• drömmer

HJÄLP snälla ang storlek på Lilly klänning!

Jag har hittat MIN klänning, på Lilly men vet ingen återförsäljare här i närheten som säljer dem så måste beställa från Lilly själva....
    I normala fall ligger jag mellan 36-38 i kläder men när jag mäter enligt Lillys mått ligger jag mellan 34-36. Är de stora  i storlek eller är det jag som mäter fel?? Har aldrig mätt mig tidigare, men mätt flera ggr där jag tycker bilderna visar ;).

Vågar jag ta en 36 eller ska jag ta en 34? 34 har jag aldrig någonsin kommit i tidigare.... Den har snörning i rygg ska jag tillägga.

Så ni som köpt/testat klänning från Lilly... Är de små eller stora i storlek??

• Svar på tråden HJÄLP snälla ang storlek på Lilly klänning!
  • PimPim83
    iech skrev 2013-01-04 11:54:39 följande:
    Exakt den där sitter jag och funderar på att klicka hem just nu, den är så vacker! Det är de klänningarna du också visade TS!
    En fråga till PimPim, är klänningen snörad? Jag vet inte om det är min dator men jag får jättedålig skärpa i bilderna och vill absolut ha en snörad klänning :) 
    Vad jag kan se på bilden så ska den ha snörning. :)
  • PimPim83
    drömmer skrev 2013-01-04 12:16:18 följande:
    Ska man skriva in sina mått när man beställer?! Det är ju en färdig storlek och inte gör de ändringar eller?? Vill beställa NU, men är på jobbet .
    Jag skrev inte in några mått utan valde en färdig storlek och la i "varukorgen" och sen beställde jag precis som man brukar på vilken webshop som helst. Tror förresten att frakten blev 110 kr eller liknande, men har hört att returfrakten brukar bli dyrare än så om man vill skicka tillbaka klänningen av någon anledning.
  • Aniara4
    PimPim83 skrev 2013-01-04 12:26:22 följande:
    Jag skrev inte in några mått utan valde en färdig storlek och la i "varukorgen" och sen beställde jag precis som man brukar på vilken webshop som helst. Tror förresten att frakten blev 110 kr eller liknande, men har hört att returfrakten brukar bli dyrare än så om man vill skicka tillbaka klänningen av någon anledning.
    Jag har skickat tillbaka en klänning dit, och jag tror det gick på runt 300:-.
  • PimPim83
    Aniara4 skrev 2013-01-04 14:09:51 följande:
    Jag har skickat tillbaka en klänning dit, och jag tror det gick på runt 300:-.
    Ja det är det priset jag har hört tidigare också.
  • fruwesterlund

jag beställde en brudklänning från Lilly och betalade 350 k för att skicka tillbaka..... jag tog storlek 40 vilket är min normala storlek. Jag tycker att den var helt normal i storlek... tyvärr var den jättetung och jag vill ha en lätt klänning

återkom gärna om hur klänningarna sitter!  

• jossanamir

Som jag skrivit i en tidigare tråd så var jag där och provade klänning och kunde ha 38 (har 40 i vanliga fall och på klänningar i andra butiker jag varit i)  på samtliga klänning förutom just den modellen jag valde att köpa. I mitt fall var partit kring bysten skuret på ett "konstigt" sätt att jag var tvugnen att gå upp en stl, och jag har inte ens stora bröst :) Men hon i butiken sa att vissa modeller är väldigt små just där. I stl 38 var snörningen "normal", medan på 40.an har jag fått dra åt den så mycket det går för att den ska sitta bra. Jag tycker personligen det var skönare för den satt inte alls lika taight och den föll bättre samt att jag som inte ville ha snörning i ryggen från början blev mer nöjd då det inte syns lika tydligt!

Gällande tyngden på klänningen så tyckte jag att det berodde på materialet, de som är i satin var jättetugna men den jag valde som var i organza (tror jag att det hette) var väldigt mycket lättare, såg ut lite som siden istället för det glansiga satinmaterialet som många klänningar är i.

Lycka till i jakten på klänningen och hoppas självklart att du ska bli nöjd :) Jag älskade Lilly's alla klänningar!

• drömmer

Nu är klänningen beställd, i mindre storleken. Kommer vara långa två veckor nu Tungan ute. Passar den inte får det vara värt att skicka tillbaka och byta storlek. Tänker som så att den är ju så billig ändå.... Under halva min budget Skrattande. Hoppas hoppas den passar bara! Kan vara lite tight runt midjan, men men har ju snörningen i ryggen som jag hoppas kan göra det perfekt!

Åhhh spännande nu !! Hör av dig PimPim83 när du fått hem din klänning!! Solig

• PimPim83
    drömmer skrev 2013-01-05 09:18:30 följande:
    Nu är klänningen beställd, i mindre storleken. Kommer vara långa två veckor nu Tungan ute. Passar den inte får det vara värt att skicka tillbaka och byta storlek. Tänker som så att den är ju så billig ändå.... Under halva min budget Skrattande. Hoppas hoppas den passar bara! Kan vara lite tight runt midjan, men men har ju snörningen i ryggen som jag hoppas kan göra det perfekt!

Åhhh spännande nu !! Hör av dig PimPim83 när du fått hem din klänning!! Solig
    Kul att du också har beställt! Hoppas att den blir bra. Glad
    Självklart hör jag av mig när min klänning har kommit.
  • PimPim83

Idag fick jag hem en avi om att klänningen jag har beställt från Lilly finns att hämta på mitt utlämningsställe! Jag är positivt överraskad över den snabba leveransen. Jag beställde den 30 december och efter det har det ju varit nyårshelg och allt. Trodde inte klänningen skulle komma på minst en vecka till!

Tyvärr hade jag inte möjlighet att åka och hämta paketet idag. Men jag hoppas jag hinner hämta den imorgon och att jag får hjälp att prova den. Återkommer med ett utlåtande. Flört

Svar på tråden HJÄLP snälla ang storlek på Lilly klänning!