• Poppee

    Eran budget??

    Hej, jag undrar vad ni har eller hade för budget på ert bröllop och hur många gäster ni hade eller har?

  • Svar på tråden Eran budget??
  • eml33h

    Budget på 30 000:- men vi hamnar under den. Vi har bjudit ca 80 gäster men vet ännu inte hur många som kommer, sista osa är 1a februari.

  • Emmalinnea

    30.000 - det är utan bröllopresa och utan alkohol. 35 gäster

  • emelieparstam

    Vi hade en bugdet på 70.000-75.000 tusen men det blev inte riktigt så.

    Vi har bjudit 60 gäster och slut summan hamnar förmodlingen på 86500kr utan bröllopsresa och ringar.

    Men vi kommer ha festen på en herrgård och de kostar lite, men vi valde det för att slippa göra något själv. Det enda vi gör är placeringskort och bordsdekrations gör min mamma =)  sen vigselprogram och festprogram fixar en vän till mina föräldrar så de kändes skönt =)

  • Pyttis

    vi har 20.000 om man inte räknar med bröllopsresan, sen kommer vi inte ha någon alkohol, och blir ca 115 gäster :)

  • Augusti13

    150 000, utan att räkna in bröllopsresa, brudklänning eller kostym. Ca 100 gäster.

  • Juli2013

    110 000 kr, inklusive allt utom bröllopsresa, den tänker vi önska oss :) vi lägger nog mest pengar på maten, då det känns viktigt för oss. Min blivande behöver ej nya kläder då han ska ha sin uniform, alkohol från Tyskland , klänning från Kina osv.. :)

  • Aniara4

    Jag tror det kostade ca 75 000: för drygt 60 gäster. Vi betalade ungefär 60 000:- själva, sen fick vi en del saker av våra föräldrar, som våra kläder.

    Jag tänker att det som är intressant för andra är väl hur mycket allting kostade, inte vad vi själva betalade, det hjälper ju ingen annan liksom.

    Bröllopsresan är inte inräknad i de 75 000:-, den kostade ungefär 40 - 50 000:-.

Svar på tråden Eran budget??