• daniiel

    Ska inbjudan matcha programmet?

    För det första så är festhäfte absolut inte något man måste ha och majoriteten har det inte. För det andra, så behöver det inte alls matcha inbjudan, eller varandra.

    Vi valde dock att ha både vigselprogram och festhäfte, för jag tyckte det var en rolig sak att ha och kände att jag hade tid och intresse att göra det. Vi valde då att låta det gå i våra temafärger, svart, vitt och rosa i olika nyanser.

    Vigselprogrammet blev ett lite tjockare ljusrosa vikt A4 som omslag (vek de liggande på mitten), med vårt monogram på framsidan bara. Inuti hade vi ett vitt, dubbelvikt A4 med all text på. Väldigt enkelt.

    Festhäftet hade lite mer sidor, men även där hade vi samma rosa papper som omslag, vikt åt andra hållet (stående på mitten) och med monogrammet på framsidan. Inuti hade vi menyn, lite allsånger (eftersom vi och majoriteten av gästerna gillar sånt), lite citat om bröllop, ett test "Vem är du mest lik - brud eller brudgum?", snabbinfo om brudparet osv. Inget avancerat alls.

    Vår inbjudan såg ut såhär.



    Och vigselprogrammet såhär, ber om ursäkt för den dåliga bilden.


     


    Slutligen, festhäftet, också dålig bild då man inte ser hela, men man får ett hum iaf.



    Här ser man ju att det låg ett vid varje plats på borden.


  • daniiel

    Ja, våra häften såg ju ut som Chicitas, fast med annat innehåll då :P Jag gjorde mitt i publisher, sparade det som PDF och fick det sedan utskrivet på ett lokalt tryckeri. Det kostade 400kr för 60 vigselprogram och 60 festhäften, vilket blev billigare än att skriva ut det själva, då vi isåfall skulle behövt köpa ny patron på 700kr :P


  • daniiel
    Akjson skrev 2013-01-14 21:46:52 följande:
    Publisher...är det ett program man köper? Låter smart tt skriva ut på tryckeri....fick ni dom ihophäftade och klara då?
    Här kan du ladda hem det gratis microsoft-office-publisher.swedish.toggle.com/

    Nej, vi fick häfta ihop dom själva, men det gick ju snabbt eftersom alla papper låg i rätt ordning redan och vi fick låna en sån stor häftapparat :P

    Det var maken som var på tryckeriet och valde alltså hur dom skulle skrivas ut, svartvitt, vilket jag blev lite putt över den. Det hade bara kostat drygt 700kr att skriva ut med färg :P Maken ville dock vara smart och spara pengar hehe
Svar på tråden Ska inbjudan matcha programmet?