• Bäcksan

Vilken ska jag välja.... *beslutsångest*

Ja, som sagt, beslutsångest... Jag vill ha en enkel klänning och har fastat för de här tre, Nr 1 och 2 är samma klänning. Vad tycker ni??
  • Svar på tråden Vilken ska jag välja.... *beslutsångest*
  • Chicita

Trean.

Fyran skulle varit favoriten om den hade haft samma urringning som trean.

Men både ettan och fyran får dig att se fyrkantig ut eftersom ringningen breddar istället för att förlänga dig.
    Trean ser ut att vara väldigt mycket för stor för dig, men om du får den i din storlek (eller den sys in så den passar) så är den mest smickrande för din figur Solig

• Bäcksan

Tack för svar! :)

Hur menar du med fyrkantig? Jag tycker att 1 och 3 har typ samma ringning??
    Både 3 och 4 är uppnålade på axlarna här, men inte är de väldigt mycket för stora inte...?

• Chinchilli

Röstar också på 3:an!!

• Chicita
    Bäcksan skrev 2013-02-16 22:00:22 följande:

Tack för svar! :)

Hur menar du med fyrkantig? Jag tycker att 1 och 3 har typ samma ringning??
    Både 3 och 4 är uppnålade på axlarna här, men inte är de väldigt mycket för stora inte...?

Ettans ringning är inte fullt lika djup och axelbanden sitter lite längre ut på axlarna + att banden är smalare. 
    Det blir alltså lite typ av "båtringning" där.
    Medan trean har en klassisk U-ringning Glad 

Det syns att trean är stor (dels pga att den är uppnålad) men den buktar också en del över bysten, och inte bara pga draperingen. 

Om du inte har koll på vad jag menar med dom olika urringnignstyperna
    Båtringning

U-ringning

Man brukar använda en båtringning om man har breda höfter men smala axlar/ liten byst - för att jämna ut intrycket och fuska till sig mer av en timglasform då man drar fokuset ut mot axlarnas ytterpunkter.
    Att dra in ringningen lite mer mot halsen och inte ha den så långt ut mot axlarna (bredare axelband brukar göra samma sak) och ha lite djupare urringning så att den formar mer av ett U - gör att man får in fokus mot ansiktet.
    Det förlänger kroppen och gör (i de flesta fall) att man upplevs smalare.

Om axelbanden på 4:an hade suttit lite längre mot halsen istället för ut mot axlarna så hade det varit ännu bättre eftersom det blir ett V. Och det är det absolut mest smickrande/ slimmande Glad 
  • Jessa

Håller med ovanstående: trean är absolut snyggast!

Den har fina detaljer och passar perfekt! 

• daniiel

Även jag måste instämma om att trean ser ut att passa dig bäst och det är en väldigt fin klänning :) Jag gillader verkligen vecken över bysten och draperingen i midjan på den. En enkel klänning, men ändå med fina detaljer.

• palma2013

Trean ser mest arbetad och elegant ut. Sitter snyggast på dig!

• stormhelen

Jag tycker fyran. ^_^

Svar på tråden Vilken ska jag välja.... *beslutsångest*