sjukskriven men man får försöka se det positivt - du får tid till att fixa med bröllopsplanerna :) När tänkte du skicka Save the date korten? Vi ska skicka dom strax innan jul och så får de öppna dom på julafton :) Och vi ska hålla allt hemligt fram till dess! Det blir svårt! 
    Åh, hålla det hemligt, hur ska ni lyckas?! Jag skulle inte klara det, jag vill skrika ut datumet för hela världen! Hahaha!
    Bridezilla ja... Nä, när det kommer till den biten så är det inte så när det kommer till planeringen med min m2b, utan vi är väldigt överens och planerar allt ihop, utan att någon tar över, så det känns väldigt väldigt bra - däremot vet man ju inte hur det blir längre fram, jag har fått lära känna en ny sida hos mig själv under min sjukskrivning - rastlös kontrollbehovs-människa. Mina kollegor har nämnt det, många gånger (inte att det varit negativt, men att jag för min egen skull ska tagga ner, har haft alldeles för mkt att göra samtidigt, oc på det behövt ha kontroll på allt). Så, ja, kan krypa fram en bridezilla när det närmar sig, hoppas inte dock! Haha!

    ... Däremot har nog mina tärnor redan fått stöta på den sidan. Dem har aldrig träffat varann, och det är viktigt för mig att dem har koll på varann FÖRE den stora dagen. Eller jo, min syster och min barndomsvän har ju så klart koll på varann, men den tredje tärnan har inte träffat någon av dem. Så, idag har jag skickat ut ett "mass-meddelande" till dem tre på FB samt startat en grupp på FB för oss fyra, hahahaha! Iofs väldigt smidigt, då kan vi enkelt ha kontakt med varann, men än dock, stackarna! Jag skrev att de får lägga till varann och svära av sig hos varann när jag blir en bridezilla ;)

    Save-the-date skickar vi nog ut framåt sommaren, ca 10-12 månader innan själva bröllopet, sedan inbjudningar omkring januari-februari, för att vi ska kunna sätta o.s.a i god tid innan det är dags - en framförallt för att jag är så ivrig :P

    Hur långt har ni kommit i planeringen Bamsemums?
  • NBFN
    Bamsemums skrev 2013-04-11 16:19:16 följande:
    NBFN- Tack! Jag känner precis som dig -lycka! Men ibland kliver bridezilla in och små grejer blir kaos. Men min m2b tar mig på ett bra sätt iaf! ;)Det är aldrig kul att vara sjukskriven men man får försöka se det positivt - du får tid till att fixa med bröllopsplanerna :) När tänkte du skicka Save the date korten? Vi ska skicka dom strax innan jul och så får de öppna dom på julafton :) Och vi ska hålla allt hemligt fram till dess! Det blir svårt! 
    Juste, hemligt var det... Jag ska faktiskt försöka hålla datumet hemligt, förutom att tärnor och marskalkar vet ,fram till dess att save-the-date är skickat! Blir svårt, framförallt inför mamma och morfar, men jag ska verkligen försöka!
  • NBFN
    HubbaBubba skrev 2013-04-11 17:25:04 följande:
    Haha, vad kul Skrattande
    Vi gifter oss i Bromma kyrka, i sthlm. Kommer bjuda ca 50 personer. Ni? Glad
    Åh, ok! Grattis :)

    Mja, vi har inte bokat kyrkan ännu, hoppas kunna göra det den närmaste tiden. Funderar på s:t Sigfrids kyrka vid Liljeholmen, om lokalen vi vill ha inte är bokad, är den det så blir det byte av lokal och även fortsatt sökande efter kyrka.
    Just nu är gästlistan på 112 personer, men ska kika på den idag och se vilka vi egentligen skrivit upp, om det är någon ska vi ska ta bort eller kanske lägga till, men omkring 100 personer.

