Inlägg från: Anonym (Fröken fånig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fröken fånig)

    3:e gången gillt..

    Jag hatar den kommentaren.. Även om folk bara vill muntra upp mig med den så får den mig att känna mig helt misslyckad.  Skrikandes

    Jag önskar så att jag aldrig varit gift. Jag vill ju att den dagen det sker med min älskade ska vara mitt första... :(

    Jag blir så generad och känner mig dum när jag ska nämna nånting om det till nån eller skriver om det på nätet. Jag försöker viska/mumla fram det och sen byter jag snabbt ämne. Skriver jag nått om förlovningar eller bröllop på nätet försöker jag skämta till det. Men mest av allt så känner jag mig fånig.

    Det är otroligt svårt att beskriva hur jag känner och det är säkert lätt att missförstå vad jag menar men jag behöver få lätta mitt hjärta.. Det värsta är att jag har aldrig varit så här lycklig med någon eller haft en så här fin relation att det känns som att det är det här som är på riktigt och hur knasigt det än låter så känns det som att det är första gången jag kommer att gifta mig. Allt med honom känns som en första gång.. Hjärta

    Jag har somriga prinsessdrömmar vilket känns pinsamt och fel på nått sätt. Jag skäms till och med när jag snuddar vid tanken på tärnor. Samtidigt som jag skäms och blir generad så blir jag jätte arg för det är inte mitt fel att jag är skild! Det var ju inte jag som gjorde nån annan gravid eller svek och skrek skilsmässa så fort det dök upp trubbel på vägen och min partner behövde mig.

    Jag försöker muntra upp mig själv  men det går inte så bra. Och när jag ibland tänker på eller blir påmind om att jag varit gift inte bara 1 gång utan 2 gånger tidigare vill jag bara sätta mig ned och grina.
    Tillägger så ingen missförstår: Jag har kommit över mina ex så det är inte därför jag vill grina.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-19 14:25
    Jag tänkte göra "bilden" av varför jag känner som jag gör lite tydligare för er som tar er tid att läsa min tråd så här kommer några förklaringar.

    Anldeningen till min första skilsmässa är som jag skrev att han gjorde någon annan gravid. Men det var egentligen bara pricken över i för vi hade haft problem i flera år, han knäckte bland annat mitt näsben en gång. (Ja, jag gifte mig med en kvinnomisshandlare 1998. Fast till mitt försvar kan jag säga att när vi gifte oss hade han inte höjt handen mot mig på 1,5 år. Han blev dömd för det med mitt näsben och efter det så vågade han helt enkelt inte. Kors i taket!) För att vara snäll så gjorde jag en lång historia kort. Glad

    Anledningen till den andra skilsmässan var att jag var med om en fruktansvärt traumatisk händelse, en av de värsta saker man kan vara med om. När jag kom hem och berättade det för min ex man fick veta det så sa han bara:

    - Jag vill skiljas för jag kan inte leva med ett offer. Jag kan vara din vän men jag kan inte vara gift med dig.

    Jag är faktiskt inget offer utan en överlevare. Så det så! Terapi blev lösningen i livet. Att kunna le, skratta och känna lycka är underbart och det går nästan inte 1 dag i mitt liv utan att jag hittar orsaker till att fira allt möjligt. Egentigen firar jag att jag lever och att jag fått chansen att kunna älska igen.

    MEN så sitter det små hemska människor, som jag trott/tror är nära vänner till både mig och min familj, som vet allt som vad som hänt mig i mitt liv och ändå pratar skit om mig och gör sig roliga över mitt liv. Det känns fruktansvärt!

