• Anonym (nyplussad)

    Gravid!

    Knappt har vi hunnit landa efter vårt februaribröllop, igår plussade vi ett jättestarkt plus på stickan! Har BIM imorgon, kan det verkligen bli så starkt positivt såhär tidigt!?

    Helt otroligt ju, vi har försökt sen i juni, och nu, som en bröllopspresent verkar det faktiskt vara vår tur!!!

    Ville bara skriva av mig lite tror jag... Skäms

  • Svar på tråden Gravid!
  • Anonym (Blivande)

    Jag plussade igår.
    Vi gifter oss på lördag så det finns iaf ingen risk att jag växer ur klänningen ;D
    Men helt galet vad mina bröstvårtor är ömma!
    Kan man få såna symptom såhär tidigt?! Typ v 2-3..

  • Anonym (nyplussad)

    Håller tummarna för att alla ni som längtar får uppleva detsamma som vi när det är dags att börja försöka!

    Jag har fortfarande ont i magen, och igår em mådde jag sådär "gravid-illa", men det känns ändå bra att kroppen ger sig till känna lite

  • Anonym

    Jag kommer vara i vecka 19 när vi gifter oss, hoppas innerligt att jag kommer i min klänning då!

  • Anonym (nyplussad)
    Anonym (Blivande) skrev 2013-02-26 11:01:24 följande:
    Jag plussade igår. Vi gifter oss på lördag så det finns iaf ingen risk att jag växer ur klänningen ;D Men helt galet vad mina bröstvårtor är ömma! Kan man få såna symptom såhär tidigt?! Typ v 2-3..

    GRATTIS! Jag säger detsamma, känns som om det är väldigt mycket symtom för att vara såhär tidigt :)
  • Anonym

    Tror ni man kommer i denna klänning om man är gravid i v. 20 på bröllopet? Googla Lou lou lb26 Evigt tacksam om ngn tog sig tid till att tipsa

  • jimmyojennifer
    Anonym skrev 2013-03-04 19:29:25 följande:
    Tror ni man kommer i denna klänning om man är gravid i v. 20 på bröllopet? Googla Lou lou lb26 Evigt tacksam om ngn tog sig tid till att tipsa
    Jag vet tyvärr inget om att vara gravid... men det var en helt otroligt fin klänning! =)
  • Sandra380
    Anonym skrev 2013-03-04 19:29:25 följande:
    Tror ni man kommer i denna klänning om man är gravid i v. 20 på bröllopet? Googla Lou lou lb26 Evigt tacksam om ngn tog sig tid till att tipsa
    Beror ju helt på hur stor du blir runt magen. Jag var nästan mindre i v20 än vad jag var innan jag plussade och sen var jag platt ända in i v 30 men det är ju inte så vanligt. 
  • Anonym
    Sandra380 skrev 2013-03-07 18:11:13 följande:
    Beror ju helt på hur stor du blir runt magen. Jag var nästan mindre i v20 än vad jag var innan jag plussade och sen var jag platt ända in i v 30 men det är ju inte så vanligt. 
    Förstår om du inte vill svara men får man fråga varför det var så med dig? (Kan INGENTING om sådant här & jag kmr vara gravid på mitt bröllop så vill ha all info jag kan få nämligen) 
    Gahh vilket dilemma... Man kommer ju tyå inte våga köpa klänning fören 1 vecka innan bröllopet? Eller ska man köpa en och hoppas att en sömmerska kan fixa till den? :) Tips mottages gärna!  
  • Mette81

    Superfin klänning men det kan bli tajt gör magen, men alla graviditeter är ju unika och kan inte jämföras helt ens med de egna tidigare graviditeter. Men kolla lite på olika "grdvisitetskallrndrar " de brukar ge en relativt bra bild av hur det generellt ser ut. Fram till vecka 20 väger fostren i princip lika oxå :) Men du kanske bara kan ha en plan-B klänning OM den inte skulle passa?! All lycka till med bebben och bröllopet!!

