• Äldre 24 Jan 14:58
    9479 visningar
    18 svar
    18
    9479

    Billigt bröllop! Kan man skippa maten?

    Det finns ju ett till alternativ som jag sett några gånger här på BT...
    Relativt tidig vigsel - fika / champagnemingel för alla...

    Sen berättar ni i inbjudan att ni kommer att äta på restaurang XX och att dom som vill är välkomna att följa med er men att alla får stå för sin egen mat och dryck, och att ni räknar det som en gåva till er i så fall och avsäger er bestämt presenter från dom som väljer att delta i middagen.
    Då behöver ni ju i och för sig ta emot "bokningar" för middagen och gärna lägga ut menyn någonstans så att alla som vill följa med kan förbeställa sin mat i samband med bokningen (fler än 10 personer som äter brukar bli jobbigt för köket om inte alla beställer samma mat då).

    Sen kan ni ha återsamling senare på kvällen för alla som vill vara med och ha lite party.
    Varför inte betalbar (10:- per alkoholhaltig dryck kanske) och bemannad bar så att det inte blir en supa-svulla-fest...
     

  • Äldre 24 Jan 15:07
    #9
    MH2014 skrev 2013-01-24 15:05:55 följande:
    maktlystnad 
    Autokorrekt? Flört
    Antar att du menar matkostnad i alla fall (om någon annan hakar upp sig på ordet) Glad
  • Äldre 24 Jan 15:34
    #13
    MH2014 skrev 2013-01-24 15:13:41 följande:
    Haha...TACK chicita!! Så tokigt det kan bli :)
    Ja ibland blir det väldigt roliga ord som inte alls passar in i sammanhanget men det kan bli hysteriskt kul Skrattande
    PiaB skrev 2013-01-24 15:14:52 följande:
    Haha! Ungefär som när jag skrev på facebook igår och frågade om man kan tvätta ett konflikter eller köper man nytt... menade kolfilter Vore dumt att köpa nya konflikter, sorry för OT!
    haha.. .jag vet ett ställe där du kan få hur många konflikter du vill Tungan ute

    Jaja... back to topic...
    Det finns många sätt att göra bröllopet billigare.
    Så länge man är tydlig i inbjudningarna så funkar det mesta Solig
     
Svar på tråden Billigt bröllop! Kan man skippa maten?