• amerika

    Lite gnäll och tycka-synd-om-mig-själv :(

    Min sambo har varit hos sin familj i sitt hemland i över en månad och skulle komma hem imorgon kväll. Vi har såklart nästan längtat ihjäl oss efter varann, men försökt ändå att hålla modet uppe, pratat i telefon varje dag (dyyyyyra telefonräkningar!), chattar på skype när han kommer åt en dator m stabilt internet samt skickar mejl och sms....

    Idag var vi tvungna att bestämma att vi bokar om hans hemresebiljett eftersom han har drabbats av vattkoppor!!! Hans yngre systrar har haft det så det kom ju inte som nån överraskning precis. Men såklart hade vi hoppats att det inte skulle bryta ut just nu, två dagar innan hemresan...

    Så nu får vi längta efter varandra ytterligare en månad (gick av olika anledningar inte att boka någon tidigare biljett) *snyft* 

    Å andra sidan (jag försöker vara positiv i alla lägen) så blir väl vår kärlek desto starkare när vi utsätts för såna här prövningar. Min yngsta son blev väldigt ledsen för han tycker så mycket om min sambo och hade verkligen nedräkning tills han skulle komma... men tyvärr, går det ju inte att råda över sjukdomar, vilket till och med han kan förstå.

    Färdiggnällt!!Flört 

  • Svar på tråden Lite gnäll och tycka-synd-om-mig-själv :(
  • amerika

    Vet ej om han "får" resa, det var väl mest av hänsyn till medpassagerarna eftersom han smittar samt att han ser ut som en salami och har rätt hög feber som han själv inte ville åka...

  • Annamolly

    Usch vad jobbigt... Jag ser att din sambo ar fran Montenegro. Ska ni gifta er dar eller i Sverige?


    2013.06.22 Samos, Grekland
  • amerika
    Annamolly skrev 2013-03-16 18:21:20 följande:
    Jag ser att din sambo ar fran Montenegro. Ska ni gifta er dar eller i Sverige?
    Vi ska gifta oss här. Han vill det, han tycker att Sverige är "hans" land nu :)
  • amerika

    daniiel: han kommer hem om en månad!! Tack för sympatin!!

  • lillasofie

    Åh vad trist


    Och jag tror faktiskt inte man får flyga med vattkoppor... Var väldigt oroliga när vi skulle på semester förra sommaren, för det gick på sonens förskola. Har för mig att jag kollade upp det, och man fick inte det. Kan dock ha fel.


     


    Hur som helst, hoppas inte väntan blir alldeles för olidlig


     

  • Alyllyra

    Vill bara ge dig lite hopp
    Jag och min sambo har varit ifrån varandra under sammanlagt ett år av vårat förhållande. Tre omgångar: 6 månader var han på Nya Zealand, 2 månader var han i Bolivia och 4 månader var jag i Kina. Dock var detta olika år naturligtvis!
    Det är tufft, men det går. Det är så klart ännu värre om man trodde att man skull få ses snart som ni, och så får man inte det. Det suger! Men jag vet att det går!
    Stå ut! Ni klarar det! Och alla de där dyra telefonräkningarna... Det är värt varenda krona!
    Kram


    e
  • amerika
    TheD skrev 2013-03-17 11:56:40 följande:
    Man får inte flyga med vattkoppor. Vilket man förstår.
    Det förstår man absolut!!
    Alyllyra skrev 2013-03-17 13:44:22 följande:
    Vill bara ge dig lite hopp
    Jag och min sambo har varit ifrån varandra under sammanlagt ett år av vårat förhållande. Tre omgångar: 6 månader var han på Nya Zealand, 2 månader var han i Bolivia och 4 månader var jag i Kina. Dock var detta olika år naturligtvis!
    Det är tufft, men det går. Det är så klart ännu värre om man trodde att man skull få ses snart som ni, och så får man inte det. Det suger! Men jag vet att det går!
    Stå ut! Ni klarar det! Och alla de där dyra telefonräkningarna... Det är värt varenda krona!
    Kram
    e
    Tack för uppmuntran!! Ja, självklart kommer vi att "överleva" det gör man ju.  Jag blir lite överrumplad själv av min stora saknad för det är alltid jag som har sagt att "det är väl inget att vara ifrån varann i två, tre månader, bara att härda ut!" Och så går jag här hemma och suktar.... Nåja, han kommer ju till slut. Tur att det finns telefon i alla fall!!! Flört
  • rock brud

    usch ja, jag har medlidande med dig! Och man får gnälla! Min man reser i jobbet och  då han åker har jag inen aning om när han kommer hem. ibland kommer han i tid ibland i förtid och ibland ( bevare mig väl) kommer han i eftertid efter den planerade dagen.
    Man har ju den planerade dagen som en deadline, typ nu e de bara 3 dgar, två dagar..1 vecka 3 veckor...
    Så gnäll på! mina kompisar stänger alltid öronen då mannen är på resa, för de orkar inte med mitt gnäll..

Svar på tråden Lite gnäll och tycka-synd-om-mig-själv :(