Inlägg från: AnnikaoThomas |Visa alla inlägg
  • AnnikaoThomas

Tänk om bröllopsfotografen inte dyker upp...

Detta var exakt det som hände oss fast med fotograf (har postat en tråd om det här på forumet)... Han ringde och sa att han hade slagit sig. Vi hade ingen backup man tänkte att dom löser det, men icke sa nicke!

Denna mannen skrev inget kontrakt med oss utan sa bara "Ok då ses vi utanför kyrkan" i princip. Tur var att jag fick tag i ett annat trevligt företag, Show motion bröllopsfilm. Och detta var två dagar innan!! Han skickade över ett kontrakt ca 30 minuter efter vi pratat där det stod att vid sjukdom försöker dom lösa det så gott som det går med annan personal så att vi inte blir lidande. Han gav mig ett bra tips och det var att ringa fotografen/filmaren två dagar eller en dag innan och dubbelkolla allt en sista gång, och att gå igenom dom viktigaste punkterna en gång till. Man måste ställa krav och vara bestämd fick jag lära mig.

Jag tror fotografer har ett större ansvar än vad vissa av dom vill känna sig vid dessvärre... Vår dag höll ju på att sluta i totalkatastrof med den delen =(...

Svar på tråden Tänk om bröllopsfotografen inte dyker upp...