• Oleana
    Äldre 10 Jan 16:02
    5611 visningar
    12 svar
    12
    5611

    Riktigt billigt!

    Hej!

    Min mamma skall gifta om sig i sommaren och om hon skall vara ärlig så är hon inte mycket för bröllop, skulle inte bli medlem på en sådan här sida tex samt tycker det är galet att folk lägger så mycket pengar på en dag. Hon får tala för sig själv, personligen älskar jag bröllop! Men i alla fall, tänkte hjälpa henne på traven för en sak vill hon ändå, ha en stor fest (som är billig, annars tänker de bara ha två vitnen, that's it). Jag var på ett bröllop för några år sedan med 100 gäster, de hade knyt, så alla fick i inbjudan en uppgift; så som att ta med en varmrätt, en efterrätt, vin etc. Detta tycker hon låter bra, så nu har jag en efterlysning;

    Har du några mer superdupertips på billiga alternativ för någon som inte bryr som om det klassiska bröllopet utan bara vill ha en rolig fest med mycket folk? 

    Tack på förhand!
    Jennie 

  • Svar på tråden Riktigt billigt!
  • Oleana
    Äldre 10 Jan 16:35
    #3

    Ja, bra ideer. Tänker nog knytis och jag skall nog vara ansvarig för dessert.

     

  • Oleana
    Äldre 16 Jan 21:53
    #7

    Tack för svaren, låter super! 


    Allis skrev 2013-01-16 21:45:52 följande:

    Vi ska be gästerna som bor nära att bidra med varsin tårta så blir det en härlig tårtbuffé.


    Potatissallad är jättebilligt, grönsakssallader kan man göra hur många och roliga som helst för en liten peng om man bara tänker efter säsong.


    Om man ska köra knytis rakt av kan det nog ändå vara bra att försöka dela upp det lite så att inte alla kommer med just potatissallad :).


    En trevlig bål med massor av is som man fryst in ätbara blommor och/eller bär i kan också se festligt ut.


    Sant det där med att man får se till att säga till, då kan man kanske skriva sallad, kallskuret osv. i inbjudan (som måste iväg snart! Mamma, kom igen) Tårt grejen var smart, mumsigt värre! Dessertbuffeer i övrigt är ju väldigt populära i bröllopssvängen nu, så det passar ju utmärkt. 
Svar på tråden Riktigt billigt!