    Var har ni tänkt ha middag och fest?
  • NBFN
    HubbaBubba skrev 2013-04-11 18:18:30 följande:
    Tack detsamma Glad

    Så sthlm också? Kul Glad
    Oj, vad många. Då måste ni ha många vänner Glad

    Vi vet inte riktigt än. Har hittat 4 stycken ställen som vår bröllopskoordinator ska kolla upp, om vi har råd med någon och om det är ledigt.
    Alternativen är www.elite.se/sv/node/199
    www.miro.se/mirolounge/
    www.stockholmsbit.se/index.php
    & www.bokalokal.se/festlokalvalvet.htm

    Vilken lokal vill ni ha? Glad
    Har ni någon budget än?
    Ja, haha! Lite lustigt att det är i Sthlm Glad
    Jo, många vänner blev det, men framförallt är våra familjer/släkter väldigt stora, och dem vi valt från släkten är dem som vi liksom inte "klarar oss utan" en sån här dag, sedan har ju väldigt många respektive, likaså med våra kamrater. Men ja, vi får väl se om vi blir så många i slutändan. Lokalen vi ska kika på tar in max 100 sittande, dem föredrar att sällskap inte är större än 80 personer, så det blir nog att kika på en annan lokal trots allt.

    Den lokal vi ska kika på är Nybohovsrestaurang, ljuvlig utsikt över stockholm! Men, som sagt, den kan nog vara lite för liten tyvärr. Den verkar bara så bra annars, dansgolv har de lite längre in, så vi slipper hålla på att flytta bort bord och stolar. Om inte annat så funderar vi faktiskt på elektriker gymnasiet i Hägersten/midsommarkransen/telefonplan (smaken är som baken och alla vill placera den olika :P). Vi var där på bröllop i helgen, och lokalen var verkligen ultimat för bröllop! Ett litet tips så där om de andra lokalerna är för dyra.
    På elektriker gymnasiet har de matsal och "dansgolv" separat, kök så man kan laga maten på plats eller varmhålla (dock får man ordna med egen kös- och serveringspersonal), dj-anläggning osv.
    Tror iofs inte den lämpar sig så jättebra om man är ett sällskap på under 80 personer. Bröllopet vi var på var vi sammanlagt 46 personer, och då kändes lokalen väldigt stor och "tom". Det man kan göra är så klart att ta med stora vita skynken eller liknande och avskärma vissa delar, så blir det lite intimare.

    Åh, jag gillar verkligen valvet! Har själv haft funderingar på den, men min m2b tycker den känns lite väl "instängd". Har även varit intresserad av 'Skyddsrummet'. Men, vi måste ju mötas i planeringen så vi får fortsätta leta efter något vi båda gillar :)

    Njae, alltså.. Vi har satt en budget för middagen (lokal, mat, personal) på omkring 55-60 000:-, resten har vi inte budgeterat ännu utan vi har valt att "det får kosta vad det kostar", men inom rimliga gränser. Jag hoppas bara vi kommer under gränsen för 90 000:- för hela kalaset, och det bör vi ju göra. Jag är dock väldigt så där att jag gillar de där små-detaljerna, som små korgar på toaletterna, en liten gåva till alla gäster osv.

    Vi får dock fotograf och DJ i bröllopsgåva. Fotografen är en god vän och DJ:n en kollega till min m2b (min m2b är DJ). Hår och smink får jag gratis av en god vän som är stylist. Så, det som kostar utöver middagen (och detaljerna :P) är våra kläder, kläder till tärnor + marskalkar och drycken - och tårtan för guds skull!

    Gud vad det låter som att vi inte bryr oss om pengarna, men så klart gör vi det, haha! Jag är ju sjukskriven, så budgeten får gärna bantas så mkt det bara går!  Det är bara det att vi inte vill sätta någon övre gräns för vad klänning och ringar "får" kosta, jag vill så klart att klänningen hamnar under 7 000:-, men vi har också sagt att om jag hittar DEN klänningen för 12 000:-, ja, vad ska man göra. Förstår du hur jag tänker?

    Hur ser er budget ut? Har du några tips?
  • NBFN
    HubbaBubba skrev 2013-04-11 19:20:02 följande:
    Hoppas ni hittar någon lokal båda tycker om Glad Nybohovs har ju verkligen vacker utsikt.

    Skyddsrummet tycker jag också om, men då ska man nog vara så många som ni tänkt om lokalen inte ska kännas för tom.

