Maggie Sottero
Hej! Häromdagen var jag inne i en butik och skulle provs lite klänningar. Av en ren slump så får jag in en annan maggie sottero klänning än de jag var ute efter att prova. Jag provar den ändå och faller pladask! Den var så otroligt vacker! Jag lämnar butiken med massor av bilder och får lika många wow av mina nära och kära! När jag sen kommer hem så slår det mig att jag inte frågat vad modellen på klänningen hette så jag mailat butiken och får svaret. Jag hittade nämligen inte klänningen på maggie sotteros hemsida och tänkte att det kanske är en äldre model (vilket inte stör mig). Och jag hade rätt. Det var en äldre model (2011). Men för det första så finns detaljer på klänningen som jag hittar online som inte fanns på den jag provade. Och för det andra så börjar jag fundera på om man ens kan beställa en klänning från 2011 års kollektion. Jag ringer en annan butik (som också är återförsäljare för MS) och han säger att den info han får upp är att den har utgått helt ur sortimentet och ersatts av nya uppdaterade versioner. En annan butik säger att man inte kan veta om det går att beställa den innan man kontaktat leverantören. Och butiken jag provade klänningen i hävdar att det går att beställa den och att jag kan få den med de detaljer som finns på bilden jag sett på nätet om jag vill. Det som gör mig fundersam är alla dessa kopior som florerar runt! Och varför kvinnan i butiken inte talade om direkt att det är en äldre model som gjorts om lite i butiken? Hon förnekade dock inte de när jag frågade henne om den var från 2011. Hon sa "priset på den är egentligen ca 17000 men eftersom det är en äldre modell så säljer jag den för 12000" men skulle man verkligen beställa in en ny klänning med leveranstid på 4-5 månader och sen säljs den för 5000kr mindre?? Är ju lite rädd att hon kommer ge mig den klänning som finns i butiken som flera provat och slitit ut (den såg lite sliten ut) men säga att den är beställd. Samtidigt är den butiken en av 6-7 återförsäljare av M S och bör ju vara seriös. Dessutom säger hon att jag får certifikat till klänningen, så det är väl den garanti jag får nöja mig med att den inte är en kopia. Nu råkar det ändå vara så att jag sett en av dessa uppdaterade versioner och tycker om en av dem mkt mer och kommer i så fall vilja beställa den ist. Men är jag nojig i onödan? Har någon råkat ut för de jag beskriver? Kände att jag måste skriva av mig någonstans.. Dessutom började ju den ena brudbutiken efter den andra snacka om varandra "de har jag hört säljer kopior sidan om original" osv... Jaja... Som sagt behövde få skriva av mig lite. Om någon har några råd eller så så tar jag tacksamt emot dem skriver från ipaden så radbrytning funkar nog inte. Ber om ursäkt för det!