• Csve

bildtråd- 3 ringar

Har alltid haft känslan av att jag vill ha tre ringar.
    Den första-förlovningsring, den andra som han friar med, och den tredje jag får vid vigseln.

Hur har ni det?

Har sålänge endast en förlovningsring, rödguld 5-6 mm bred och svagt rundade kanter och letar nu inspiration till hur det kommer se ut med tre ringar.

Visa era ringar här, ligger det nån speciell historia bakom just de ringarna?

• Svar på tråden bildtråd- 3 ringar
  • rock brud

Här är mina, ett kanske lite smalare alternativ;
    Innifrån vigselringen, 2.7 mm, sedan förlovningsringen 1.7mm å ytterst min morgongåva på 1.6 mm
  • Csve

fina! =)

rock brud skrev 2013-03-03 11:44:16 följande:

Här är mina, ett kanske lite smalare alternativ;
    Innifrån vigselringen, 2.7 mm, sedan förlovningsringen 1.7mm å ytterst min morgongåva på 1.6 mm
  • CoG

Så här såg det ut för mig med 3 ringar.
    Jag tycker jätte mycket om dom....men dom rörde sig lite mot varann så jag ändrade mig och gjorde om dom lite.

• CoG

Det fick bli 2 ringar som sitter ihop istället för 3.

Men hittar man 3 ringar som inte snurrar och rör sig för mycket, då funkar det nog jättebra.

• FruW
    CoG skrev 2013-03-03 16:58:51 följande:
    Det fick bli 2 ringar som sitter ihop istället för 3.

Men hittar man 3 ringar som inte snurrar och rör sig för mycket, då funkar det nog jättebra.

Varifrån kommer ringen med hjärtat? Superfin, jag funderar på något liknande. Glad
  • CoG

Den är specialbeställd av en silversmed i sundsvall.
    Dock vill jag inte rekomendera just henne till ngn annan längre.

Ringen med stenarna har jag fått skicka tillbaka 2 ggr för att stenarna lossnat och då jag andra gången valde att reklamera ringen då ville hon inte att jag skulle få tillbaka allt jag betalat för ringen utan dra av för arbetskostnaden då hon lagt ner så mkt tid på ringen sa hon (trots det lossnade stenarena).

FruW skrev 2013-03-03 17:11:43 följande:
    Varifrån kommer ringen med hjärtat? Superfin, jag funderar på något liknande. Glad
  • NilsKpyssling

Här kommer mina ringar, längst in morgongåva 2,5mm, i mitten är förlovningsringen som är 5mm, längst ut är vigselringen på 3mm. Jag är supernöjd och tycker det är så snyggt med tre ringar! (Kvalitén på fotot är inte det bästa, taget med mobilkamera..)

• Lilla My 76
    Csve skrev 2013-03-03 11:12:38 följande:

jättefina verkligen!

Det är ungefär sådär jag tänkt mig! Underbara!

Tack!:) Och lycka till med dina ringar:)
  • BlivandeBruden

Jättefint med 3 ringar! Personligen skulle jag välja att ha enstensringen i mitten

• Tokig

Här är mina ringar.

Förlovningsringen och morgongåvan är tillverkade hos Guldsmedjan T. Snarberg medan min underbara vigselring är tillverkad av Michael O'Dwyer (http://odwyer.se/).    

Svar på tråden bildtråd- 3 ringar