• Demmior

Vågar man beställa?

Jag har hittat en sida på internet www.craibox.se och undrar om det är säkert att beställa där i från? Har någon annan beställt där i från? Vad gör man om det blir fel, så som jag förstår det så skickas det från Kina och hur funkar det med reklamationer då?

• Svar på tråden Vågar man beställa?
  • daniiel

Jag skulle rekommdendera att du väljer en mer känd kinasida att beställa ifrån. När det gäller reklamationer, så är det lite olika. Vissa tar inte tillbaka en klänning som är specialbeställt, tex om det är en klänning som inte finns i deras ordinarie sortiment, en klänning som man gjort ändringar på, en klänning som är måttbeställd osv. Oftast får man själv stå för returfrakten och det kan bli dyrt, så i många fall är det bättre att försöka få klänningen såld här hemma i Sverige via tex Blocket istället. Ibland, om det är något stort fel, så kan man bli kompenserad och få tillbaka en del av summan man betalade.

Att beställa en kinaklänning är ju dock alltid lite av en chansning, men väljer man ett välrekommenderat företag och har i åtanke att om man beställer en kopia, så blir den nog ca 90% lik originalet, så brukar det gå bra :)

• SiriochPer

Jag kände mig lika osäker som dig. Försökte googla fram resultat men det verkar som att det kan antingen bli jättebra eller likväl dåliga resultat av betällning. Så jag körde på en halvvariat. Jag åkte till "Matildas fest" och kunde känna på materialen, se och testa färdiga klänningar och lät sedan dem ta måtten för beställningen. Jag har inte fått hem klänningen än men känner mig så här långt lugn och trygg med att det kommer att bli bra. Om inte så är Mejan som äger butiken en bra mellanhand som hjäper en med provning och korrigering innan bröllopet, i och med att man kanske går upp eller ned i vikt. 

Sen kan manju resonera som så att klänningarna via nätet är så billiga att man kanske kan chansa och om det blir totalfel kanske man kan försöka sälja den vidare för en billig peng. Men beror ju lite på hur lång tid man har på sig också. 
    Lycka till med vad du än väljer :) 

• SiriochPer

Jag var precis in på sidan du länkade till, enligt en ITsäkerhetsrådgivare (på programmet plus tror jag det var) så ska man alltid kunna klicka på ex VISA ikonen (eller andra ikoner) på hemsidan, om inte så kan de vara så att de nte har en säker betalningsssida. Bara ett tips som jag lärt mig att ha som måttstock =)

• Ellinorrydell

Hej! I början av april beställde jag 2 st klänningar på craibox, efteråt började jag surfa runt en massa om info och plötsligt blev jag nojjig och mailade dem o frågade hur det gick ( fyller 30 år o hade beställt en helt underbar klänning t min glitter o glamour fest, beställde en till min vän oxå) de svarade på min mail och skrev dont worry it Will come...)3 veckor senare (i måndags faktiskt) kom klänningarna levererade och den var underbar!!! Så vacker å precis så som jag trodde den skulle se ut! Köpte en helt magisk klänning för 700:- plus 198 i frakt :))

Svar på tråden Vågar man beställa?