• Äldre 4 Jan 20:04
    1985 visningar
    6 svar
    6
    1985

    Behöver tips på saker till våran buffé

    Vi ska ha buffé på vårt bröllop. Kom med dina bästa tips. Min hjärna står still!

  • Svar på tråden Behöver tips på saker till våran buffé
  • Mysan
    Äldre 4 Jan 20:06
    #1

    Vilken månad? Har ni något favorit kött el liknande?

  • ev2013
    Äldre 4 Jan 20:16
    #2

    varmröktlax


    lax och spenatpaj


    couscous-sallad


    kallasåser


    Ja där var lite som kanske kan ge inspration

  • Äldre 4 Jan 20:32
    #3

    Rostbiff med kapris och rödlök - kallt Fläskfile - funkar både kall och varm Pajer Carpaccio Lax, kallrökt, gravad eller varmrökt Sallad Bröd - tex focaccia

  • Äldre 4 Jan 21:01
    #4

    Tack för era tips. Vi gifter oss på sommaren (juni)

  • sommar­vinter
    Äldre 4 Jan 22:35
    #5

    Vi gifter oss också i juni och vi funderar också på att göra en hemagad buffe (aternativt knytis men killen älskar inte den idén..)

    Vu tänker ha superbudgetbröllop och har funderat på snittar till champagnen när alla kommer, kanske croustini med feta- och kronärtskocksröra och någon tunnbrödssnitt med kallrökt lax och någon färskost.

    buffen blir eventuellt potatissallad, både "vanlig vit" och fransk. dubbelmarinerad fläskfile som kan serveras kall. Någon typ av kycklingfile. pajer, tomat och mozarellasallad, sallader med olika tillbehör såsom fetaost, oliver osv... gott hembakat bröd och kex med olika ostar... Ja, vi har väl inte planerat helt hur det ska bli ännu men planen är att hålla det ganska enkelt och gott.

    Hoppas att du fick någon idé iallafall :) Jag ska följa denna tråden också för att se om jag också kan få lite inpiration till hur vi kan göra.

  • Äldre 4 Jan 23:28
    #6

    Jag har ngr favoriter som jag har gjort när jag ordnade sommarfest: Ruccola,rödbetor parmesan och rostade pinjenötter. Sallad på vattenmelon, fetaost och mynta. Filodegsknyten med färskost eller chevre med färska örter. Baconinlindad och pestofylld ktckling (1/3 del kycklingbröst som man för en ficka i som sedan fylls med pesto och hålls ihoo med en bit bacon). Bressaola fylld med ruccola eller basilikakräm. Baconinlindad dadlar. Minipizzor med sparris och parmesan och rostade pinjenötter alt paj med samma fyllning. Massor av sparris! Har jag nämnt sparris? Den bästa primören i juni iaf till midsommar. Rostbiff med pepparrot. Fänkålssallad med apelsin fetaost.och hasselnötter. Sallad med avokado mango och sockerärtor med chilidressing. Lax grillad gravad eller vininkokt. Lite levainbröd på det och en massa småplock som oliver och dylikt Ngr förslag :) bara

Svar på tråden Behöver tips på saker till våran buffé