• SaraJoakim

1 eller 2 klänningar? Hur tänker ni?

Hej hopp!

Spånar runt för fulla muggar, en eller två? Två eller en?

En lång klänning hela kvällen, så att jag får ha den så länge som möjligt den där enda gången?
    ELLER
    Två klänningar så jag kan byta till en kortare och bugga loss på festen?

Jag skulle isf byta efter "första dansen"

Jag har dansat bugg sen jag var liten o skulle bli ledsen om jag inte kunde använda skillsen på festen, men samtidigt tror jag de skulle va tråkigt att byta om? Men det kanske de inte är? De flesta korten är kanske tagna för den delen med när festen ruckar igång?  HUR tänkte och tänker NI?

• Svar på tråden 1 eller 2 klänningar? Hur tänker ni?
  • Limba

Hej! Jag ska ha 3 klänningar. Köper kinakopior så det blir inte så dyrt. Hur ofta får man ha på sig en brudklänning liksom?? Förhoppningsvis bara vid ett tillfälle i livet så jag kommer gå bananas Tungan ute

Varför inte liksom? Sen kan ju det ändras, man kanske inte vill ta av sig den första, så man vet ju inte nu. Men som sagt, jag ska köpa 3! Och tänk om nåt händer, om du eller nån annan trampar sönder klänningen? Spiller skumpa eller värre? Ja mycket kan hända men jag kommer vara väl förberedd.

Finns ju många fina "vanliga" fest klänningar som passar för bugg och dans,  eller köp kinakopia billigt?

• joe2012

Hej!

Jag är lite inne på en sån här klänning www.davidsbridal.com/Product_Two-In-One-Sweetheart-Strapless-Organza-Gown-KP3265

Dvs Two-in-One, En lång för vigsel, middag och brudvals och sedan ta av långa kjolen och dansa loss ordetligt resten av kvällen.

Lite svårare att få tag på bara. Verkar inte finnas så många alls i butik i Sverige... 
    På denna sida har jag hittat många
    www.dressilyme.com/wedding-apparel/glam-taffeta-strapless-neckline-2-in-1-wedding-dress-with-beads-handmade-flower-16644.html
    men har såklart ingen aning om de är bra. Det är en sk. kinasida.

Om jag inte har köper någon sån här kommer jag definitivt ha samma dilemma som du har.  

• PimPim83

Jag ska bara ha en klänning, MEN om jag skulle känna att jag inte kan dansa loss i den så hade jag kunnat tänka mig att byta till en kortare klänning efter första dansen.

• daniiel

Jag valde att byta klänning under middagen. Mellan förrätten och varmrätten faktiskt. Jag hade inte bestämt när i förväg, eller ens om, men då kändes det som ett bra tillfälle.

Jag älskade min långa klänning och jag hade den under vigseln, fotograferingen och när vi anlände till festlokalen. Ända fram till varmrätten. Då hade jag prövat få släpet trampat på, gått på toa, följt dottern på toa, ställt stolen på klänningen och prövat krypa under bordet samt stå på stolen med klänningen på. Jag var less.. hur mkt jag än älskade klänningen.

Mellan förrätten och varmrätten smet jag och maken upp på hotellrummet där jag bytte till min korta brudklänning och det var skönt. Inget jag ångrar alls, för jag var förälskad även i den klänningen. Jag fick ju chansen att ha två klänningar som jag var stormförtjust och kände mig vacker i. Vilken annan dag får man den chansen?

• Allis

En, men så är den inte någon traditionell brudklänning heller. Jag har ett fantastiskt vackert grått sidentyg som i stort sett passar till alla slags klänningsmönster så nu håller jag på och ritar om mönster för att se vad som kan funka. Jag vill kunna använda den vid andra sammanhang också.

Ska man köra brudklänningsracet hade jag nog valt antingen en som funkar till både och men då går många av de brudklänningar som är inne nu bort eftersom de är hopplösa att röra sig någorlunda smidigt i. Vill du ha en sådan så kör på två olika.