  • Svar på tråden 3:e gången gillt..
  • Anonym (Fröken fånig)
    Chicita skrev 2013-03-19 13:01:24 följande:
    Se det inte som ditt tredje bröllop.
    Försök se det som ert bröllop. Och ni har väl inte gift er förut? Glad Med varandra alltså Flört
    Hahahaha! Tack för att du fick mig att skratta trots mina känslor. Solig
    Nej och det ärHANS första. Allt som sker kommer att vara hans första gång. Därför säger jag inget till honom om mina tankar som dyker upp. För jag vill att han ska få uppleva det där underbara sagolika för första gången. Hjärta  
  • Anonym (Fröken fånig)

    Åh, så du är som mig, en 3:e gångare med ett 1:a gångs bröllop! (Vi kan säga i den här tråden iaf att det är vår 1:a gång!) Hjärta  Jag ville bara ge dig en kram när jag läste vad du skrev för du är allt annat än dum.. Du var kär och du älskade den mannen så mycket att du gifte dig två gånger med honom. Att älska någon är allt annat än dumt. Att det sen blir skilsmässa har ju inget med kärleken att göra. {#emotions_dlg.flower}


    Annica70 skrev 2013-03-19 13:13:01 följande:

    Du är inte misslyckad.....Jag ska gifta mig till sommaren för 3e gången. Jag är nog lite värre i mitt fall... Jag har varit gift två ggr innan med SAMMA man. Hur korkad är man då?! Jag tyckte som du i början denna gången när min sambo friade. Jag kände mig dum och ville igentligen inte planera bröllop eller ha en fin klänning mm. Jag trodde att mina föräldrar och syskon skulla tycka att det var jobbigt att behöva gå på ett bröllop till när det gäller mig.


    Andra gången var ju i för sig borgeligt. Men efter att pratat med min mamma om detta så tyckte hon att jag var dum som kände det så. För det gjorde absolut inte dom. Dom tycker att det ska bli jätteroligt att komma på vårt bröllop. Och dom blev nästan besvikna när jag sa att dom inte behövde sitta vid honnörsbordet om dom inte ville.


    Jag har lärt mig om andra tycker att jag är jobbig eller misslyckad, ja det är ju deras problem. Vill dom lägga energi på att leta fel på mig så är det nog dom själva som inte mår bra.


    Jag tycker du ska se fram emot ditt bröllop och tänk inte så mycket på vad andra tycker och tänker. Det är inte deras liv. Ha det bröllop du vill ha .. med tärnor och allt. Det är er dag och ingen eller något ska få hindra att ni ska få tycka att den dagen är den underbaraste i era liv..


    Tänk på dig själv


    Många kramar


  • Anonym (Fröken fånig)

    Det finns människor som inte är så snälla och som har stått mig nära fram tills nyligen när jag fick höra hur dom faktiskt pratar bakom min rygg..  *Ryser* Det gör mig samtidigt ledsen och jag känner mig jätte dum som vill ställa till med värsta grejen bara fär att skrika ut till hela världen hur lycklig jag är och hur vacker kärleken faktiskt kan vara!

    Anldeningen till min första skilsmässa är som jag skrev att han gjorde någon annan gravid. Men det var egentligen bara pricken över i för vi hade haft problem i flera år, han knäckte bland annat mitt näsben en gång. (Ja, jag gifte mig med en kvinnomisshandlare 1998. Fast till mitt försvar kan jag säga att när vi gifte oss hade han inte höjt handen mot mig på 1,5 år. Han blev dömd för det med mitt näsben och efter det så vågade han helt enkelt inte. Kors i taket!) För att vara snäll så gjorde jag en lång historia kort. Glad 

    Anledningen till den andra skilsmässan var att jag var med om en fruktansvärt traumatisk händelse, en av de värsta saker en kvinna kan vara med om. När min ex man fick veta det så sa han bara:

    - Jag vill skiljas för jag kan inte leva med ett offer. Jag kan vara din vän men jag kan inte vara gift med dig.

    Jag är faktiskt inget offer utan en överlevare. Så det så! Terapi blev lösningen i livet. Att kunna le, skratta och känna lycka är underbart och det går nästan inte 1 dag i mitt liv utan att jag hittar orsaker till att fira allt möjligt. Egentigen firar jag att jag lever och att jag fått chansen att kunna älska igen.

