• drömmer

Snälla, hjälp med UNDERKJOL till denna klänning?

Jag har köpt denna superfina klänningen men känner att jag nog ska ha en underkjol då den faller lite platt neråt och nästan ser lite stor ut vid höften då det liksom faller ihop där....
    Är det någon här som kan rekommendera någon. Finns ju oändligt många Förvånad.
  • Svar på tråden Snälla, hjälp med UNDERKJOL till denna klänning?
  • daniiel

Det är ju en ganska tight A-linje, så du bör nog inte ha en alltför vid underkjol. Sedan kommer du frågan, vill du ha en underkjol med släp, med ringar eller utan ringar?

Majoriteten av alla underkjolar med ringar har justerbara ringar, så man kan ställa in vidden efter sin egen klänning. Man kan också plocka ur en eller alla ringarna i underkjolen.

Fördelen med en underkjol med släp, är just att även släpet får ett finare fall. Den här underkjolen har två ringar, men dom är ställbara och man kan också plocka ur en eller båda och ändå få ett något bättre fall på släpet. Nackdelen är ju ifall man vill ha en "bustle" på klänningen och haka/knyta upp släpet senare.
    www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-length-Wedding-Petticoat--2000-_p67706.html

Det här är två underkjolar utan släp och med en ring längst ner. Fördelen med en ring är att det ger rätt A-linje form och gör klänningen lite enklare att gå i och det blir lite luftigare där under :P Men samma sak här, ringen är ställbar och det går även plocka ur den.
    www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-length-Wedding-Petticoats--1082-8860-_p165640.html
    www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-length-Wedding-Petticoat--8836-_p67705.html

Sedan har du underkjolen utan släp och utan ringar alls. Den ger ett lite mjukare fall på klänningen och rent krasst, så är det nog den bekvämaste underkjolen att sitta i under middagen tex.
    www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-length-Wedding-Petticoats--1082-8803-_p165641.html
    Det står "ball gown", men under en A-linje klänning, så får den en A-linje form.

• drömmer

Tack!! Då är frågan.....vilka av dessa tror du? Tror nog på en utan släp, men sen är frågan med eller utan ring? Jag vill ha mer vidd i kjolen samt att klänningen är aningen lång och jag vet att en expedit sa till mig när jag provade en liknande i butik att en underkjol gjorde så jag slapp sy upp den. Hoppas på den effekten här med .

• daniiel

Då tror jag på någon av dom med en ring. Vilken är lite hugget som stucket. Och ja, en underkjol lyfter ju klänningen och kan mkt väl göra att du inte behöver lägga upp den :)

Fördelen med en ring är som sagt att du verkligen får den där A-linje formen och att det brukar vara lite lättare att gå i. Tycker du sedan att det är obekvämt att sitta i, så skulle du kunna plocka ut ringen efter vigseln. Då får du ändå mer vidd i kjolen än utan underkjol, men du slipper ha ringen hela kvällen :)

Svar på tråden Snälla, hjälp med UNDERKJOL till denna klänning?