• Alyllyra

Hjälp med klänningsvalet

Hej på er!

Nu måste jag få lite utomstående åsikter på mitt klänningsval. Jag har provat tre klänningar som alla är väldigt fina, men ligger i helt olika prisklasser som gör det svårt att välja.

1. White 1 Nido - superfin enkel klänning med ganska stor kjol.

2. Allure 9016

3. Alfred Angelo 8501

Jag trivs väldigt bra i alla tre klänningarna, men är väl egentligen mest kär i klänning nr 2. Problemet med den klänningen är att den ligger många tusen över min budget och är mer än dubbelt så dyr än de andra två. Vilket är jobbigt...

Så vad tror ni? Klänning nr 1 och 2 har mer inbyggt "stöd" som gör att man får snygg figur. Nr 3 är i princip ett siden"nattlinne" med en spetsklänning ovanpå om ni förstår vad jag menar, vilket gör att man måste få till den där snygga figuren själv :-P
    Eftersom vi ska vara på ett gammalt bruk i en gammal smedja med ordentliga träbalkar och ha lite vintage-känsla så känns det ju som att nr 3 passar bäst eftersom den inte är så "prinsessig". Men jag vet inte alls hur jag ska tänka längre. I natt bestämde jag mig för nr 3, för att vakna och vara tillbaka på totalångest Eller ska jag toksatsa och typ sälja alla mina prylar för att ha råd med nr 2?

PS. Ignorera lösa band, oknäppta knappar osv... Solig

• Svar på tråden Hjälp med klänningsvalet
  • Hoffsennanen Tottoplex

Vart är du och provar?? Fantastiska klänningar! Gillar nog ettan mest

• Augusti13

Har själv provat ettan och älskade den! Tycker den satt perfekt på dig, jag röstar på den

• Hvidbrud

Förstår att du älskar tvåan. den sitter fantastiskt på dig!

Skulle du kunna tänka dig en begagnad? Det fins ju kanske en möjlighet att hitta en använd här eller på blocket, tradera eller Ebay, eller den sidan som jag sett någon länka till tidigare... (det hjälpte ju inte så mycket...)

• kitkät

Jag gillar ettan bäst, älskar W1, tycker alla deras klänningar är snygga! :) 
    Får jag fråga vad den klänningen kostar?  

• Cathelica

Tycker nr.2 var jättefin och passade sig otroligt mycket!

• Emmalinnea

1:an! Den smickrade verkligen din figur! 
    3:an passade sämst tycker jag. 

• stormhelen

Nr: 1 och 2 tycker jag satt jätte bra på dig, ch dom två klänningarna är jätte fina.

Däremot så är nr:3 inte lika fin som de andra, och den sitter inte lika bra på dig som de andra två gör.

Lycka till! =)

• söt nöt

Jag tycker ettan är finast. Finast rygg och om det går att sätta på en liten ärm liknande den på tvåan så tror jag att den blir ännu finare. 

Svar på tråden Hjälp med klänningsvalet