• cocco

Dinobridal.com

Jag tänkte beställa en klänning från Dinobridal.com, men är så rädd för att det ska bli fel.
    Beställde en tidigare från jessicaklanning.com men den kom aldrig. Blev lurad helt enkelt.
    Är det någon av er som har beställt från Dinobridal? Kom klänningarna fram? Motsvarade det förväntningarna? Leveranstid? Kvalitet?

Dela gärna era erfarenheter!! :)
    Tack!

• Svar på tråden Dinobridal.com
  • daniiel

Kika gärna in i någon av kinaklänningstrådarna :)

Jag har själv beställt två klänningar från Dino, använde båda på min bröllopsdag. Jag vet många andra, både här på BT och IRL så att säga som också beställt därifrån och är väldigt nöjda. Man skulle väl kunna säga att, åtminstone om man utgår från BT, så är det ett av dom mer välanvända och välrekommenderade företagen att beställa ifrån. Överlag är dom flesta nöjda som sagt, både med pris, kvalitet och leveranstid. Dino har ju nästan den bästa leveranstiden och speciellt med tanke på det, hur snabba dom är, så är deras klänningar otroligt fina.

Sedan måste man ju alltid ha i åtanke att det kan bli något strul på vägen och det är inte helt säkert och det finns inga garantier.

Vad är det för klänning du funderar på att beställa? :)

• mariath
    daniiel skrev 2013-02-28 12:15:31 följande:
    Kika gärna in i någon av kinaklänningstrådarna :)

Jag har själv beställt två klänningar från Dino, använde båda på min bröllopsdag. Jag vet många andra, både här på BT och IRL så att säga som också beställt därifrån och är väldigt nöjda. Man skulle väl kunna säga att, åtminstone om man utgår från BT, så är det ett av dom mer välanvända och välrekommenderade företagen att beställa ifrån. Överlag är dom flesta nöjda som sagt, både med pris, kvalitet och leveranstid. Dino har ju nästan den bästa leveranstiden och speciellt med tanke på det, hur snabba dom är, så är deras klänningar otroligt fina.

Sedan måste man ju alltid ha i åtanke att det kan bli något strul på vägen och det är inte helt säkert och det finns inga garantier.

Vad är det för klänning du funderar på att beställa? :)
    Vad hade du för typ av klänningar då? Varför använde du två? Tungan ute *nyfiken*
  • daniiel
    mariath skrev 2013-02-28 12:43:14 följande:
    Vad hade du för typ av klänningar då? Varför använde du två? Tungan ute *nyfiken*
    Jag hade en puffigare med släp i kyrkan och en kortare modell på festen. Och varför.. ptja, varför inte? Jag ville ha en lättare klänning på kvällen, och jag tyckte den var jättefin, men ändå ha den stor drömklänningen i kyrkan. Betalade ca 2000kr för båda så.. jag slog på stort ;P
  • daniiel
    cocco skrev 2013-02-28 17:51:40 följande:
    Vilken läcker klänning! När det gäller underkjol, så tror jag att en vanlig A-linje med en ring kan passa bra, alternativt en med två ringar och släp ifall du vill framhäva släpet. Nackdelen blir att man inte kan hänga/knyta/haka upp släpet utan att ta av underkjolen. Vissa vill ju ha en bustle för kvällen. Och angående slöja, så tror jag på en slöja i ett lager med tunn kant och utan spets. Hur lång spelar nog inte lika stor roll tror jag, men jag tror inte du behöver en jättelång. Klänningen är ju väldigt fin och "maffig" i sig själv :)
  • Kaffegrus

Jag beställde klänning från Dino och är jättenöjd. Jag upplever dem som bättre på engelska än vad jag hade förväntat, men nu hade jag också sjukt låga förväntningar. 

Skickade in en bild på tre klänningar jag villa ha delar av och förklarade hur jag ville ha det.

Och resultatet blev jättebra:

Lite svårt att se hur det blev när den bara hänger/ligger så där, men det blev i alla fall väldigt bra

Högre kvalité på materialet än vad jag hade väntat och den kom inom tre veckor. Och superbra service.

Jag är lite rädd för att sätta ribban för högt, för jag hade sjukt låga förväntningar och då var det inte svårt att övergå.  Men jag är ändå riktigt nöjd med allt från början till slut.
  • jenniferochaugust

Hej! I vilket skede av beställningen säger man vad man vill ha ändrat i modellen? Lägger jag den i kundkorgen och går vidare till kassan eller ska jag mejlla Dino?

• jenniferochaugust

Kaffegrus, jättefin klänning! Jag vill också ha spets så det är kul att se en så fin spetsklänning!

• Kaffegrus
    jenniferochaugust skrev 2013-03-01 17:26:31 följande:
    Hej! I vilket skede av beställningen säger man vad man vill ha ändrat i modellen? Lägger jag den i kundkorgen och går vidare till kassan eller ska jag mejlla Dino?
    Jag mejlade Dino först. Tror det är bättre för att vara på den säkra siden
  • Kaffegrus
    jenniferochaugust skrev 2013-03-01 17:27:28 följande:
    Kaffegrus, jättefin klänning! Jag vill också ha spets så det är kul att se en så fin spetsklänning!
    Och tack
  • mariath
    daniiel skrev 2013-03-01 14:42:15 följande:
    Jag hade en puffigare med släp i kyrkan och en kortare modell på festen. Och varför.. ptja, varför inte? Jag ville ha en lättare klänning på kvällen, och jag tyckte den var jättefin, men ändå ha den stor drömklänningen i kyrkan. Betalade ca 2000kr för båda så.. jag slog på stort ;P
    Cool Vad häftigt!
  • carola78

Hur mycket har ni fått betala i frakt? Kan det stämma att fraktkostnaden blir flera tusentals kronor? Nu är det BARA frakten jag funderar över, inte tull och skatt

• daniiel
    carola78 skrev 2014-03-17 15:56:20 följande:

Hur mycket har ni fått betala i frakt? Kan det stämma att fraktkostnaden blir flera tusentals kronor? Nu är det BARA frakten jag funderar över, inte tull och skatt

Nej, frakten brukar ligga på ca 100-300kr. Ibland är den gratis.
  • carola78

Nu har jag iaf beställt en klänning därifrån, en som de inte hade på hemsidan. Jag fick kontakt med på chatten och skickade in bilder på hur jag ville att klänningen skulle se ut. En bild på nedre delen och en på hur den övre delen skulle se ut. Jag fick ett pris efter att vi utrett hur jag ville ha den och sedan när jag godkände det, la säljaren upp en länk som jag kunde använda för att beställa klänningen. Den skulle skickas redan den 25:e mars (vilket är otroligt snabbt när den är uppsydd efter mina mått). 
    Hittills är jag nöjd, bra kontakt, trevliga och servicen verkar helt ok.
    Bästa är nog att jag kan följa min klänning genom processen.
    Den kommer kosta lite mer än om jag köpt den på ebay men det är betydligt snabbare leverans och kontakten har hittills varit bättre.
    Nu är det bara att avvakta på resultatet :) 

Svar på tråden Dinobridal.com