• daniiel

    Datumet infaller på en onsdag, hur gör man??

    Om ni kan tänka er att viga er ensamma eller med dom allra närmsta närvarande på onsdagen och sedan bjuda in resterande familj, släkt och vänner på lördagen för att ha bröllopsfesten då, så tror jag väl att det skulle funka :) Men om ni vill att festen och vigseln ska vara samma dag, så får ni nog tänka om angående datumet. Jag känner inte många som skulle ha möjlighet att gå på bröllop en onsdag.

    Det skulle väl vara om ni kunde vigas ensamma alternativt ha en ganska sen vigsel (kl.17?) och sedan ha en middag efteråt utan fest. Så att ni tex avrundar vid kl.22-23 på kvällen åtminstone. Det är nog inte så många som skulle kunna ta ledigt, kanske.. jag känner ju inte era gäster.


  • daniiel

    Isåfall, så skulle ni ju kunna ha vigseln under eftermiddagen och sedan ordna en middag på kvällen för alla gäster. Ni får ju dock räkna med att många inte stannar natten lång eller dricker alkohol som sagt, för många ska kanske upp och jobba dagen efter samt har jobbat hela dagen. Som TheD skrev, så får ni nog också kanske räkna med att många långväga gäster (om ni har sådana) väljer att inte komma.


Svar på tråden Datumet infaller på en onsdag, hur gör man??