• Mmmaria

Jag hade bara en och den var ganska stor och svår att dansa i. Ett tag vid 23-tiden var jag lite desperat och funderade på att låna en enkel röd klänning som min mamma hade med sig. Men jag körde vidare i min drömkänning hela natten (var mest på dansgolvet). Efteråt när jag ser foton från dansen/festen är jag glad att jag inte bytte. Det var trots allt underbart att ha klänningen.

Så om du funderar på att ha 2 tycker jag att du ska ha 2 underbara klänningar, inte någon vanlig enkel på kvällen. Daniiel verkade ha en bra lösning (om man har råd).

• ThereseV

Om vi har råd kommer jag vilja ha två klänningar, en kortare till kvällen. Jag tror inte alls det blir tråkigt att byta om, man får ju ha två fantastiska klänningar på sig! Med tanke på hur måga underbara bröllopsklänningar det finns och att det är enda chansen att använda dom så hade jag gärna bytit om 10 gånger!
    Jag tror du kommer ångra dig om du inte kan dansa loss på kvällen, speciellt när du faktiskt dansar! Plus fördelen att ha möjlighet att byta om om något skulle hända med klänningen:)

• kramen

Jag kommer ha en klänning, en underbar med släp. Vill ha denna så länge som möjligt hela natten, en dag liksom :) Sömmerskan syr en " krok" så man kan fästa släpet på. Jag tycker det hör till att det är lite jobbigt med den stora vackra klänningen. KRAM

• Annamolly

Min klanning ar mjuk i materialet,  latt att rora sig i och sitter skont, sa jag behover inte byta. Och jag vill ha den pa mig sa lange jag bara kan for jag ar helt kar i den. Glad

Min klanning har tva lager, en underklanning som man kan byta farg pa, och ett ovre lager som ar halvgenomskinligt. Sa jag skulle kunna byta till en fargad underklanning pa kvallen i korallrosa eller ljusblatt. (Dessutom kommer jag att kunna korta av den efter brollopet och ha en fargad, kortare underklanning under. Sa jag far ha den pa mig igen! Jippi!) Glad

2013.06.22 Samos, Grekland
  • SaraJoakim
    Limba skrev 2013-01-11 00:11:05 följande:
    Alltid bra med en back up! :D Jag kollar på kinaklännningar, jag fick prisuppgifter på en klänning som jag ville att de skulle sy upp och d skulle gå på över 5000. Känndes mkt för en kinaklänning nu när jag surfar runt här inne och kollar alla andras priser..? :/
    joe2012 skrev 2013-01-11 06:15:08 följande:
    Jag älskar David's! Jag provade klänningar där när jag hälsade på min familj på andra sidan pölen :) Jag ska kolla in din kinasida med, har inte sett den förut?
    daniiel skrev 2013-01-11 10:39:43 följande:
    Jag fick ju chansen att ha två klänningar som jag var stormförtjust och kände mig vacker i. Vilken annan dag får man den chansen?
    (: Det är lite så jag med tänker - förutom de praktiska då :p
    kramen skrev 2013-01-11 13:08:01 följande:
    Jag kommer ha en klänning, en underbar med släp. Vill ha denna så länge som möjligt hela natten, en dag liksom :) Sömmerskan syr en " krok" så man kan fästa släpet på. Jag tycker det hör till att det är lite jobbigt med den stora vackra klänningen. KRAM
    Haha och det är just det här som är mitt andra spår :p Slits mellan dig Kramen och daniiel :s Att ha krok är nog bra oavsett klänningsbyte eller ej, kan nog bli räddaren i nöden flera gånger att bara kunna "haka" upp den :)
    Annamolly skrev 2013-01-11 13:20:48 följande:
    Låter häftigt! Kan du inte lägga upp en bild på den? :)

TACK FÖR ALLAS INPUT! :D 
Svar på tråden 1 eller 2 klänningar? Hur tänker ni?