Jag tror att det är sjukt svårt att starta någon smal butik öht när det landets - och därmed de flesta människors - ekonomi inte ligger på topp.
Däremot tror jag att det hade funkat lite bättre om affären var av finkläder överlag. Ni har ju högskola i Jönköping och därmed en del studenter, inte sant? Om det funkar som på andra studentställen så går de på åtminstone två baler/år. Sen har du gymnasiets baler, de kan vara rätt påkostade också.
En sak som jag tror hade funkat hade varit att ta in kläder och sälja i andra hand. Folk är lite lata och att sälja åt någon som slipper jobbet med att lägga ut den själv, slipper boka tider osv. kan kanske gå hem.
Under alla omständigheter skulle du behöva rikta dig till ett lite större område än vad lilla (ja, iallafall i detta sammanhang) Jönköping kan erbjuda. Du behöver också vara väldigt påläst om material och sömnadstekniker för att kunna avgöra vad som är bra/mindre bra kvalité - alternativt ta hjälp av någon som är kunnig på området. Jag tror inte att det är något du kommer att kunna leva stort på men det kan gå runt om du jobbar mycket hårt och har en alternativ inkomstkälla de första åren.
Lycka till!