    Hehe, jag förstår hur du menar. Glad Jag hade ju turen att hitta ett provexempel på brudklänning och fick den för 6000 kr istället för 19.900 kr Glad
    Vi har en budget på 140.000 kr som MAX, då ska allt förutom bröllopsresa ingå, vilket vi kommer önska oss i bröllopspresent.
    Har ett bröllopskonto som vi lyckats spara mkt på då sambon sålde sitt radhus och fick mkt vinst på det Glad Annars skulle vi aldrig ha råd med det då jag är sjukskriven och sambon är föräldraledig just nu.
    Dock ska jag nog få aktivitetsersättning om ett par månader, och då blir det lite lättare att "leva" Glad
    Men hur märkligt är det inte att vi båda är sjukskrivna då?

    Då känns det ju ändå som att ni har ok med utrymme i er budget. Vi har också valt att önska oss bidrag till bröllopsresan, prylar och pinaler har vi redan alldeles för mycket av.
    Som tur är så har min sambo nu fått in fler spelningar, vilket genererar bra mycket mer pengar, så vi kan "spendera" mer och lägga undan mer till bröllopet. Hoppas bara jag får bli bra snart så jag kan börja arbeta igen och få in lite mer pengar även jag.
  • NBFN
    HubbaBubba skrev 2013-04-11 19:45:19 följande:
    Jaa Glad
    Får jag fråga varför du är sjuksriven för? Du kan ju inboxa om du inte vill skriva ut det här.

    Jo samma här. Med 3 barn också så finns det saker så det räcker och bli över Tungan ute
    Spelningar, vad jobbar han med då? Glad
    Jag har, tydligen, en "komplicerad" skada i ryggen - vilket jag varken tycker är en skada eller särskilt komplicerad. En buktande disk, som förmodligen nu blivit diskbråck, ev. börjar bli "föråldrad" och ruttnat, som ligger och retar nervroten så den är inflammerad, vilket nu, efter ett halvår, har gjort att åtminstone en nerverna är så pass "trasig" att den kanske inte någonsin blir helt bra, reflexerna är helt borta i kroppen, balanssinnet har rubbats och blodtrycket är alldeles för lågt. Men ja, det är ju besvär som tillkommit med tiden, det är alltså buktningen och hur buktningen ligger not nervroten som är komplicerat. Den ligger alltså inte på ett konstant tryck, utan stöter till den hela tiden, och typ "skrapar" upp små små sår på nervroten. Så ja, frågan är om det ska bli operation eller inte, och fram till ett beslut och åtgärd så är jag sjukskriven, blir helt sängliggande i två dygn efter att ha varit igång en dag (igång: typ dammsugit ett varv i lägenheten). Sååå frustrerande, jag klättrar på väggarna, samtidigt har jag så fruktansvärt ont, så det är lite jobbigt för tillfället. Men bröllopet är vad jag lever för!

    Vad är du sjukskriven för? (inboxa om du vill)

    Oj, ja tre barn, då blir det lite prylar. Vi har en på halvtid, men han är nu 13 år så det är mest teknikprylar :P

    Spelningar ja, han är DJ. Han kör även taxi för taxi Sthlm, men nu har han regelbundna spelningar på nattklubbar osv. vilket ger väldigt mycket  mer pengar i fickan, så skönt! Han har ju hållt på i snart 20 år också, så han är ju duktig, och visst, det blir färre timmar vi träffas, samtidigt måste vi ställa det i relation till hur ekonomin ser ut just nu, samtidigt tycker han det är så jäkla roligt (och som sagt så är han grym!!) så det är någonstans värt att vi är ifrån varann mer nu för en tid. Det blir då också mer kvalitéts-tid istället för kvantitet, och det är ju det som är det viktiga i slutändan :)
  • NBFN

    Hej tjejer! Vi var iväg och kollade lokal i onsdags. Vi hade tänkt kolla på flera stycken då det kan ta tid att hitta rätt osv. När vi klev in i den här lokalen så blev vi båda, framförallt m2b, glatt överraskade!
    Lokalen, de som tog emot oss, möjligheterna, ja allt! Så nu hoppas vi på att priset fungerar med vår budget, för då är det taget, då blir det denna! Så jäkla nöjda (men som sagt, väntar fortfarande på offert).
    Den stora fördelen är att vi kan välja om vi vill ta med mat och dryck utifrån, ta mat från dem men egen dryck eller paketlösning, ja ni vet - de hjälper oss att "skräddarsy" hela middagen och festen, så jäkla bra!