    MEN så sitter det små hemska människor, som jag trott/tror är mina nära vänner och vänner till min familj, som vet allt som hänt mig i mitt förflutna och gör sig roliga över mig och kallar mig förlorare och misslyckad. Det känns fruktansvärt! 

    Inte meningen att bomba dig med så långt svar när jag uppskattar dina uppmuntrade ord till mig. Glad Men jag ville bara göra "bilden" av varför jag känner som jag gör lite tydligare för er som tar er tid att läsa min tråd.  {#emotions_dlg.flower} 


    NeutronStar skrev 2013-03-19 13:06:12 följande:
    Håller helt med, det är ju erat första bröllop, och det enda som verkligen betyder något eller hur? De andra bröllopen kan man ju tänka på som genrep inför detta bröllopet.
  • Anonym (Fröken fånig)

    Tack för att du delade med dig och du ska inte känna som jag! Så dumt det är att gamla sår kan göra så ont i nutiden. *Ger dig en cyberkram och en blomma*  {#emotions_dlg.flower}  Vilken tur att du har en sambo du kan prata med. Dom är värt allt guld i världen! Glad


    Plättis skrev 2013-03-19 14:08:42 följande:
    Jag har varit förlovad en gång tidigare, och det får mig att känna mig lite som du beskriver. Ibland har jag gråtit för att det känns så dumt, men på något vis visste jag inte bättre då. Hade jag träffat den fantastiska man som är min sambo och blivande man tidigare och känt så som jag gör med honom nu hade jag aldrig förlovat mig eller ens blivit tillsammans med mitt ex. 
    Det är en erfarenhet, inte ett misslyckande - det är så jag försöker se det. Min sambo får mig att glömma allt som varit och bara hoppas på framtiden, och det är väl det kärlek är? Att man inte behöver oroa sig för varken det förflutna eller framtiden. 

    Jag har också känt mig fånig, arg, ledsen och dum, men jag har kunnat prata med min sambo om det. Vi ska ju dela allt, glädje, sorg och allt däremellan. Då är det bra att prata om sådant som känns jobbigt också, inte bara allt roligt.
  • Anonym (Fröken fånig)

    Åh, nej! Du missförstod mig. Oj då. Det var för att visa uppskattning över dina muntar ord som fick MIG att le som jag delade med mig. Det var mitt sätt att visa dig tacksamhet. Glad 


    NeutronStar skrev 2013-03-19 14:26:57 följande:
    Hoppas att du inte tog mitt svar som att skämtsamt försöka skoja bort din ångest, för det var verkligen inte menat så... =/ Förstår att du har haft det tufft och att det finns smärtsamma minnen från det förflutna, men kan inte sätta mig in i din situation för har aldrig upplevt detta eller något liknande själv. Kan bara gratulera till att du äntligen funnit någon som är värdig din kärlek, och att ni nu planerar ett liv tillsammans! =)
  • Anonym (Fröken fånig)

    Kän dig inte dum. Hjärta  Du kanske var boven och den som orsakade att det blev skilsmässa men "det krävs två för att dansa tango". Om ni hade varit lyckliga och det hade varit rätt för er så hade det inte hänt. I många fall så upptäcker en del att det är fel efter bröllopet och jag tycker inte att man ska dömma någon annan. Det är så elakt och småsint när en del gör så. Vad vore vi utan våra nära och kära som alltid kommer vara lyckliga för vår skull.

    Ja om man bortser från min ena syster som slängde i ansiktet på mig igår att jag har haft 2 bröllop. Hon var förlovad 2001 med en man och det höll inte så hon hatar bröllop. Det är ett riktigt minfält att prata om bröllop i hennes närhet.. Kräks


    Anonym (Jobbigt ...) skrev 2013-03-19 14:44:59 följande:
    Jag har känt en väldig ångest inför kommande bröllop, jag vill gifta mig med mitt livs kärlek och ser fram emot dagen men samtidigt skäms jag. I början oroade jag mig väldigt mycket inför vad folk ska tycka och tänka men jag försöker släppa det. Jag försöker tänka: mitt liv, mina val - ingen annan kan bestämma och det spelar ingen roll vad andra tycker.  Det är inte lätt - men jag försöker.

