• Anonym (jobb)

jag ger upp med jobb :( och denna jädra sjukdom vill inte mer

jag är utbildad bagare men pga av 2 års pensíon och allvarlig sjukdom kan jag inte jobba med detta mer, jag har ingen annan utbildning och studera är tyvärr ej ett alternativ då jag tog bagar examen med csn och INTE kan belåna mer och så har vi sjukdomen som gör att jag är extremt begränsad inom jobb, jag har sökt 100 jobb nu på 3 månader i jönköping ( har nyligen flyttat hit ) känner ingen alls här är extremt ensam, och afår inte ens ett svar att tjänsten är tillsatt är så ledsen ocg förtvivlad att jag ger upp, sjukdomen gör att jag redan känner mig så jävla kränkt och helt värdelös då jag inte kan jobba med vad som helst ,:(

söker mestadels jobb inom butik så som konum ica och vissa personliga assistans jobb som ej kräver lyft, känner verkligen att mitt liv inte är värt att leva och jag orkar inte sitta hemma och bara glo ensam i flera år till :( men jag får inget jobb SKA de va så här  

• Svar på tråden jag ger upp med jobb :( och denna jädra sjukdom vill inte mer
  • FruW

Stackare, det låter inte lätt för dig just nu, men det behöver inte vara så för evigt.

Förstår att det känns tungt att vara ny i stan och allt, samtidigt som du har svårt att hitta jobb. Finns det inget arbetsförmedlingen kan hjälpa dig med, genom att fixa praktikplats eller liknande? Jag är inte så insatt, men tänker att det borde kunna liva upp din vardag lite och bättra på självförtroendet om du får gå en praktik någonstans. Eller kanske börja i någon förening som volontär? Det kan ju ge kontakter som sedan ger jobb. Glad

• Anonym (jobb)
    FruW skrev 2013-02-19 21:21:14 följande:

Stackare, det låter inte lätt för dig just nu, men det behöver inte vara så för evigt.