• Emmeli

Behöver smakråd och ärliga kommentarer!!

Står mellan två klänningar och skulle så gärna behöva lite smakråd.

Klänning 1: Provade denna klänning 7 dagar efter att dottern hade kommit till världen, så på bilden hade jag ca 12 kg att gå ner... Ha överseende med det och tänk på klänningens utseende :)

Klänning 2: Hittade och prövade den här klänningen två veckor efter den första och trodde att jag hittat min drömklänning, men när jag ser den första kan jag inte låta bli att vilja ha den också. (Dålig bildkvalla!!)

Jag är inte den där "less-is-more-tjejen" utan vill ha en pampig, glittrig och prinsessaktig klänning.

Vilken tycker ni?! :)

• Svar på tråden Behöver smakråd och ärliga kommentarer!!
  • Emmeli

Tusen, tusen tack för alla svar!
    Vad glad jag blir för att ni tar er tid att svara :)

Jag har faktiskt inte alls tänkt praktiskt, utan enbart gått efter dess utseende.
    Men nu har jag ju fått lite att tänka på :)

aviman skrev 2013-01-10 11:23:19 följande:
    Om du vill ha prinsesstuket så är tvåan helt klart rätt riktning att gå i!

Men jag bor i samma stad som dig, och har sett klänning nr 1 live så vet jag att den är helt sjukt vacker!
    Jag förstår att du har svårt att välja
    Om du kollar lite på accessoarer så kanske det blir lättare att välja, din drömslöja eller drömsmycken kanske inte passar med någon av klänningarna?

Önskar dig lycka till! Du var fantastiskt vacker i båda två!
    Och som någon skrev, modell nr 1 är helt möjlig att dansa i! Jag hade också en sjöjungfrumodell på min klänning och jag dansade hela natten Solig 
    Men se där, en pitebo! :)
    Jag kommer välja accessoarer efter vilken klänning jag tar, men jag kommer nog vara sparsam vilket som. Jag tänkte satsa mest på hår och klänning :)
    Såg din klänning nu och den var jättevacker! Är den också från cinderella?
  • Emmeli
    Tooie skrev 2013-01-10 11:23:06 följande:
    Oj vad svårt! Båda är otroligt fina på dig! Berätta mer om eart bröllop? Har ni något tema?
    Vi har inte riktigt kommit så långt, men min tanke är att ha färgtema och då i rosa
  • Mmmaria

Du är snygg i båda, men 2:an är underbar. Den är "All-in". Hade själv en stor tyllkjol och jag kände mig så vacker i den.

• daniiel

Eftersom du själv skriver att du inte är "less is more" och vill ha en "prinsessig" klänning, så tycker jag definitivt att du ska satsa på den andra klänningen. Du är fin i båda, men den andra klänningen känns som att den skulle vara mer rätt för dig då. Baserat på det du skrivit.

Personligen tycker jag dessutom att den andra klänningen är finare :) Både på dig och rent i allmänhet. Jag håller också med Chicita om att du förmodligen kommer känna dig bekvämare i den under en hel dag.

• maxmamma

oj ojj tänk om jag fått den kroppen efter jag fött barn, vart smal fort med första o andra födseln men den tredje o sista sitter kvar på magen än...

Tycker du vart helt klart vackrast i klänning nr1, du var fin i tvåan oxå men jag röstar på 1.an men det är du som ska känna dig bäst bekväm o nöjd så du väljer som du vill i slut ändan

• Tooie

Så himla svårt... Jag kan faktiskt inte säga vilken jag tycker.. Båda är fantastiska! Du får helt enkelt gå på den som du känner dig bekvämast i och vilken som är mest praktisk. Jätte fin är du!!

• Grodprinsens brud

först och främst... HUR kan du ha 12 kg kvar att gå ner?! Du är ju jättesmal och fin! Jag älskar sjöjungfrustuket så 1:an helt klart.. I den andra ser man inte figuren och man får ingen rumpa alls =) Möjligtvis att folk kan tro att den är jättestor därunder.. Men sedan kan man ju fundera över vad blivande maken föredrar.. Gillar han sexiga fodral kontra att fantisera om vad som döljer sig inunder klänningen etc.

Svar på tråden Behöver smakråd och ärliga kommentarer!!