• Sofie901

Spela upp rolig film på bröllopsmiddagen. Idéer?

Jag har googlar efter idéer och förslag men inte kunnat finna något så jag ger nu detta ett försök. Min bror giftet sig till våren och hans dotter ska vara brudnäbb och jag tärna. Hans dotter är 7 år och vill gärna göra något för sin pappa under middagen. Men hon är lite blyg så idéen är då att spela upp en video. Någon som har förslag på vad man kan göra? Det ska vara humoristiskt. Men så svårt att komma på nåt!

• Svar på tråden Spela upp rolig film på bröllopsmiddagen. Idéer?
  • Sofie901

Ja, precis! Det kan narturligvis vara fler med i filmen. Men att hon är i fokus. Det kan vara en film med en "handling" eller bara att hon sitter och pratar.

Har inga ideer alls!

• Sofie901

Det är ett bra förslag! Tack.

• Sofie901

Har någon fler ideer, kom gärna med dom

• FruForsmark

Kan hon inte göra en "tv intervju" med jämnåriga eller yngre där de förklarar vad ett bröllop går ut på. Kan bli riktigt roliga svar när barn ger sin syn på vuxenvärlden :) sen kan ju hon avsluta med att förklara hur hon ser på sina föräldrars giftemål och där kan man ju var a lite mer personlig.

• andbjo

Gör en fejkad intervju där dottern ställer frågor till sin pappa och där hon sedan själv svarar utklädd till pappan. Det kan vara frågor om höjd veckopeng, till hur pappan träffade sin blivande fru, till hur bra han tycker att han är som pappa. Sen kan hon avsluta med att säga något snällt om hur mycket hon tycker om honom i slutet.

• Sofie901

Haha, det var en kanonide jue! :) kan nog få användning av alla förslag här. Jättetack.

• jimsan78

Jag gillade den ideen med att hon var utklädd till sin egen pappa. Jag fortsätter på samma tema.... eftersom man kan redigera rätt mycket så är möjligheterna många. Ett exempel är att hon klär ut sig till sin pappa och gör saker som egentligen han kanske inte gör eller överdriver det väldigt mycket. Sen så intervjua dottern om hur hennes pappa är och lägga det ljudet i bakgrunden när "pappan" gör saker som han egentligen kanske inte brukar. Hoppas ni förstod!

• FrökenCitron
    jimsan78 skrev 2013-04-03 10:09:24 följande:
    Jag gillade den ideen med att hon var utklädd till sin egen pappa. Jag fortsätter på samma tema.... eftersom man kan redigera rätt mycket så är möjligheterna många. Ett exempel är att hon klär ut sig till sin pappa och gör saker som egentligen han kanske inte gör eller överdriver det väldigt mycket. Sen så intervjua dottern om hur hennes pappa är och lägga det ljudet i bakgrunden när "pappan" gör saker som han egentligen kanske inte brukar. Hoppas ni förstod!
    Hur gick det för er med filmen?
    Brud anno 2013
Svar på tråden Spela upp rolig film på bröllopsmiddagen. Idéer?