• MoM130­713
    Äldre 4 Feb 12:51
    17815 visningar
    87 svar
    87
    17815

    Vart ska ni/åkte ni på smekmånad?

    hej hopp alla glada brudar,

    Vart åkte ni/ ska ni åka på smekmånad? Vi letar förfullt och är lite kluvna. Har ni några bra tips?

  • Svar på tråden Vart ska ni/åkte ni på smekmånad?
  • Äldre 17 Nov 21:40
    #71

    Vi gifter oss den 21/12 och vill vara hemma över jul - dessutom är det tentaperiod från den 10/1 så vi hade inte så mycket tid att röra oss med. Därför blir det 4 nätter i London nu direkt och sen blir det en längre resa när vi känner att vi har råd (vi är färdigutbildade om ett och ett halvt år). Jag vill till någon karibisk ö helst, "en ö där ölen är billigare än vatten så Tommy inte behöver oroa sig för budgeten" står det i festprogrammet (vi har önskat oss pengar till en sån resa i present).

    Vi har också önskat oss saker till resan till London i present. T ex tunnelbanekort, inträde till lite olika saker etc.

  • Äldre 17 Dec 15:36
    #72

    vi ska till maldiverna =)

  • Äldre 21 Dec 08:44
    #73

    Vi kommer åka på en tiodagars rundresa i Kroatien i augusti, vi landar i split och åker hem från Dubrovnik och vart vi bor däremellan är inte bestämt än :p

  • Äldre 25 Dec 22:18
    #74

    Vi kommer åka till en Ö i Thailand och spendera 3 veckor där. Visserligen inte direkt efter bröllopet utan på vintern istället, vi gifter oss i Juni..

  • Äldre 17 Jan 22:34
    #75

    Vi åker till Prag, det var vårt första resmål tillsammans och vi har så underbara minnen därifrån att vi valde att ta det som första resmål som gifta. :)

  • Äldre 18 Jan 22:59
    #76

    Lutar åt 1 vecka till Bora bora och sedan 1 vecka till Dubai. Blir både strand slapp och storstad. Åker direkt efter bröllopet. Längtar så!

  • Äldre 20 Jan 16:33
    #77

    Vi ska till Maldiverna  Det ska bli sååå underbart! Åker i augusti

  • Äldre 20 Jan 17:03
    #78

    Vi ska förmodligen till Kreta, Platanias, en bit utanför Chania.
    Åkte dit på vår första utlandssemester ihop och hade hur kul som helst så därför vill vi tillbaks dit :) 

  • angeli­ca aspegr­en
    Äldre 20 Jan 17:11
    #79

    Hej, vi ska åka på en 12dagars rundresa i Sydafrika med safari och vinprovning! Samt lite annat smått och gott :D Vi gifter oss i Augusti och åker i September. :D

  • Alylly­ra
    Äldre 20 Jan 17:28
    #80

    Vi kom precis hem från tre veckor på Hawaii.
    Det var fantastiskt, vi gjorde allt möjligt; badade, surfade, solade, vandrade, åt gott, åkte på roadtrip, åkte båt, shoppade... Vi fick både en aktiv semester (för min man som inte kan sitta still) och en inaktiv semester (för mig som älskar att lapa sol) vilket var väldigt fint! Nackdelen är ju att det är långt att flyga (ca 25 h enkel väg)... Men kan man ta sig tiden och vill uppleva något annorlunda kan jag verkligen rekommendera det!

  • Äldre 21 Jan 08:05
    #81

    Vi ska göra vår livs resa över jul och nyår om knappt ett år!
    Det blir först ett stopp i NY och vidare till Washington några dagar. Räknar med en dryg vecka på det. Sen ska vi därefter ta oss vidare till Miami på något vis (flyg/tåg/buss?) och spendera typ två (?) dagar där innan vi flyger till Aruba! Strax innan nyår tar vi oss vidare till Dominikanska Republiken; mitt drömresemål! Där blir det att lapa sol och bara njuta av varandra och allt vi hunnit varit med om under vår resa! Drygt tre veckor av äventyr, upplevelser, sol, bad, resa och självklart varandra! Jag längtar redan! Solig

