• Anonym (Med längtan)

    En dröm, en längtan

    Jag drömde inatt att jag hade fått barn. Jag hade en gudomligt söt liten flicka i min armar och hon var det bästa som någonsin hänt mig. När jag vaknade kunde jag fortfarande känna hennes värme, doft, höra hennes ljud.


    Jag insåg precis att min längtan efter barn är större än jag någonsin hade kunnat föreställa mig! Jag känner mig jätte konstig, jag vill bara tillbaka in i min dröm där min lilla flicka existerar!


    Är jag knäpp?

  • Svar på tråden En dröm, en längtan
  • Anonym

    Verkar som att det är dags att börja försöka få sig en liten Solig

  • Eleya

    Jag har haft liknande drömmar om en liten vacker flicka som jag kallade Sofie-Elise och i alla drömmarna om henne växte hon och vi kunde hitta på olika saker..
    De drömmarna var mest obehagliga för mig, för jag har i vaket tillstång ingen som helst längtan efter ett barn nu.

    Det är moder natur som spelar oss ett spratt.


    *Sträva efter att vara tilfreds med livet, Lycka är bara en känsla, att vara tillfreds är ett tillstånd*
  • Annamolly

    For manga ar sedan brukade jag dromma att jag plotsligt var gravid i nionde manaden, kande mig helt panikslagen och vaknade upp kallsvettig. Da var jag tillsammans med en kille som jag visste att det inte fanns nagon framtid med.

    Sedan jag traffade min fastman har jag borjat dromma mer och mer positiva drommar om gravidtitet och barn. Och det ar aven den forsta gangen i mitt liv jag pa allvar langtat efter detta.

    Sa for mig ar det som hander i mina drommar oftast forankrat i verkligheten. 


    2013.06.22 Samos, Grekland
  • Anonym (Med längtan)

    Jag kanske ska försöka tyda mina drömmar. Jag drömde om den lilla flickan i natt igen. Men den här gången var jag höggravid. Jag hade gått över tiden med 3 månader, vilket vi alla vet inte är möjligt haha. Men jag längtade så mycket.


    Helt plötsligt blir det komplikationer och innan jag vet ordet av det sitter jag på en brits helt blodig med den ljuvliga lilla flickan i mina armar. Hon blinkar åt mig och gäspar och sen somnar jag in i drömmen. När jag vaknar upp i drömmen är flickan borta.
    Jag har en sjukshusrock på mig och någon har sminkat mig och lockat mitt hår. Jag är helt ensam det finns inga andra patienter och ingen personal. Jag börjar springa runt och leta efter mitt barn och när jag stöter på en läkare så talar dom om för mig att jag inte har något barn att jag blivit inlagd på grund av orsaker dom bara får diskutera med min man?


    Jag springer barfota genom korridorerna i sjukhusrock, stor gråter och letar efter barn. Den lilla flickan som jag vet att jag har.


    Jag vaknade imorse helt kallsvettig med ett ryck!

  • SandraElisabet
    Anonym (Med längtan) skrev 2013-03-14 08:39:34 följande:

    Jag kanske ska försöka tyda mina drömmar. Jag drömde om den lilla flickan i natt igen. Men den här gången var jag höggravid. Jag hade gått över tiden med 3 månader, vilket vi alla vet inte är möjligt haha. Men jag längtade så mycket.


    Helt plötsligt blir det komplikationer och innan jag vet ordet av det sitter jag på en brits helt blodig med den ljuvliga lilla flickan i mina armar. Hon blinkar åt mig och gäspar och sen somnar jag in i drömmen. När jag vaknar upp i drömmen är flickan borta.
    Jag har en sjukshusrock på mig och någon har sminkat mig och lockat mitt hår. Jag är helt ensam det finns inga andra patienter och ingen personal. Jag börjar springa runt och leta efter mitt barn och när jag stöter på en läkare så talar dom om för mig att jag inte har något barn att jag blivit inlagd på grund av orsaker dom bara får diskutera med min man?


    Jag springer barfota genom korridorerna i sjukhusrock, stor gråter och letar efter barn. Den lilla flickan som jag vet att jag har.


    Jag vaknade imorse helt kallsvettig med ett ryck!


    Usch vilken dröm!! Rynkar på näsan Jättehemskt!!

    Jag drömde min första "bebisdröm" när jag var 17 år gammal. Hon hette Ellie och hon var helt nunderbar. När jag vaknade kände jag sådan saknad att jag grät hysteriskt. Det var HEEEELT sjukt!

    Det viktiga är att komma ihåg att hjärnan lätt spelar spratt på oss. Det kan vara "verklighetsförankrat" och undermedvetet men det kan också vara hjärnan som tolkar olika känslor och reaktioner i din vardag och översätter dessa i termer och bilder som du själv förstår och kan relatera till. Det behöver inte ha med barn att göra egentligen, kanske är det något annan? Eller - så betyder det tyvärr ingenting.

    Men jag tror att vi kan luta oss mot att du är helt normal (tänk barnmorske-röst, lol).
    Hoppas dina positiva känslor i drömmarna blir verklighet så småningom. Glad
  • filibustern
    Anonym (Med längtan) skrev 2013-03-13 08:09:59 följande:

    Jag drömde inatt att jag hade fått barn. Jag hade en gudomligt söt liten flicka i min armar och hon var det bästa som någonsin hänt mig. När jag vaknade kunde jag fortfarande känna hennes värme, doft, höra hennes ljud.


    Jag insåg precis att min längtan efter barn är större än jag någonsin hade kunnat föreställa mig! Jag känner mig jätte konstig, jag vill bara tillbaka in i min dröm där min lilla flicka existerar!


    Är jag knäpp?


    hade en liknande dröm för itne så många månader sen, jag var gravid, hade just fått reda på det. jag var så lycklig, började planera och allt, kände, såg min lilla kula till mage. sen vakna jag och insåg att min kula var borta.. jag blev faktiskt ganska ledsen, besviken.. jag var ju så lycklig... 
  • Papillon

    När jag var 17 drömde jag att jag var höggravid. Jag gick runt hela drömmen och undrade vad jag hade tänkt med, jag ville ju absolut inte ha barn! Min kille var jättesur över att jag inte berättade för honom varför jag hade valt och behålla utan bara sade till honom att jag inte visste hur jag hade tänkt. Guuuud vad skönt det var att vakna från den drömmen och inse att jag inte var gravid!

Svar på tråden En dröm, en längtan