    Idag pratade jag med min mamma då jag är orolig för att ingen från min sida ska hålla tal men då sa hon:
    - Även om det varit åttonde bröllopet så hade vi hållt tal.
    Det kändes skönt på något sätt. Detta bröllopet kommer inte på något sätt påminna om det andra och den viktigaste skillnaden är: jag gifter mig med mitt livs kärlek.  

    (Förlåt om inlägget är helt osammanhängande - FÖRSÖKER göra två saker samtidigt) 
  • Anonym (Fröken fånig)

    Tack älskade systeryster. Du har så rätt: Det är kanske inte första gången, men det är sista!  Hjärta

    (Hon är min lillasyster på riktigt. Det är nästan så man kan kalla oss för anonyma familjen, haha!) 


    Anonym (Systeryster) skrev 2013-03-19 23:35:02 följande:
    Det är kanske inte första gången, men det är sista <3 
  • Anonym (Fröken fånig)
    Anonym (Jobbigt ...) skrev 2013-03-19 15:21:21 följande:
    Tack för de värmande orden! Jag antar att man dömer sig själv värst!

    Kan det vara så att din syster är avundsjuk på att du fått uppleva så mycket kärlek?

    Ibland känns det som om människor runt en inte förstår vad kommentarer kan såra  
    Visst är det tyvärr så!  Man är oftast sin egen värsta fiende..  Nalle
    Det är extra jobbigt när människor man älskar säger nånting sårande. Fast min syster är inte orsaken till mina känslor i den här tråden utan är ett exempel på alla dom små sakerna som bidrar till mina känslor. Eftersom jag redan går omkring med dom känslorna så känns det extra mycket vid ett sånt tillfälle. Rynkar på näsan

    Både ja och nej. Hon är inte avundsjuk på det sättet att hon missunnar mig lycka. Hon är snarare ledsen för att hon inte mött den rätte ännu samtidigt som hon faktiskt är jätte glad för min skull. Det får henne att känna sig lite skizo och säga saker hon inte riktigt menar. För jag har världens bästa systrar, bröder, familj och vänner men till och med världens bästa människor kan ibland göra fel. Obestämd
  • Anonym (Fröken fånig)

    Tusen tack för alla era underbart upplyftande svar. Det värmer i mitt lilla ledsna förälskade hjärta! {#emotions_dlg.flower}

    Dom som har pratat skit om mig och svikit mig har jag faktiskt ganska nyligen slängt ut ur mitt liv. Sånt beteende är inte välkommet hos mig! Men trots att jag har den styrkan att kunna säga ifrån så känns det otroligt sorgligt och hemskt. Om folk som står mig skrämande nära, nästan lika nära som familjemedlemmar, kan göra så. Vad gör och säger då inte andra? Det är lite så mina tankar snurrar omkring i mitt huvud stundvis.


    Annamolly skrev 2013-03-19 17:17:29 följande:
    Jag tycker du ska vara stolt. Det ar sa enkelt att sluta sitt hjarta och ge upp efter sana svara handelser, det ar oerhort modigt och starkt att ha hopp och vaga satsa pa livet och karleken igen.

