storken skrev 2013-02-22 11:55:26 följande:
Blev friad till utan ring. Stooor överraskning!;) Har ingen aning om vilket datum det var vi fick ringarna...
Som ni gjorde tror jag är det vanligaste sättet att förlova sig... Det är ju ert förlovningsdatum tänker jag men sen spelar det väl inte så stor roll med exakt det datumet egentligen... eller? Ni kommer ju gifta er så småningom o då får ni det datumet o det är nog det ni kommer fira o minnas ändå o ffa så kommer ni ju blir föräldrar snart o då kommer ni inte bry er ett jota om bröllopet ;) Tyc.ker alltid det känns fåning (förlåt men faktiskt...) när folk talar om att bröllopet är den största o viktigaste dagen i deras liv o det kommer definitivt från ngn utan barn och bröllopet kommer vara bortglöm varje gång du tänker på ditt barn;)
Tycker inte ni ska byta förlovningsdatum o ta ett ring datum (men ni gör ju självklart som ni vill) utan gör byta-ring-dagen speciell med god mat på fin plats så kommer det kännas jättebra tror jag!
Att bröllopet kommer vara glömt när man får barn tycker jag verkar som en trist inställning! Jag ser vårt bröllop som början på vår familj! Utan bröllopet och vår kärlek så kommer det deffinitivt inte finnas några barn!
Ett bröllop kanske inte betyder så mkt om man skaffat barn innan, tillsammans eller med en massa olika, eller gifter sig för 2 -3 gången. Men vi är båda utan barn, aldrig gifta förut och vigseln blir första steget (ok vi köpte gården ihop först) mot VÅR familj. Vi kanske till och med betämmer oss för att skita i barn, för vi har det så fantastiskt bra utan ;)