• MeaJ

Bildtråd - "Mulliga" brudar

Jag blir lite less på alla modellbilder på brudar.
    Då jag själv är en "mullig" blivande brud, så skulle jag vilja se äkta "mulliga" brudar i sina klänningar.
    Andra bilder hänvisar jag till andra trådar.
    Jag får själv bidra med bild senare då jag inte har någon klänning än.

Sommarbrud 2013
  • Svar på tråden Bildtråd - "Mulliga" brudar
  • xanthine

Nu har jag fått hjälp att snöra på min klänning som kom med posten i måndags. Och här har vi resultatet:

Men får inte använda den på riktigt förrän maj nästa år... Länge till ju
  • aleydis
    JIEB skrev 2013-08-02 23:51:11 följande:
    Skulle väl anse mig höra hemma i denna kategori. ^^ Inte hundra på vilken storlek klänningen har, 40 eller 42. Hade läääänge funderingar kring om den verkligen var den bästa (finns ju alltid en massa om och men) men så gjorde jag chansningen att köpa en bolero till den (plus att jag inte testade med boleron förrän på dagen B) och jisses vad mycket nöjdare jag blev!

Jag älskar klänningen och boleron!  det sitter oerhört bra :)

Jag gick in på bubbleroom och hittade samma bolero, letar nämligen efter ngt till min klänning. de finns bara i strl 34 och 36. vilken storlek har du, och hur satt den ?
  • aleydis

alltså, menar att jag ser att boleron sitter bra :)  men undrade hur de var i storleken?

(Jag har ex en annan bolero hemma i strl 36 som sitter jättebra, trots att jag har strl 42...)

• irisia
    stormhelen skrev 2013-02-05 18:36:01 följande:
    Det var bra att du förtydligade det där med att fråga passionsblomman. Jag satt och funderade på samma sak själv. Vad klassas som mullig? Som du sa har ju alla olika definition på vad som klassas för mullig.   Jag anser iaf att jag är mullig (är storleksmässigt någonstans mellan 38 - 40, Var 42 men är påväg ner mot en storlek 38 men är ännu inte riktigt där) så jag slänger ut en bild på mig själv då. Om jag inte klassas som mullig så får jag väll byta tråd?! Hehe 

Gud vilken fin klänning! Var har du hittat den? :) 
  • mariaochhenrik
    Csve skrev 2013-08-27 19:17:00 följande:
    Jag kan bidra med en bild fr provningstillfället.. Jag får tyvärr inte bära den på "riktigt" förräns början av juni nästa år!
    Lite små ändringar ska göras och den ska sys in litegranna. Har för mig det var stl 48 på klänningen nu innan ändring.

Herreguuud såå fin!
    Du är verkligen supersnygg i den!
    Får man fråga vart du köpt den, eller vad det är för märke/modell på den?
    Pris?
  • Csve
    mariaochhenrik skrev 2013-09-12 22:40:21 följande:
    Herreguuud såå fin!
    Du är verkligen supersnygg i den!
    Får man fråga vart du köpt den, eller vad det är för märke/modell på den?
    Pris?
    Åh tack!!

Den är köpt på Kristinas brud & fest i jönköping. Kostar 8000:- ( fick den för 4000
    och är en Aspera 4603.
  • Tooie

När jag köpte klänningen så var strl 48 (tror jag) Men efter kraftig viktnedgång så fick hon sy in den en hel del! otroligt vilket jobb hon gjorde. Riktigt duktig sömmerska. 
  • JIEB
    aleydis skrev 2013-08-31 00:02:26 följande:
    Jag älskar klänningen och boleron!  det sitter oerhört bra :)

Jag gick in på bubbleroom och hittade samma bolero, letar nämligen efter ngt till min klänning. de finns bara i strl 34 och 36. vilken storlek har du, och hur satt den ?
    Oj förlåt, har inte kollat här på evigheter..! :/

Men boleron är storlek 40 och den satt väldigt bra. Troligen hade det funkat med en i storlek 38 också. Men mindre än så hade jag nog inte gått. Även jag har en del boleros i small och storlek 36 som funkar bra, men man får nog se upp med den här så att den inte blir för tight om armarna.
  • FrökenMäkelä

Orkar inte vänta längre med att lägga ut min bild nu när min dag äntligen var här (14:e september). Dröjer nog lite till innan vi får några bilder från fotografen :)

Min Maggie Sottero Ericka är i size 16 som jag köpte från USA (ebay) när jag fick hem den så var den för liten men jag höll på med att gå ner i vikt så hoppet att den skulle gå på mig fanns där.

Efter att gått ner 22kg på ett år så var jag tvungen att söka upp sömmerska som kunden sy in den över bysten. Tack vare snörning i ryggen så klara resten sig från att behöva sys in.

Bry er inte om mitt ansikts uttryck då jag tittar rakt in i solen som ville dela denna underbara dag med oss.

Svar på tråden Bildtråd - "Mulliga" brudar