• Krila

Vilken klänning ska jag välja?

Ska gifta mig borgerligt i juni och tänkte ha någon av dessa två klänningar. Kan dock inte bestämma mig för vilken då jag inte vet vilken som är mest smickrande för kroppen.

Jag är för tillfället höggravid och beräknad föda 7 veckor innan bröllopet. Så det lär finnas en del mage kvar + mjölkfyllda tuttar.

Jag är 160 lång och vägde innan grav 93 kg. Har lika breda höfter som axlar. Storlek 85 DD i bh.

Kommer ha "hålla-in-fläsket underkläder" för att forma till magen och en bolero för att dölja mina överarmar.

Så vad tror ni?

• Svar på tråden Vilken klänning ska jag välja?
  • daniiel

Det finns ju den här klänningen på Halens, www.halens.se/mode-kvinna-klanningar-5449/klanning-055085 som är mer lik den första klänningen i modellen, men som jag tror skulle vara mer "förlåtande" om man har några kilon för mkt och är relativt nyförlöst. Gillar man inte volanger, så är den väl dock inget alternativ :P Jag tänker att den går ju iaf skicka tillbaka enkelt.

Men är det den första klänningen du helst vill ha, så köp den :) Har du råd och tid att köpa en annan om den inte skulle passa så bra som du hoppas, så är det ju bara att köra på! :D

• stormhelen

Jag röstar på den första klänningen den är jätte söt.

Tyvärr måste jag säga att klänning nr 2 är hemsk.

• Krila

Den är ju absolut en bra mellanväg=)

Kanske inte mitt förstahandsval, men som sagt, den döljer ju lite mer. Kanske kan beställa de två från halens, testa och skicka tillbaka om jag inte gillar dom. Så har jag traderaklänningen som allternativ.

Tur att man har ett par veckor på sig att fundera, men synd att man inte kan prova klänningar redan nu=P 

• Krila

Vid lite efterforskning har jag upptäckt att helens både tar 55 kr i frakt och det går inte att förskottsbetala så det tillkommer 50 kr i postförskott. dessutom får man betala vid returer. Började då leta andra butiker och hittar BARA zalando.se som har fri frakt och fri retur. Men där hittar jag ingen klänning som lockar direkt jättemycket.

Någon som vet en annan nätbutik med fri frakt+retur?

Annars kan man ju komma upp i många tusenlappar innan man hittar rätt.... 

• a ring on my finger

Kan du inte leta efter rabattkoder på nätet?  Ofta kan man hitta rabattkod som t.ex ger fri frakt.Men fri frakt och fri retur är inte så vanligt för det är knappast gratis för företagen att skicka paket.  

• daniiel

Nej, det är få som säljer kläder som har fri frakt och/eller fri retur, tyvärr. Flera skobutiker på nätet har ju så. Det är en av anledningarna till att jag väldigt sällan beställer kläder. Gjorde det en gång för ca 1år sedan från Ellos, beställde en tröja och två par jeans. Tröjan kunde jag ha, men ingen av jeansen passade. Båda var alldeles för stora, alltså nu pratar vi att jag rymde typ båda benen i ena byxbenet. Jag hade trots allt tagit mått och kollat i deras storlekstabell. Nåväl, skickade tillbaka och beställde efter två storlekar mindre, men dom var då alldeles för små. Bara att skicka tillbaka igen. Fick ju betalar en hel del bara för att byta och skicka tillbaka, så i slutändan blev det en jäkla dyr tröja..

Men TS, kan du inte gå i butiker och pröva klänningar sen? Då får du ju veta på en gång om dom passar eller inte.

• Krila

Problemet är att jag inte hittat nått jag gillar i butikerna=P Men det bör väl komma mer nu i vår.

Jag har i alla fall ett par klänningar som jag eventuellt kan tänka mig. Så jag får nog lägga klänningssökandet på hyllan tills bebisen är ute och jag kan prova klänningar helt enkelt.

I värsta fall får jag kompromissa på färgen. Trots allt viktigast att det går att amma i den och att man känner sig fin=) 

• LyckligLus

Nr 1.

V-ringat är snyggast med stor byst och den ser ut att forma midjan bäst (mer fyrkantigt i den andra)

• Krila

Åh vad jag är velig. börjar till och med tröttna på mig själv=P Tror att jag köper den från tradera i alla fall. Dvs nr 1. Passar den inte får jag väl sälja med lite förlust.

• Principisessan

Tycker nr 1 är fin. Visst, du kommer inre se pinnsmal ut i den men du kommer ju ha en modell som är snygg om man är kurvig. Ha inhållande slankunderkläder och en underkjol om du vill ha vidd i kjolen.

• Krila

Veliga jag budade hem klänning nr 2 på tradera i större storlek än jag brukar ha. Är orolig att tuttarna inte ska få plats annars=P

Med frakt gick den på under 200 kr. Så jämfört med 400 som den skulle kosta om jag beställde ny känns det ju helt okej=) Får väl hem den under nästa vecka.

Lite frustrerande att inte kunna prova ordentligt i tid. Men jag kan ju dra den över brösten i alla fall och se hur den sitter där;)

får fynda ett par st på tredera så jag har att välja på när det är dax;)

"håll-in-trosor" har jag åxå köpt och hoppas dom går över magen=P

Svar på tråden Vilken klänning ska jag välja?