• drömmer

HJÄLP snälla ang storlek på Lilly klänning!

Jag har hittat MIN klänning, på Lilly men vet ingen återförsäljare här i närheten som säljer dem så måste beställa från Lilly själva....
    I normala fall ligger jag mellan 36-38 i kläder men när jag mäter enligt Lillys mått ligger jag mellan 34-36. Är de stora  i storlek eller är det jag som mäter fel?? Har aldrig mätt mig tidigare, men mätt flera ggr där jag tycker bilderna visar ;).

Vågar jag ta en 36 eller ska jag ta en 34? 34 har jag aldrig någonsin kommit i tidigare.... Den har snörning i rygg ska jag tillägga.

Så ni som köpt/testat klänning från Lilly... Är de små eller stora i storlek??

• Svar på tråden HJÄLP snälla ang storlek på Lilly klänning!
  • daniiel
    Svar: Ja, dom är stora i storlekarna, så du har inte mätt fel. Om jag var du, så hade jag nog valt en strl 34 faktiskt. Det är inte alls ovanligt att behvöva gå ner ca 2 storlekar gällande Lilly. Skulle det nu bli fel storlek och den andra storleken finns, alltså om du skulle tycka att en strl 34 blir för litet när du väl får hem den, så går det bra att byta klänningen till en strl 36 :)

Vilken klänning är det? :)
  • drömmer
    daniiel skrev 2013-01-04 09:10:36 följande:
    Svar: Ja, dom är stora i storlekarna, så du har inte mätt fel. Om jag var du, så hade jag nog valt en strl 34 faktiskt. Det är inte alls ovanligt att behvöva gå ner ca 2 storlekar gällande Lilly. Skulle det nu bli fel storlek och den andra storleken finns, alltså om du skulle tycka att en strl 34 blir för litet när du väl får hem den, så går det bra att byta klänningen till en strl 36 :)

Vilken klänning är det? :)

Det är en på rean .  Kan inte riktigt bestämma mig nu om jag ska beställa i 34, då båda finns i det Flört. Vi ska gifta oss utomlands, i svenska kyrkan med bara vår familj och ett par till. Blir det för mycket? Vill ändå känna mig som en riktig brud ;).

• PimPim83

Jag startade en liknande tråd för bara några dagar sedan. Jag har lite motsatt problem, min vanliga storlek var för stor på alla mått men bystmåttet var för litet (!) enligt Lillys storlekstabell. Jag fick ändå rådet att beställa en storlek större just för att jag kan snöra in den.

Annars har jag, precis som daniiel skriver, hört att Lillys klänningar är stora i storleken. Jag beställde en storlek större än vad jag brukar ha just på grund av bystmåtten. Har inte fått hem klänningen ännu, men om den är för stor så kan man alltid returner och beställa en annan storlek.

Jag hade nog beställt st 34 om jag var du, och byta till 36 senare om inte 34 är bra.

Jag är också nyfiken på vilken klänning du beställt! Jag beställde en som var på rea och fick den för 2000 kr ink frakt. Helt ok. ;)

• Aniara4

Precis, de är stora i storlekarna. Jag fick rådet i butiken att ta en klänning som var ytterligare en storlek mindre än jag hade tänkt, eftersom man kunde flytta ut plattan i ryggen, så det blev tre storlekar mindre än jag brukar ha. I efterhand ångrade jag iofsdet litegrann, eftersom det inte blev riktigt bra längst ner i snörningen. Jag har väldigt breda höfter, och jag blev tvungen att dra åt klänningen ganska hårt för att den skulle falla bra vid rumpan, och då korvade den upp sig en aning i midjan när jag inte fick ner den ordentligt över höfterna.

Så det beror ju också på vad man har för kroppsform. Snörningen går ju inte hela vägen, man kan snöra in runt överkroppen och midjan men inte höfterna om man skulle råka ha smala höfter.

• drömmer

Pimpim 83 vilken beställde du?? I normala fall har jag 34-36 i byxor och 36-38 upptill då midjan inte är vad den borde vara efter 2 barn . Ska dock kämpa bort lite där, och snörningen borde ju då gå att snöra lösare? Byst har jag knappt så det måttet oroar jag mig inte över .

• PimPim83

Jag beställde den här. Kände att jag inte kunde låta bli med tanke på hur bra priset var. :) Vi får se om det blir med storleken. Tänkte väldigt mycket fram och tillbaka innan jag beställde. Jag tänker att om den blir alldeles för stor runt midja och höft så får jag väl se om jag hittar en sömmerska som kan sy in den. Jag har smala höfter och smal midja, men drar större över bysten så det blev lite knasigt med Lillys storlekar för mig.
  • iech
    PimPim83 skrev 2013-01-04 11:32:51 följande:

Exakt den där sitter jag och funderar på att klicka hem just nu, den är så vacker! Det är de klänningarna du också visade TS!
    En fråga till PimPim, är klänningen snörad? Jag vet inte om det är min dator men jag får jättedålig skärpa i bilderna och vill absolut ha en snörad klänning :) 
  • drömmer

Ska man skriva in sina mått när man beställer?! Det är ju en färdig storlek och inte gör de ändringar eller?? Vill beställa NU, men är på jobbet .

• drömmer

Superfin Pimpim!!! Tittade på den jag också

Svar på tråden HJÄLP snälla ang storlek på Lilly klänning!