    Mat tar vi från annan restaurang, kuvertpris 250:- då ingår snittar till mingel, välkomstdryck, dryck till maten, avec, två olika bufféer (en som förrättsbuffé och en som varmrättsbuffé) samt lite annat gott. Det är helt klart bra att känna en köksmästare!

    Blir det denna lokal så får vi dock ingen fin utsikt över vatten eller liknande, finns inte heller någon terrass eller sådant, men någonstans är vi så nöjda med själva lokalen, och eftersom vi vill att det ska bli lite "nattklubbs-känsla" när festen börjar så passar lokalen oss alldeles utmärkt! "Mitt inne i stan" skulle man kunna säga, eller ja, på Kungsholmen. Så blir det denna lokal så kommer vi att ha vigseln i Kungsholms kyrka. Hoppas Hoppas!

    ...Det blir kanske inte som vi tänkt oss från början, men ändå så himla rätt på något vis, är inte det lite lustigt?! :P


  • NBFN

    Fattar inte riktigt vad som hänt med att citera här inne, uppdaterar dem sidan månne?!

    Vet faktiskt inte hur det kommit, alla får med tiden buktande diskar men inte många får problem av det, utan jag har bara haft oturen att buktningen liksom ligger lite tokigt så att säga, sen kan det vara så att det är diskbråck, men inget dem hittat på röntgen. Utan det som syns är denna retning/inflammation som finns på nervroten som inte lägger sig.
    Jag är 24 år, och inte alls van vid att "bara vara", har alltid haft väldigt mycket på gång och älskar att vara på språng! (fick in lite rim där också :P) Arbeta som lärare, plugga på heltid, driva eget företag, hjälpa m2b med hans företag, ideella grejer på fritiden, träna, hund (som tyvärr behövt flytta nu :'( ) och massa ungar överallt som behöver barnvakt :P ... Och så då min egen familj! Älskar't! Och nu sitter jag här, och blir stressad av att inte göra någonting.

    Usch, förlossningsdepression är allt annat än roligt! NU har jag själv inte haft det men haft två väldigt nära som haft, och fy tusan vad jobbigt dem hade det! Men vad skönt för dig att det är över nu, och att du har en läkare som tänker på ditt bästa i det här, bättre att vara hemma lite längre än behöva komma tillbaka för tidigt.
    Jaha, hur har du/ni kommit fram till att du ska genomgå denna utredning?

    Ja, väldigt roligt med DJ! :) Det är det som jag hjälpt/hjälper till med i m2b's företag, att ta emot bokningar osv. Riktigt roligt!


    HubbaBubba skrev 2013-04-11 20:18:56 följande:

    Åh vad jobbigt det låter Hur kommer det sig att du fått det, vet du/ni det? Hur gammal är du? Hoppas verkligen det blir bättre för dig snart, för det måste ju vara hemskt. Jo precis. Vi har 2 heltid(7mån och 3 år) och en på halvtid(5 år) Jag hade förlossningsdepression och blev sjuksrkiven för det, är dock inte deprimerad längre men läkaren har valt att låta mig vara sjukskriven tills jag får min aktivitetsersättning och börjar med min add/asperger utredning. Åh, kul med DJ.
  • NBFN
    Bamsemums skrev 2013-04-25 17:22:38 följande:
    Hur går det för er tjejer i planeringen? Jag håller på för fullt med Save the date korten! Jag tar lite i taget, det blir säkert mycket att göra ändå längre fram! :) Det är så roligt att planera bröllop :)
    HubbaBubba skrev 2013-04-25 19:10:28 följande:
    Vad roligt Glad Vi beställde våra STD-kort för några månader sen Glad
    Våran bröllopskoordinator har bokat in två visningar av lokaler nästa torsdag samt tisdagen efter det. Är så förväntansfull Glad
    När skickar ni ut save-the-date? Är lite osäker på om vi ska skicka det redan i början av sommaren eller framåt hösten.. Men blev iaf inspirerad att börja nu :D Hur kommer era att se ut? Har ni bilder på pysslet?