  • Allis

    Det är helt omöjligt att förutse hur en gravid mage kommer att se ut. När jag var i v.30 sa folk "ojojoj, nu är det dags vilken sekund som helst va"? En av mina klienter är i v.25 och det syns öht inte. Alls.


     


    När det handlar om att beställa klänning väääääldigt långt i förväg hade jag nog tagit det säkra kortet och satsat på en där magen garanterat får plats. Fråga signaturen daniiel om råd, hon ger mycket bra tips om klänningar.

  • daniiel
    Anonym skrev 2013-03-04 19:29:25 följande:
    Tror ni man kommer i denna klänning om man är gravid i v. 20 på bröllopet? Googla Lou lou lb26 Evigt tacksam om ngn tog sig tid till att tipsa
    Som skrivet ovan, så är det väldigt individuellt hur stor magen är i v.20. På vissa syns det mkt och på andra mindre. På mig syntes det väl redan i v.20 och jag var gravid med mitt första (enda) barn. Bilden här nedan är min mage någon vecka efter v.20, ca v.22-23 mest troligt, men magen var nästan exakt lika stor redan i v.19. Jag hade alltså inte kunnat ha den där klänningen i v.20. Men återigen, det är väldigt olika.


    Allis skrev 2013-03-08 19:22:42 följande:
    När det handlar om att beställa klänning väääääldigt långt i förväg hade jag nog tagit det säkra kortet och satsat på en där magen garanterat får plats. Fråga signaturen daniiel om råd, hon ger mycket bra tips om klänningar.
    Jag håller verkligen med Allis här om att ifall du, Anonym, tänker beställa en klänning långt i förväg, så kanske du skulle satsa på en mer "magvänlig" modell. Empireklänningar är ju det vanligaste och den tacksammaste modellen för gravidmagar. Klänningen du vill ha, om du inte tänker köpa ett original, skulle eventuellt gå att göra med smalare band i midjan och på så sätt få kjolen att börja högre upp under bysten och lämna bättre med utrymme för en mage :)
  • Sandra380
    Anonym skrev 2013-03-08 17:20:43 följande:
    Förstår om du inte vill svara men får man fråga varför det var så med dig? (Kan INGENTING om sådant här & jag kmr vara gravid på mitt bröllop så vill ha all info jag kan få nämligen) 
    Gahh vilket dilemma... Man kommer ju tyå inte våga köpa klänning fören 1 vecka innan bröllopet? Eller ska man köpa en och hoppas att en sömmerska kan fixa till den? :) Tips mottages gärna!  
    Självklart ska du fråga men tyvärr har jag inga egentliga svar. Lilla prinsessan höll vikt och storlek som hon skulle enligt BM och det var aldrig något prat om tillväxt UL eller så. När hon föddes var hon en vecka överburen och mådde hur fint som helst. Hon var liten, det var hon men absolut inget som någon var orolig över. Förklaringen till att jag var så liten ligger nog i att hon låg väldigt långt bak i ryggen. 
    Nu vet ju inte jag vad ni har för tema men det finns ju massa fina klänningar som går att ha trots gravmage :) Kanske en sådan som är tajt över brösten men väldigt "flygig" i övrigt, lite grekisk gudinna eller så tänker jag :) 


    Här är jag i v. 25 och inte blev jag så mycket större senare. Magen kom så man uppfattade att jag var gravis i v.36.
     
  • Allis

    Jamen, precis så ser min klient ut! Och en annan blaffade ut direkt och blev jättekvinnan från Mars :). Ingen trodde att det bara var en bebis i min mage....


     


    Så olika det kan vara!

  • Anonym (Lisa)

    När jag var i v22 fick jag nästan dagligen kommentaren "nu är det inte länge kvar kvar va?". Hade inte velat ha den typen av klänning då och den hade nog i te passat heller. Och min mage låg på normalkurvan i size.

Svar på tråden Gravid!