  • Äldre 21 Jan 09:46
    #82
    BCJKTDCN skrev 2014-01-21 08:05:55 följande:
    Vi ska göra vår livs resa över jul och nyår om knappt ett år!
    Det blir först ett stopp i NY och vidare till Washington några dagar. Räknar med en dryg vecka på det. Sen ska vi därefter ta oss vidare till Miami på något vis (flyg/tåg/buss?) och spendera typ två (?) dagar där innan vi flyger till Aruba! Strax innan nyår tar vi oss vidare till Dominikanska Republiken; mitt drömresemål! Där blir det att lapa sol och bara njuta av varandra och allt vi hunnit varit med om under vår resa! Drygt tre veckor av äventyr, upplevelser, sol, bad, resa och självklart varandra! Jag längtar redan! Solig
    Får man fråga vad det går på? Är lite sugen på en sån resa själv nämligen. :)
    2/8 -2014
  • Äldre 21 Jan 10:20
    #83

    Vi gifter oss i augusti  och åker på bröllopsresa i november. Vi ska till Karibien men eftersom vi mellanlandar i Miami tar vi 3 dagar där först för lite shopping. Sen vidare till St Lucia och Grenada. Är borta 3 veckor totalt. Vi gillar aktiva semestrar så det blir inte bara stranden utan även dyka, vandra och mountainbike dessutom kommer vi hyra bil när vi är i Karibien för att se allt vi vill och försöka hitta det genuina Karibien hihi :) Längtar!!!

  • Äldre 21 Jan 10:25
    #84

    Gud vad kul att läsa alla andras reseplaner, man önskar nästan att man hade obegränsad budget och tid hehe:)..längtar lite extra efter våran resa nu...bra 2,5 månad kvar :D

  • Äldre 21 Jan 10:41
    #85

    Vi åker till Turkiet i september, en månad efter bröllopet. Vi kommer bo på ett hotell som ligger lite avsides med ca 1mil till närmaste shoppingställe.
    Hotellet ligger precis vid stranden och vi skall bo i en lägenhet med egen trädgård bara 50m från vattnet.

    På stranden finns det en chans att få se sköldpaddor som lägger ägg eller sköldpaddsungar som kläcks och som hjälps ner i vattnet av personalen. Detta var det som fick oss att bestämma oss för att bo där. Hoppas verkligen jag får vara med om att få se detta Solig

  • Äldre 21 Jan 12:00
    #86
    Mawlinbry skrev 2014-01-21 09:46:52 följande:
    Får man fråga vad det går på? Är lite sugen på en sån resa själv nämligen. :)
    2/8 -2014
    Har bara bokat några av flygresorna ännu och vi räknar med att flyget hem kommer att gå på mer än alla andra flyg tillsammans. Men än så länge har vi bokat Sthlm-NY, Miami-Aruba och Aruba-DR vilket blev typ 6100 i flygkostnader för en person. Först var planen att åka Miami-DR direkt men eftersom den flygresan skulle gå på mycket mer än vad Miami-Aruba + Aruba DR går på tillsammans samt att för att restiden totalt var längre på den (typ 16 h längre pga väntan på flygplatser mm!) så valde vi att ta en liten sväng till Aruba också! Kollade tåg NY-Washington och det gick på typ 300 kr/person i början av januari när vi kollade så gissar på kanske max 500 kr där då.
    Vi är rätt så flexibla i vårt resande så kommer att fördela ut dagarna i USA lite hur vi känner för just då Glad Vi kommer inte heller att boka några lyxhotell (mer än kanske 1-2 nätter på DR bara för att få prova på Flört) då vi anser att boende bara är ett "nödvändigt ont" och vi hellre upplever saker! Vi är inte heller intresserad av att ligga vid hotellets pool i flera dagar utan åker snarare iväg och upptäcker stränder mm om vi ändå ska lapa sol en dag!

    Vi har inte satt någon budget då vi känner att detta är något vi vill göra innan livet tar oss in på andra vägar, men som du säkert förstår så kommer det inte heller att bli en lyxresa! Att boka allt själv och inte via en resebyrå samt att vi är ute i god tid och bokar (ett år i förväg mer eller mindre) håller nog priserna nere lite iaf.. Vi räknar dock med att kunna spara lite extra pengar mellan bröllop och bröllopsresa (2:a aug-dec) också!

    Lite långt inlägg detta men jag hoppas du fick ut något av det Mawlinbry! Hoppas du/ni får göra er egen drömresa Glad
  • Äldre 21 Jan 12:04
    #87

    Vet inte om jag har skrivit i den här tråden innan, men vi gifte oss 14/9-2013 och ska åka en långweekend till Rom i början av april. Vi har två små barn så det är därför vi inte blir borta så länge.


Svar på tråden Vart ska ni/åkte ni på smekmånad?