    Annars går det helt ok i planeringen, har haft lite annat i livet också samtidigt den här veckan (håller på att omveckla företaget till AB bland annat). Har även fullt upp att hjälpa min blivande svägerska inför dopet av hennes dotter om tre veckor.
    Var i alla fall iväg och tittade på en till lokal igår, ägaren var kanon att ha att göra med men lokalen var alldeles för trång för vårt sällskap, lämpar sig bättre till bröllop med omkring 4-50 gäster.
    Väntar fortfarande på offert från första lokalen och nu börjar vi bli lite irriterade på att vi ännu inte fått den. Kontaktat dem två gånger men får bara till svar att vi ska få en offert. Dem hade dessutom glömt bort antal personer samt vilket datum det gäller :/ Lite trist, för vi är verkligen kära i lokalen i övrigt...
  • NBFN
    Bamsemums skrev 2013-04-26 00:09:23 följande:
    NBFN - Hoppas ni får en offert snart på det stället som ni är kära i. De gör ju inte så bra reklam för sig själv när de slarvar på det sättet!
    Jag har annat att göra i livet också, jag är ju mitt i en flytt och håller på att sälja möbler och saker jag inte behöver och packar. men mellan alla flyttförberedelser och jobb planerar jag bröllop. Igår satt jag framför Grey's Anatomy och pysslade ;) 
    Åh, ja min m2b friade på julaftons morgon, hade kommit hem från rehabilitering dagen innan, så till julgröten vid frukostbordet gick han ned på knä, så min familj fick reda på det på eftermiddagen på julafton :)

    Nej du, reklam för sig själv gör de ju inte direkt, väldigt tråkigt tycker jag. Första intrycket var väldigt bra, både av lokal och de båda personer vi träffade, men det här gör ju faktiskt att man får lite känslan av att de antingen är nochalanta, oorganisatoriska (kommer de att komma ihåg att det blir bröllop om ca ett år om vi bokar?!) eller bara väldigt slarviga och enbart "flashiga". Men jag ändå inte låta bli att tänka att det ibland blir så där, vet ju själv hur det kan vara när det är problem med vissa saker på arbetsplatsen, då blir allting lite så där, men då kan jag tycka att man faktiskt är skyldig att "förklara läget" en aning, inte gå in på detaljer, men faktiskt ursäkta att det tagit längre tid än planerat.
    Den andra personen vi träffade i onsdags, för den andra lokalen, var åtminstone väl förberedd med både meny, uppdukningsalternativ, offert + kontrakt som vi fick ta med hem och läsa igenom. Tyvärr var ju då lokalen lite för liten istället. Kunde dem inte ha bytt arbetsplats med varann?! Haha!

    Oj oj, ja herregud, flytt tar tid! Vi flyttade precis ihop "på riktigt", så vi spikade inte datumet förrän allting med den andra lägenheten var klar och tömd... Det tog några veckor... Jobb har jag inget för tillfället dock, eller jo, sjukskriven men egen företagare, så det blir lite så där att jag är sjukskriven och jobbar inte ett dugg, men det ska ändå hålla sig flytande så vissa saker måste göras i alla fall. Men det ser jag inte som jobb, bara, förberedelser, eller nåt... Jaja, hur som.
    Haha! Jag brukar alltid sitta framför teven och pyssla, kan verkligen inte förmå mig att sitta där jag "ska" sitta, teven är ett utmärkt sällskap och jag blir liksom mer fokuserad om jag har något bakgrunden.

    Har ni foto på er på save-the-date? Jag vet inte hur vi ska göra med det där, vi har inga direkt bra bilder på oss, som alltså är "ordentligt" tagna, men jag funderar på om vi ska fota oss i fotobås och sedan göra kopior på dem och sätta på... Svårt att veta, det ska ju inte vara så avancerat heller, men ja... Äsch, får klura lite på det där..

