• Alyllyra

Hjälp med klänningsvalet

Hej på er!

Nu måste jag få lite utomstående åsikter på mitt klänningsval. Jag har provat tre klänningar som alla är väldigt fina, men ligger i helt olika prisklasser som gör det svårt att välja.

1. White 1 Nido - superfin enkel klänning med ganska stor kjol.

2. Allure 9016

3. Alfred Angelo 8501

Jag trivs väldigt bra i alla tre klänningarna, men är väl egentligen mest kär i klänning nr 2. Problemet med den klänningen är att den ligger många tusen över min budget och är mer än dubbelt så dyr än de andra två. Vilket är jobbigt...

Så vad tror ni? Klänning nr 1 och 2 har mer inbyggt "stöd" som gör att man får snygg figur. Nr 3 är i princip ett siden"nattlinne" med en spetsklänning ovanpå om ni förstår vad jag menar, vilket gör att man måste få till den där snygga figuren själv :-P
    Eftersom vi ska vara på ett gammalt bruk i en gammal smedja med ordentliga träbalkar och ha lite vintage-känsla så känns det ju som att nr 3 passar bäst eftersom den inte är så "prinsessig". Men jag vet inte alls hur jag ska tänka längre. I natt bestämde jag mig för nr 3, för att vakna och vara tillbaka på totalångest Eller ska jag toksatsa och typ sälja alla mina prylar för att ha råd med nr 2?

PS. Ignorera lösa band, oknäppta knappar osv... Solig

• Svar på tråden Hjälp med klänningsvalet
  • kaju

Du är fantastiskt vacker i nr 1! Glad Lycka till med ditt val!

• FrökenMäkelä

Ettan! Superfin klänning som din kropp ser smickrande ut i.

• Annamolly

OMG!!! Trean ar helt  underbar!!! HjärtaOm det ar du pa bilden (och det antar jag ju saklart att det ar) sa maste jag bara ge dig en komplimang for din fantastiska figur. Aligt talat, du behover verkligen inte en san klanning som trycker ihop dig och puttar upp brosten... Den tredje klanningen ar annu vackrare just darfor att det ar uppenbart att det verkligen ar din (otroligt fina) figur man ser, och inte ett resultat av en hart hopsnord korsett. Alla far samma form i den dar korsett-modellen, och det kan val vara bra om man vill forma till sig lite, men du behover ju inte det! Du ser verkligen naturligt vacker ut i den.

2013.06.22 Samos, Grekland
  • CoG

ettan tycker jag!

går det inte att hitta en billigare kopia av tvåan annars?

• Power of Love

Jag tycker ettan ser ut att passar dig bäst. 

Trean är förresten en jag funderat lite på. Vad skulle den kosta i butik?

• Annamolly

(Alltsa nar jag sager korsett menar jag den modellen som ar som ett styvt "skal" av material runt kroppen. Jag ser ju att de andra tva inte har en regelratt korsett. Kanske uttryckte mig lite fel.)

2013.06.22 Samos, Grekland
  • GustavB

Verkar bara vara jag som tycker 2an var skitsnygg :p Ryggen ser fantastiskt vacker ut

• Chicita

Något jag funderar över är hur klänningen kommer överleva den rustika miljön sen.
    Om spetsen hänger ner i golvet så finns det stor risk att fastna i och riva sönder den.

Av dom tre du visat så håller jag med om att tvåan är snyggast.
    Ettan är ju mest lik från midjan och neråt och trean är mest lik från midjan och uppåt Flört 
    Men eftersom att tvåan är så dyr, så skulle jag nog valt ettan. Eventuellt frågat om dom kan sätta på en liten spets vid ärmen (cap sleeve) så att den blir mer lik tvåan på det sättet för jag gillade den typen av ärm på dig.
    Jag tror att underkjolen kan vara bra när du är i en sådan rustik miljö, för då kan du kanske fästa upp spetsen lite senare på kvällen (kanske så enkelt som att sy på ett par pärlemorfärgade platta knappar lite högre upp på utsidan av underkjolen  och liksom "hänga upp" spetsen på dom  sen så att den inte släpar i backen.

Det är inget fel alls på trean och du har kropp för den.
    Men just den du provar där verkar inte sitta fullt lika bra som dom andra två klänningarna eftersom den veckar sig lite över magen och ser lite stor ut mellan höften och under bysten (du har ju ingen mage liksom som "fyller ut" Tungan ute )
    Med en sån klänning så finns det risk att troskanter och sånt syns också och det skulle gjort mig lite obekväm.

Du är som sagt fin i alla tre.
    Och om du skulle känna att tvåan är din absoluta drömklänning och att dagen inte blir komplett utan den *typ* så är det kanske den du ska satsa på.

För hållbarhetens skull så säger jag som sagt ettan eller tvåan pga den stadgande underkjolen som också kan användas för att "hänga upp/drapera" spetsen... 

Svar på tråden Hjälp med klänningsvalet