    Dessutom vet jag precis vad du menar med att det kanns som forsta gangen. Jag hade tva seriosa samboforhallanden innan jag traffade min fastman, och arligt talat sa har jag aldrig ens haft liknande kanslor. Det gar inte ens att jamfora med tidigare forhallande nar man hittar den stora karleken. Hjärta
    2013.06.22 Samos, Grekland
    Ojsan, tack så  mycket för det! Stolt.. Ja, det kanske är ett passande ord för hur jag borde känna. Jag hoppas att jag kommer dit en dag!  Det är svårt att hitta rätt ord för den där käslan av "att det känns som första gången", så det var riktigt roligt att läsa att du också känner så. Ibland känns det lite som att men är "ensam" om vissa saker. Glad 
    Allis skrev 2013-03-19 17:46:10 följande:

    Så du har haft otur tidigare och någonstans ändå lyckats skrapa ihop så mycket mod att du vågar satsa igen. Om någon som har haft det tufft i livet faktiskt fortsätter att hoppas och försöka istället för att packa ihop och tacka för sig är det bara att gratulera. Jag gifter om mig i sommar och har inte ens reflekterat över att det skulle vara konstigt eller udda. Kul för mig att jag lyckats träffa någon som passar mig så bra. Och kul för dig att du inte gav upp, grattis!


    Tack! Min familj och min kärlek har gett mig otroligt mycket stöd och hjälp. Utan dom skulle jag aldrig ha klarat det! Grattis till den underbara gåvan som är din blivande man!! Hurra för er!! Solig
    FruForsmark skrev 2013-03-19 18:26:42 följande:

    Finns det något som är mer komplext än just känslor? Förmodligen inte. Och att man skall "träffa rätt" första gången är inte alltid dte lättaste. Tycker du skall glädjas åt att du nu funnit den rätta och att du skall gifta dig med ditt livs kärlek. Vad andra anser har inget med er kärlek att göra. Vänner till oss var på ett vackert bröllop där mannen i fråga hade varit gift en gång tidigare. Paret spexade lite med detta och valde att dansa brudvalsen till Donna Summers : "This time I know it's for real". Att driva med ämnet på dett sådant sätt tar definitivt död på elaka tungor.


    Känslor kan vara riktigt svårt.. Vår kärlek och vår vardag är en av mina stora glädjeämnen i livet. Haha, dansen lät som en riktigt rolig grej! Skrattande Jag brukar skämta till det så det är nästan ingen som vet hur jag verkligen känner. Den glädjen tänker jag inte skänka "elaka tungor" och det är också en av orsakerna till att jag valde att vara anonym. (Även om jag stundvis känner att det egentligen var onödigt att sätta mig som anonym.)  
  • Anonym (Fröken fånig)

    Jag längtar till jag kan kan sträcka på mig även mentalt! Jag vill så gärna känna den där övertygelsen om att jag också har rätt till allt som en första gångs brud har. Skäms


    amerika skrev 2013-03-19 21:54:52 följande:
    Du har redan fått så många goda råd som jag bara kan skriva under på!!! Det är förmodligen bara du själv som känner dig fånig, kanske är du så van vid att inte vara lycklig att du inte riktigt tillåter dig att vare det den här gången heller, fast du vill vara det och är det Skrattande  När ni sitter där på ålderns höst och håller varandras rynkiga händer kan du unna dig att småle åt olyckskorparna som kraxade; då vet ju du att du valde rätt, gjorde rätt. 

    Jag känner lite som du då jag ska gifta mig för andra gången (efter ett 17 år långt förhållande med två barn, hus, ja du vet, hela kittet!) Första bröllopet var pampigt och fantastiskt fint och jag är fortfarande glad och nöjd med det. Men så dök han upp, prinsen! Och var så självklar med att han ville gifta sig att jag blev alldeles överrumplad!

    Så kan väl jag känna lite att jag vet ju att det inte alltid blir som man har tänkt sig. Men det får inte hindra mig från att drömma, vilja, kämpa, önska, älska, vilja och hoppas!!

