• Äldre 16 Feb 11:48
    11438 visningar
    27 svar
    27
    11438

    Skogstema

    Vi kommer nog gifta oss under sommar/sensommarmånaderna juli - sept.
    Och båda är inne på att vi vill ha skogstema som dukning och dekoration, dels för att det är väldigt fint och mysigt och vi är båda människor som gillar naturen, och sen kan man använda det som naturen bjuder på.

    Är det någon fler som tänkt i samma bana eller har gift sig och haft skog/natur tema som dukning.

    Visa gärna era tips och trix!

    Vi har tankar på ljuslyktor och använda smala björkstammar och kapa av och borra hål i och stoppa värmeljus i.

  • Svar på tråden Skogstema
  • xMaria­x
    Äldre 16 Feb 12:49
    #1

    Vi kommer nog göra ungefär likadant. Vi kommer gifta oss nån gång sep-nov så lite senare.. Men vi tänkte ha det enkelt och fint (vigsel med medeltida tema) så vi tänkte ha levande ljus och kvistar och grejer.. Tror det kommer bli mysigt!

  • Unexpe­cted song
    Äldre 16 Feb 15:41
    #2

    Vi har skogstema, inte på vårt bröllop utan i vårt sovrum, hehe :) Tänkte bara tipsa om dessa krukorna (finare i verkligheten än på bilden). http://www.granit.se/?id=8648

  • Äldre 16 Feb 15:53
    #3

    Vi ska med gifta oss i sommar men vi kommer inte ha något speciellt tema mer än att det kommer finnas inslag av ljuslila. Men skogstema verkar vara ett mysigt tema tycker jag. Endast fantasin sätter gränser. Behöver då heller inte bli så dyrt då skogen erbjuder en hel del fina dekorationer. Ni behöver ju inte fälla hela skogen... Vi kommer däremot att använda lite björkris för att det är så vackert. Björken är enligt mig den finaste trädet.Lycka till med bröllopet och i framtiden!    

  • Pyttis
    Äldre 16 Feb 16:42
    #4

    vi har med ett liknande tema :) vi ska ha vigseln ute i en ruin och sen festen ute i en hage i skogskanten. vi ska bla ha vita dukar och på dem lägga ut mossa och grenar, ljuslycktor  med mera som en löpare
    liknande detta:



    sen ska jag ha murgröna slingrandes i håret, nåt i stil med detta :)


     


    slänger  med lite fler bilder ihopp om att det kan inspirera nån mer än mig :)




    älskar älskar älskar ljuskronan på denna bilden, vi ska försöka göra nått liknande och hänga upp i nåt av träden i hagen där vi ska ha festen :)



    så fint med "stubbar" som tårtfat!

  • kärlek­ensbru­dpar
    Äldre 16 Feb 17:19
    #5

    Oj vad den frisyren var fin!!! Vi ska naturinpirerad dukning!! Tänkte bland annat göra ett hjärta med björk ris och blommor bakom oss. Vi tänkte duka med vilda blommor och jag ska liljekonvaljer i buketten. Tycker det är super vackert att använda sig av naturen :) och självklart ska vi sätta blommor i manen och svansen på hästarna som vi anländer med :) och vi ska vara i ett fest tält. :)

  • xMaria­x
    Äldre 16 Feb 17:25
    #6
    Pyttis skrev 2013-02-16 16:42:48 följande:

     




     


     


     


     


     


     


    Gud så fint!!! Hjärta
  • Pyttis
    Äldre 17 Feb 09:49
    #7
    kärlekensbrudpar skrev 2013-02-16 17:19:10 följande:
    Oj vad den frisyren var fin!!! Vi ska naturinpirerad dukning!! Tänkte bland annat göra ett hjärta med björk ris och blommor bakom oss. Vi tänkte duka med vilda blommor och jag ska liljekonvaljer i buketten. Tycker det är super vackert att använda sig av naturen :) och självklart ska vi sätta blommor i manen och svansen på hästarna som vi anländer med :) och vi ska vara i ett fest tält. :)
    ja vist är den! älskar kännslan över det hela :) låter fint med hjärtat :) vi ska med "fixa" våra hästar med lite blommor o så :)
    xMariax skrev 2013-02-16 17:25:27 följande:
    Gud så fint!!! Hjärta
    ellehur, tycker det är rena drömmen <3
  • Äldre 17 Feb 10:28
    #8

    Ursäkta den stora bildbomben, men här är lite blandad kompott av inspirationsbilder :)




















































  • Pyttis
    Äldre 17 Feb 11:06
    #9

    så mycket fina bilder :)

  • kärlek­ensbru­dpar
    Äldre 19 Feb 18:56
    #10

    Daniiel! tusen tack för bildbomben!!!!

Svar på tråden Skogstema