• Alyllyra

Hjälp med klänningsvalet

Hej på er!

Nu måste jag få lite utomstående åsikter på mitt klänningsval. Jag har provat tre klänningar som alla är väldigt fina, men ligger i helt olika prisklasser som gör det svårt att välja.

1. White 1 Nido - superfin enkel klänning med ganska stor kjol.

2. Allure 9016

3. Alfred Angelo 8501

Jag trivs väldigt bra i alla tre klänningarna, men är väl egentligen mest kär i klänning nr 2. Problemet med den klänningen är att den ligger många tusen över min budget och är mer än dubbelt så dyr än de andra två. Vilket är jobbigt...

Så vad tror ni? Klänning nr 1 och 2 har mer inbyggt "stöd" som gör att man får snygg figur. Nr 3 är i princip ett siden"nattlinne" med en spetsklänning ovanpå om ni förstår vad jag menar, vilket gör att man måste få till den där snygga figuren själv :-P
    Eftersom vi ska vara på ett gammalt bruk i en gammal smedja med ordentliga träbalkar och ha lite vintage-känsla så känns det ju som att nr 3 passar bäst eftersom den inte är så "prinsessig". Men jag vet inte alls hur jag ska tänka längre. I natt bestämde jag mig för nr 3, för att vakna och vara tillbaka på totalångest Eller ska jag toksatsa och typ sälja alla mina prylar för att ha råd med nr 2?

PS. Ignorera lösa band, oknäppta knappar osv... Solig

• Svar på tråden Hjälp med klänningsvalet
  • Alyllyra

Tack alla för att ni är så snälla och engagerar er! Och ett extra tack för det underbart glada humöret jag blev på när jag loggade in och läste alla era fina kommentarer!

Jag hade faktiskt inte ens tänkt på att man kunde sätta cap sleeves på ettan, men det är ju en riktigt bra idé! Allt jag gillar i samma klänning liksom Glad Ska gå in och höra om jag kan på ett prisförslag på det. 

För er som har undrat om 3:an så har jag provat den på Little Fairies i Hägersten, men de har den bara till låns från försäljaren den här veckan. De skulle ta in den igen, men jag tror det skulle dröja ett tag. Priset trodde hon ligger på ca 8000-9000 kr.

För övrigt kostar de andra två klänningarna 10 500 kr respektive 22 500 kr(!). Så 2:an är nog en dröm jag får ge upp... Men 1:an med liten ärm på, det ska jag definitivt kika på!

Tyvärr är alla dessa kläningar 2013 års modeller, så begagnade är väldigt svårt att få tag på. Har letat som en tok, men hittar  inte just dessa... Och jag är lite orolig över att beställa från en kinasida eftersom det är spets.

Tack igen! Jag är så glad över att BT finns så man kan få hjälp att reda ut sina tankar Hjärta 

• Alyllyra

Kan också kommentera klänningarna lite...

1:an har ett band i midjan som är helt valfritt, på bilden framifrån har jag det inte men på den bakifrån har jag det. Tycker dock att det är snyggare utan band.

2:an har ett brett "glitterparti" i midjan som är borttagbart. Eftersom jag inte gillar det så satte vi dit ett siden band för att dölja det så att jag inte skulle hänga upp mig på glittret när jag provade. Den går alltså att få helt utan midjeband. Dock kommer där ändå att sitta en söm.

3:an har massor av knappar i ryggen. Alltså massor! Så när jag provade den är bara typ var femte knapp knäppt, vilket kan vara en anledning till att den sitter lite "löst". 

De första två har jag provat på Milagro de Nahrin på Karlavägen och den sista på Little Fairies i Hägersten.

• kärlekensbrudpar

1a jätte jätte jätte fin!!!

• stormhelen

Jag håller med. Nr: 1 är klart i toppen! (velade igår mellan ettan och tvån, men efter att ha tittat på bilderna idag igen så är ettan den klara vinnaren).

Den sitter super bra på dig och är såååååååååååååååååååå fin.

• Carina10
    Alyllyra skrev 2013-02-14 10:08:57 följande:
    Hej på er!

Nu måste jag få lite utomstående åsikter på mitt klänningsval. Jag har provat tre klänningar som alla är väldigt fina, men ligger i helt olika prisklasser som gör det svårt att välja.

2. Allure 9016

3. Alfred Angelo 8501

Jag trivs väldigt bra i alla tre klänningarna, men är väl egentligen mest kär i klänning nr 2. Problemet med den klänningen är att den ligger många tusen över min budget och är mer än dubbelt så dyr än de andra två. Vilket är jobbigt...

Så vad tror ni? Klänning nr 1 och 2 har mer inbyggt "stöd" som gör att man får snygg figur. Nr 3 är i princip ett siden"nattlinne" med en spetsklänning ovanpå om ni förstår vad jag menar, vilket gör att man måste få till den där snygga figuren själv :-P
    Eftersom vi ska vara på ett gammalt bruk i en gammal smedja med ordentliga träbalkar och ha lite vintage-känsla så känns det ju som att nr 3 passar bäst eftersom den inte är så "prinsessig". Men jag vet inte alls hur jag ska tänka längre. I natt bestämde jag mig för nr 3, för att vakna och vara tillbaka på totalångest Eller ska jag toksatsa och typ sälja alla mina prylar för att ha råd med nr 2?

PS. Ignorera lösa band, oknäppta knappar osv... Solig
    Nummer 1 sitter bäst på dig :)
  • SandraElisabet

1an med ärm alternativt bolero/cape över! Jag själv funderar på att tråckla fast en vacker ärm som sedan kan tas bort.
    Du kan knåpa ihop den själv om du är lite händig och sedan ta av den till festen....?
    Måste säga att jag personligen gillade 2an mer, men prislappen får mig att säga ettan! De pengarna kan läggas på bättre saker. Solig

• dellelgarin

Inte 3:an,

tvåan var absolut finast men 1:an var verkligen inte långt efter!

• Chicita
    Carina10 skrev 2013-02-15 11:39:31 följande:
    Ett tips när du citerar i trådar med bilder - ta bort bilderna ur citatet eller i alla fall förminska dom (det brukar gå att "dra" i bilden).
    När du svarar på första inlägget (TS - Trådstarten) så behöver du väldigt sällan citera alls om inte tråden har brakat iväg från ämnet väldigt mycket och du vill återföra den...

Bara ett tips Flört
  • AnnaIda
    Alyllyra skrev 2013-02-14 10:08:57 följande:
    Hej på er!

2. Allure 9016

3. Alfred Angelo 8501

Nu vet jag inte hur bekväm du känner dig med att beställa klänning, men jag har hittat en nästan precis lika som din nummer ett på landybridal som jag funderat på att beställa. Ser faktiskt nästan på pricken lika ut för en bråkdel av priset :)

Svar på tråden Hjälp med klänningsvalet