    Ert bröllop är ju starten på ert gemensamma liv, oavsett vad som har hänt tidigare. Och det är ju inte fy skam! Flört 

    Lycka till!! 
    Så fint skrivet! Tack för dina ord och STORT grattis till kärleken och det kommande bröllopet!!! Skrattande 
    Chicita skrev 2013-03-19 22:43:17 följande:
    Ett gott skratt förlänger livet sägs det...
    Så nu gick helt plötsligt premien på din livförsäkring upp... ska försöka vara allvarligare i fortsättningen Flört 

    Dom som snackar bakom ryggen på dig måste ha väldigt tråkiga liv om dom måste diskutera ditt.
    Du har levt, dom har kanske bara existerat.
    När man lever drabbas man ibland av många bakslag. Jag har levt under hot, blivit knivrånad på min arbetsplats och jag har haft flera mycket dåliga förhållanden (utan att gå in på närmare vad som hänt). 
    Vissa går igenom livet utan en enda törn och andra får slå sig fram genom hela törnehäcken. Om man inte fått några törnar så är det kanske inte lika lätt att förstå...

    Sen är det tyvärr så att alla "vänner" inte är vänner och ibland måste man välja vilka som är värda att satsa på och i så fall ta tjuren vid hornen och reda ut problemen.
    Och andra får man stoppa i papperskorgen (jag rekommenderar inte att göra det rent fysiskt då... Det brukar vara svårt att hitta tillräckligt stora papperskorgar Oskyldig 
    Nu blir jag minst 100 år! Skål
    Oj... Vilken tur att du lever! *Skickar en kram*
    Dom som pratar skit om mig och har svikit mig har jag faktiskt ganska nyligen slängt ut ur mitt liv. Om folk som står mig skrämande nära, nästan lika nära som familjemedlemmar, kan göra så. Vad gör och säger då inte andra? Det är lite så mina tankar snurrar omkring i mitt huvud stundvis.
  • Anonym (Fröken fånig)

    Tusen tusen tack för era svar och stärkande kommentarer!! Jag har fyllt mig själv med era kloka ord och det är en otrolig styrka i att upptäcka att jag inte är ensam! Vi är fler!! Samtidigt som det är sorgligt så muntrar det upp mig. Hjärta 
    Nu ångrar jag verkligen att jag valde att vara anonym. Än så länge är jag ganska anonym här på bröllopstorget men jag kommer bli ganska aktiv inom en snar framtid och trodde att jag skulle framstå som misslyckad och pinsam. Speciellt om någon jag känner irl skulle se den här tråden. Så dumt egentligen!! Jag tog mod tll mig och visade mina närmaste tråden och dom blev riktigt ledsna för mig skull. Förvånad


    Chicita skrev 2013-03-20 10:06:16 följande:
    Dom jag kastade ut ur mitt liv var faktiskt inne på sin andra chans. Jag förstår hur du tänker! Det "värsta" folk kan göra mot mig är att tycka riktigt synd om mig och behandla mig som glas. Så klok och stark du är. Det är en beundransvärda egenskaper du besitter!
    SingingFantacia skrev 2013-03-20 17:40:23 följande:
    Jag är också uppvuxen i Pingst och har fortfarande kvar tron så jag förstår vad du menar när du skriver att du kämpatmed din känsla.  En del av mig slåss med den också. Trots att alla  min församling förstår mig och gläds med mig även den här gången. Fy fasen på ren svenska sån otur du haft! Stort Grattis till att du har funnit kärleken! Solig  Skål
    PiaB skrev 2013-03-20 18:23:28 följande:

     Jag har också fått barnsliga kommentarer som "ska du gifta dig igen, du har ju provat det och det gick ju inte så bra". En människa som sa så lever i ett otroligt trist förhållande enligt henne själv. Jag svarade henne att nej, det gick inte så bra, det insåg jag och gjorde något åt det. Då blev hon tyst.


    Det kanske låter lite konstigt men jag blev lite ledsen för hennes skull när jag läste vad hon sa till dig. Så säger oftast männskor som har ett otroligt ångestfyllt liv. Gråter

    Grattis till att du träffat den man som är värd din ring! Flört
Svar på tråden 3:e gången gillt..