    Sov Gott! {#emotions_dlg.flower}
  • NBFN
    Pia88 skrev 2013-05-06 11:17:34 följande:
    Ursäkta bombningen nu mitt i allt..

    Fick ett stort bakslag precis... Lokal nr 3 som ja skrev om tidigare har den "fina" hyran av 700€ fredag ca kl 17 till söndag kl 11....

    Inte vad jag hoppast på..

    Nå, frågade av en restaurang idag.. Ungefär samma läge.. Sandstrand och utsikt över en insjö.. Är ju allmän plats men där skulle allt finnas färdigt.. Mat, personal och lokal.. Samt att de har A-rättigheter... Så nu hoppas vi på jokern i leken...

    Usch.. Känns inte alls bra att få veta priset på nr 3...
    700 euro? ca 7000:- alltså? Vad ingår i det priset?

    Lokalen vi så gärna velat ha och totalt kärat ned oss i fick vi offert på i förra veckan... 30 000:-
    Då ingår bord och stolar samt värdinnan som måste vara på plats alla de timmar vi hyr lokalen. Priset gäller från kl. 10.00 samma dag till 03.00 på natten. Inte riktigt vad vi hoppats på. Vi hade nog tänkt oss en lokalhyra på ca 15-20 000:-, med städning inräknad. Men icke. Så nu har vi lite huvudbry om hur vi ska göra. Vi har kollat två lokaler, båda hamnar på ungefär samma pris, dock skiljer det sig vad som ingår i priset, och givetvis hur lokalerna är och ser ut.

    Så, ja... Jag har väl tappat lite gnistan för tillfället. Iofs gör sig rygghe*vetet påmint extra mycket sedan någon vecka tillbaka, vilket ju också drar ner mig ganska rejält, samt att f-kassan håller på och strular. Men, imorgon ska jag till en ryggkirurg och hoppas på att det mötet ger något vettigt, så jag vet när jag kan börja arbeta igen och då kanske gnistan kommer tillbaka.

    Ett år och ca 2 månader kvar. Hur långt har ni kommit tjejer?
  • NBFN

    Hej tjejer!

    Hoppas planeringen går bra för er. Här har det varit fullständig stiltje ett tag efter bakslaget med lokalen, men nu är vi igång igen och den här veckan ska vi komma iväg och kika på tre olika lokaler, med betoning på OLIKA. En är en båt, en är en loge och den sista är Folkets Hus. Spännande! Lite olika prisklasser på dem också men alla ligger under 20 000:-, så det är lite skillnad mot 30 000:- som den första lokalen vi ville ha skulle ha kastat, och då enbart med borden inräknat.

    Annars går det inte så fort framåt. Så snart lokalen är bokad så bestämmer vi vilken kyrka vi ska ta, det står mellan tre olika då lokalerna ligger på så olika ställen, och vi har ju ingen anknytning någonstans, så det blir den kyrka som ligger närmst lokalen. Lite tråkigt kanske, men alla tre kyrkor är otroligt fina, så det kommer bli så bra så! Får vi bara hoppas att datumet är ledigt för vigsel :P


  • NBFN

    Hej tjejer...

    Jag har gråtit så mycket så jag tror mina ögon snart börjar blöda, eller åtminstone torka ut...

    Visst, det är väl inte världens undergång, men usch och få vad jag mår dåligt över det hela...

    Ni vet ju att jag varit sjukskriven sen i oktober pga min rygg. I slutet av maj blev jag antagen till multimodal rehabilitering, vilket säkert gör gott för ryggen, det är det jag hoppas och kämpar för iaf. Sedan i januari har försäkringskassan bråkat med min sjukpenning och inte en enda krona har betalats ut sedan 7 februari. Vi trodde det var tillfälligt, och jag har fått kämpa, skrika, bråka, skicka papper, läsa brev, besöka läkare, få nya läkarintyg för tidigare under min sjukskrivning. DET TÄR PÅ MIG SÅ IN I HE*VETE!! (ursäkta språket, förlåt förlåt förlåt, men det är det enda ord jag kan ta till för att försöka beskriva hur det känns!!)
    Vi har kämpat och kämpat med ekonomin, fästmannen har fått jobba 12-17 timmar/dygn för att få ihop det, men de senaste månaderna har det bara inte fungerat, men vi har kämpat på, försökt hålla huvudena över ytan, blicka framåt. Men. Domedagen är här. Vi måste nog skjuta på bröllopet. Förhoppningsvis bara till vintern 2014, men förmodligen ett helt år framåt, så juli 2015.

