• Limba

Vad heter er kyrka?

Hejhej alla bröllopsplanerare!

I den här tråden tänkte jag att vi kan dela med oss av våra erfarenheter och val av KYRKA.

1:   Vilken kyrka ska ni gifa er i?

2:   Var i Sverige ligger den?

3:   Varför valde ni just denna?

Det vore väldigt trevligt om ni ville ge en beskrivning av kyrkan. 
    Lägg gärna upp bilder!

{#emotions_dlg.flower}
  • Svar på tråden Vad heter er kyrka?
  • PiaB

Vi ska gifta oss i Lida kyrka som ligger i Botkyrka i Stockholms län. Vi valde den eftersom vi är friluftsmänniskor som gillar att vara utomhus, och den ligger i ett friluftsområde. Den är pytteliten vilket passar oss då vi vill ha det familjärt och intimt. Otroligt charmig med ett stort panoramafönster över vattnet

Vi valde den också för att det finns ett värdshus precis bredvid och vi var måna om att ha middagen nära kyrkan.

I länken hittar man den, tror det står kyrkan där man klickar.

www.lida.nu

• stormhelen
    PiaB skrev 2013-01-16 18:09:15 följande:

Vi ska gifta oss i Lida kyrka som ligger i Botkyrka i Stockholms län. Vi valde den eftersom vi är friluftsmänniskor som gillar att vara utomhus, och den ligger i ett friluftsområde. Den är pytteliten vilket passar oss då vi vill ha det familjärt och intimt. Otroligt charmig med ett stort panoramafönster över vattnet

Vi valde den också för att det finns ett värdshus precis bredvid och vi var måna om att ha middagen nära kyrkan.

I länken hittar man den, tror det står kyrkan där man klickar.

www.lida.nu

Va roligt att ni ska vara på Lida!

Jag är uppvuxen i Tullinge som inte ligger så långt därifrån. Brukade bada där som ung på sommaren. Tog bussen ner till Lida innan man var stor nog att ha eget körkort. Glad

Det är otroligt vackert där, så det kommer säkert att bli super bra. Mycket vacker natur och nära till vattnet.

• PiaB
    stormhelen skrev 2013-01-16 18:35:38 följande:

Va roligt att ni ska vara på Lida!

Jag är uppvuxen i Tullinge som inte ligger så långt därifrån. Brukade bada där som ung på sommaren. Tog bussen ner till Lida innan man var stor nog att ha eget körkort. Glad

Det är otroligt vackert där, så det kommer säkert att bli super bra. Mycket vacker natur och nära till vattnet.

Ja det tycker vi också. Och vi bor i närheten, eller jag som bor i Tumba. Han bor i Södertälje men ska flytta till mig i höst Men han är uppvuxen i Tumba så det är vår hemmaplan.
  • Miss M
    1:   Vilken kyrka ska ni gifta er i? Arnäs kyrka

2:   Var i Sverige ligger den? Örnsköldsvik

3:   Varför valde ni just denna?
    Vi gifter oss i min hemstad eftersom jag har fler släktingar (som är för gamla för att resa) och jag ville gärna gifta mig i den kyrka där jag är döpt och konfirmerad. Den är ljus och fin och lagom stor. Kändes mycket mindre när vi var in i den nu jämfört med hur jag minns den från skolavslutningar m.m. hehe!

Arnäs kyrka

Arnäs kyrka

Bilder från:
    www.kyrkokartan.se/057976/images/ 
  • diaboli

Här gifter vi oss! Klosters kyrka i Eskilstuna. Min blivande man och jag var ute och gick en dag och jag frågade honom om han ville titta hur det ser ut i klosters. Jag tycker nämligen att den är jättefin och min m2b är inte från Eskilstuna (stockholm) så han har ingen aning. När vi kom in där så vart han förtrollad. Det som charmar både han och mig är att man ser det industriella  tänket i hela kyrkan. Det är tegel på väggarna och inte jättemycket krimskrams. Kyrkan är jättestor, takhöjden är enorm. Den är väldigt maffig. Besök den så får ni se vad jag menar :)
  • Floraalma

Marsvinsholms kyrka

Utanför Ystad

För att den är otroligt vacker och rymmer alla våra gäster!

• diaboli
    Limba skrev 2013-01-16 20:32:38 följande:
    Riktigt snygg! Ser ut som en borg! Vilken pärla!Solig
    jag gillar den också ':P
  • Chicita
    diaboli skrev 2013-01-16 20:08:10 följande:

Här gifter vi oss! Klosters kyrka i Eskilstuna. Min blivande man och jag var ute och gick en dag och jag frågade honom om han ville titta hur det ser ut i klosters. Jag tycker nämligen att den är jättefin och min m2b är inte från Eskilstuna (stockholm) så han har ingen aning. När vi kom in där så vart han förtrollad. Det som charmar både han och mig är att man ser det industriella  tänket i hela kyrkan. Det är tegel på väggarna och inte jättemycket krimskrams. Kyrkan är jättestor, takhöjden är enorm. Den är väldigt maffig. Besök den så får ni se vad jag menar :)

Åh Klosters K:a Skrattande
    Där är jag döpt...
    Jättevacker kyrka, vårt fjärdehandsval... Eller vad man ska säga.
    Vi valde först mellan gammelkyrkan i Särna (en liten träkyrka) eller stenkyrkan i Gillberga (utanför Eskilstuna för att vara tydlig).
    Men sen bestämde vi oss mer eller mindre för att våra släkter skulle få åka lika långt, och gifte oss ju här i Borlänge där vi bor istället Glad 
    Men vi har kikat på Kloster när vi varit ner och hälsat på släkten, så den fanns med i tankarna. 
  • stormhelen
    diaboli skrev 2013-01-16 20:08:10 följande:

Vilken pampig byggnad att gifta sig i, och omgivningarna är otroligt vackra. 
Svar på tråden Vad heter er kyrka?