• johannaochdennis

Ge klänningen lite mer? Eller?

Hej tjejer! Jag är i funderingarnas land just nu kring min klänning. Det känns som något fattas.. Som den skulle behöva något mer för att bli komplett. Jag har en väldigt markant höft och är inne på ett midjeband. Men jag tänkte höra med er om ni har några förslag. Ibland kan man stirra sig blind.

Eller ska den bara vara sig i sin enkelhet? Bitarna kanske faller på plats när hår, skor, smycken & buketten är på plats?

Ni får gära komma med tips och råd =)

• Svar på tråden Ge klänningen lite mer? Eller?
  • johannaochdennis

Jag provade med ett sidenband när jag provade klänningen första gången. Dock vill jag isåfall ha antingen vitt eller grönt.

• kitkät

Jag tycker det var fint med midjeband faktiskt! :) Det piffade upp klänningen rejält!

• Pyttis

jag tycker med bandet, supersnyggt med stenarna på bandet, gillar det skarpt! :)

• FrökenMäkelä

Kan se din första bild var du visar utan midjeband men inte det andra inläggets bild :(

Men tycker klänningen på första bilden är väldigt vacker i sin enkelhet..

• karamell

Jag tycker klänningen är finast i bild 1, utan någon midjeband.

jag tycker den är jättefin i sin enkelhet, och du ser väldigt bra ut i den.

Jag tycker dessutom att midjebandet förstör, det kommer att falla på plats när bukett och så är med :)

Ett tips är att rita dit en bukett i paint till exempel så får du en bättre helhetsbild =)

• ThereseV

Jag gillade nog klänningen bäst utan band (kanske blir annorlunda om det är vitt)
    Smycken och frisyr gör ju dock som du säger väldigt mycket. Iom att klänningen är enkel så kan du ju "vräka på" med lite mer av allt det andra, utan att det blir för mycket. 

• stormhelen
    ThereseV skrev 2013-03-14 11:34:20 följande:
    Jag gillade nog klänningen bäst utan band (kanske blir annorlunda om det är vitt)
    Smycken och frisyr gör ju dock som du säger väldigt mycket. Iom att klänningen är enkel så kan du ju "vräka på" med lite mer av allt det andra, utan att det blir för mycket. 
    Håller helt med! =)
  • SingingFantacia

Tycker klänningen är jätte vacker oavsätt. Och förstår det dilemma. Bandet gör det där lilla extra men samtidigt så räcker det med blommor och smycken och hår för att få till det lilla extra. Man skulle kunna sätta på sig bandet efter vigsel när blommorna är bortlaggda så får man två klänningar i ett.

Svar på tråden Ge klänningen lite mer? Eller?