Inlägg från: Anonym (frun) |Visa alla inlägg
  • Anonym (frun)

vill han inte?

Var rak på sak mot honom, be honom inte fria utan kom överens om att ni ska gifta er. Ni har ju barn ihop och det är ett större åtagande än giftemålet i sig så han kan ju inte vara rädd för att det blir för "bindande". varför ska frieriet vara så jäkla överdådigt för? Visst, min man överaskade mig med ring och allt på ett väldigt romantiskt vis, men hade han gått ner på knä offentligt med röda rosor hade jag nog dött..

Sedan förstår jag inte riktigt idén med att förlova sig utan att det skall leda till ett äktenskap, vad är vitsen med att förlova sig då överhuvudtaget? Då kan man väl vänta och ha en superstark relation framtill den dag man känner sig redo för att binda sig.

• Anonym (frun)

Det är inget fel att ha drömmar och känna sig besviken men man kan heller inte kräva att ens partner skall motsvara ens fantasi om han inte är den typen. Däremot bör han ta detta mer seriöst då det faktiskt också innebär en juridiks skydd för dig nu när ni har barn. Ni måste prata. Ta med honom ut på lunch eller fika lite avskilt (där han inte kan rymma undan) och ta ett allvarligt snack utan att förberå honom för något (killar är som barn, blir de anklagade så beter de sig som en tjurig 3 åring). Lägg fram det sakligt och säg att ni har nu barn och nu är det dags att gifta er såsom ni bestämt förut, ta upp det juridiska skyddet och fråga honom vad det är som tar emot. Lycka till

Svar på tråden vill han inte?