    Nu ska vi snart få igenom ett lån, som vi måste ta via en släkting pga. min sjukskrivning och min fästman som förra sommaren tvingades byta jobb tre ggr (konkurser av företag osv.). Så, även om vi nu får hjälp att komma upp på fötter igen (vi pratar ca 65.000:- enbart i inkomstbortfall) och rädda det som börjat bli ett skuldberg pga min rygg och för att vi ska hålla oss flytande till hösten. Ja, det blir ju inte varken ekonomiskt eller moraliskt försvarbart att då också planera och betala för ett bröllop. Det blir inget bra alls, och det känns för jäkligt. Dessutom kan jag inte förklara för den släkting som ska hjälpa oss att vi verkligen vill det här, att det är det som gör att jag inte får ett nervöst sammanbrott, att jag inte går sönder fullständigt och som gör att jag håller mig på fötterna genom denna cirkus med läkare, smärtor, sömnlösa nätter, rehab, ekonomi, f-kassa, osv.

    Förlåt att jag spyr ur mig, men jag tror att ni är den enda som kan förstå hur detta krossar en del inom en. Att den enda respons vi får över bröllopet från min familjs sida dessutom är "men ni behöver ju inte ha så bråttom", eller "vi har också varit gifta tidigare, och det är ingenting man måste sikta på", eller varför inte "varför?"

    usch... Nu gråter jag igen... Jag vill ju gifta mig nästa år. Det handlar inte om bröllopet i sig, utan det som kommer sen. Att vara gift, att vara fru och man, hustru och make. hjärtat blöder... Gråter


  • NBFN

    Bara det faktum att överhuvudtaget vara långtidssjukskriven, har haft 2 sjukdagar under hela min arbetstid tidigare. Dessutom att gå från top notch vad gäller ekonomin till det här... Bröööööl!!!!! Den biten ovanpå allt det andra... Jaaa... Det är som mina vänner känner... Ett mirakel att jag inte gått under jorden. Men det är bara att kämpa vidare!

    Pia88: Jodu, det säger vi också, att förhållandet verkligen blir starkare. Och nu får man ju verkligen se om det är rätt person eller inte. Det är inte förrän man är just i nöden som man lär känna varann, som man märker om det fungerar. Och jag är glad över att jag lever med denna man, att jag har en man som liksom jag förstår vikten av att kämpa med och för varann, inte mot varann, att stå stadiga tillsammans och inte bråka eller slänga över skiten på den andra.

    Jo, det är klart... Men ja... Jag vet inte... Jag känner nog att jag i så fall vill vänta, vill verkligen ha alla där på just DEN dagen... Larvigt kanske, men ja, så känner jag... Grejen är väl också den att bebisverkstan skjuts upp ytterligare, för vi vill båda vara gifta innan det blir någon bebis här. Men, det är petiteser i det stora hela, såklart. Hälsan och ekonomin är det vitkgigaste, men det gör verkligen ont att inse detta... Kanske sker det ett mirakel, och det är det där miraklet jag skänker mitt hopp till just nu..

  • NBFN

    För vår del så har datumet ändrats från 5/7 till 12/7 då kyrkan var bokad just den 5/7... Eller ja, det fanns tid kl.12, men alltså, nej, vi vill inte ha tid i kyrkan förrän absolut tidigast 14, men helst senare, så det fick bli 15.00 helgen efter.
    Lokalen är prel-bokad, vill gärna få en titt inne i lokalen innan vi slår till (jag var där för många år sedan då vår skolbal hölls just där, men lite olika upplägg på bal och bröllop känner jag :P )

    Annars så är inte så mycket just bokat. Visst, vi har vår fotograf, DJ/band "bokat", färger bestämda och fnular på inbjudningar men inte mer än så är gjort ännu... Vet liksom inte riktigt i vilken ände vi ska fortsätta just nu, haha!


Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?