• PiaB

Snälla, hjälp mig att se! (klänning)

ÅÅH! Nu blir jag galen! Jag har köpt en klänning som jag älskar... Men det har hänt så mycket med mig sedan jag beställde den och den känns inte som jag längre. Den kostade bara 400 så det är abslolut ingen katastrof, antingen säljer jag den eller sparar till någon anna tjusig tillställning. Saken är den att den är lila, av olika orsaker tyckte jag inte att jag skulle ha en lila klänning. Men som sagt, saker förändras och jag blir mer och mer säker på att jag visst ska ha en vit klänning. Och naturligtvis har jag en drömbild och idag hittade jag den!

Problemet är att jga planerar att gå ner i vikt och vet inte vilken storlek jag ska beställa isf. Jag vet att det är omöjligt att svara på, bara tänker... Och så ser jag inte om det är silvergrått mönster på överdelen? Jag ska ha silverskor och silversmycken så det skulle ju passa väldigt bra. Är det någon som kan förstora såpass att man ser om det är silver eller bara vanlig grå?

Jag som alltid sagt att jag inte är en vit askungebrud. Det är klart jag är

Tack på förhand

• Svar på tråden Snälla, hjälp mig att se! (klänning)
  • stormhelen

Hmm hittat klänningen på en annan sida bara för att se om det går att antingen förstora bilden eller läsa någon form av informaton om den, men har tyvärr inte lyckats så bra. =(

Klänningen är iaf jätte fin tycker jag.

Här iaf den andra länken där klänningen finns.

www.birutessalonas.lt/vestuvines-sukneles/sotero-midgley.html

Hmmm, det går inte maila och fråga om detaljerna på klänningen är i silver?

• stormhelen

daniiel, du är ju toppen du! Solig

• PiaB

Ellerhur daniiel! Jag måste nog ha den. Frågan är bara hur mycket för liten jag vågar köpa. Det är snörning i ryggen och det underlättar ju. Men med allt blingbling är den väl svår att sy in? Tänkte om det är bättre att inte beställa mycket för liten för det är väl lättare sy in än ut?

Tack stormhelen, där fanns det ju ännu mer i samma färg på mönstret

• stormhelen
    PiaB skrev 2013-01-03 21:55:18 följande:
    Tack! Visade den för blivande mannen som tyckte den var lite för mycket och att den jag har är mer jag. Kanske har han rätt, men den här är ju så fin! Undrar vad det är för kvalitet om man beställer den från eBay då, där jag hittade den? Där kostar den ca 1200.

Du ska göra så som du själv tycker känns rätt och bra för dig. Din m2b kommer nog att tycka att du är vacker vilken klänning du än kommer att välja. För mår DU bra och känner dig vacker så kommer du stråla extra mycket och då kan man ju inte bli annat än vacker.

Hmm, du skulle inte kunna göra så att du har den ena klännimgen under vigseln och sedan till festen byter du till den andra? Då får du ju båda klänningarna så att säga. Vet nu inte om det blir för dyrt och så, men det var iaf bara en tanke. Solig

• daniiel
    PiaB skrev 2013-01-03 22:04:42 följande:

Ellerhur daniiel! Jag måste nog ha den. Frågan är bara hur mycket för liten jag vågar köpa. Det är snörning i ryggen och det underlättar ju. Men med allt blingbling är den väl svår att sy in? Tänkte om det är bättre att inte beställa mycket för liten för det är väl lättare sy in än ut?

Välj en med snörning och i en storlek mindre än vad du är nu. Då kan du mest största sannolikhet ha den både om du går ner i vikt och om du nu av någon anledning inte skulle göra det. Och ja, enklare att sy in än lägga ut :)

Men som sagt, skicka in bilder till www.dinobridal.com och fråga vad dom skulle ta för att sy upp den. Dom är betydligt billigare än Landy och lite säkrare än Ebay enligt min mening och gör ett väldigt bra jobb. Kika in i "gaffel"-tråden, så ser du två klänningar som nyligen kommit därifrån :)
  • joe2012

Vilka skor! Vad snygga! Var har du fått tag på dem?

Snygg klänning med! 

• PiaB

Om man tittar nu med hjälp av daniiels förstoring så undrar jag hur jag INTE skulle kunna köpa den? Jag köper absolut den jag vill och jag vet att han tycker jag skulle vara fin även om vi gifte oss i jeans Men jag ville ändå höra vad han tyckte. Och han kommer dö om han får se mig i den. Det jag tänker på är att han ska ha frack och då kan väl inte en klänning bli "för mycket"? Ska titta i den tråden daniiel, och ev. skicka en förfrågan. Hittills har jag blivit nöjd med allt jag köpt från eBay men den här är ju lite met avancerad
  • PiaB
    joe2012 skrev 2013-01-03 22:14:03 följande:
    Vilka skor! Vad snygga! Var har du fått tag på dem?

Snygg klänning med!
    Tack! På eBay där jag handlar allt 275 kr
  • stormhelen
    PiaB skrev 2013-01-03 22:19:19 följande:

Om man tittar nu med hjälp av daniiels förstoring så undrar jag hur jag INTE skulle kunna köpa den? Jag köper absolut den jag vill och jag vet att han tycker jag skulle vara fin även om vi gifte oss i jeans Men jag ville ändå höra vad han tyckte. Och han kommer dö om han får se mig i den. Det jag tänker på är att han ska ha frack och då kan väl inte en klänning bli "för mycket"? Ska titta i den tråden daniiel, och ev. skicka en förfrågan. Hittills har jag blivit nöjd med allt jag köpt från eBay men den här är ju lite met avancerad

Wow!!!!

Klänningen och skorna är ju som gjorda för varandra. Super snyggt!

• kramen

När ska du gifta dig ? tänk på att om klänningen inte är bra så behöver du tid att fixa till den/köpa en annan . kram

• FrökenMäkelä

Denna klänningen hade jag personligen inte vågat köpa från Ebay. Hellre lagt lite mer pengar och beställt från något av de kinaföretag som fått goda omdömen här på BT

Jag köpte min första klänning från Ebay, inga pärlor eller sådant så var ingen avancerad klänning. Den är välsydd men ingen wow känsla fick jag av den. Det är en klänning som är värd det jag gav för den.

Sen hitta jag en alldeles alldeles underbar Maggie Sottero som jag vann budgivningen på (visserligen enda budgivaren, vilket var till min fördel) och jag börja gråta när jag såg den här hemma när jag packat upp den.

• PiaB

Vi gifter oss i Augusti, så den hinner ändras. Men nu har jag hittat en annan som det nog blir, tror jag beställer den idag faktiskt Både blivande mannen och mina döttrar tyckte den här i tråden är lite för mycket, overkill som 16åringen sa När jag såg den andra föll jag handlöst, den är mer jag även om den här var sanslöst fin.

• daniiel
    PiaB skrev 2013-01-05 10:42:16 följande:
    Vi gifter oss i Augusti, så den hinner ändras. Men nu har jag hittat en annan som det nog blir, tror jag beställer den idag faktiskt Både blivande mannen och mina döttrar tyckte den här i tråden är lite för mycket, overkill som 16åringen sa När jag såg den andra föll jag handlöst, den är mer jag även om den här var sanslöst fin.
    Nu måste du ju visa den klänningen! :)
  • PiaB

Jag dog lite när jag såg den Och så kändes inte den andra, den var mer en stor wowfaktor. Den här blir jag tårögd när jag tittar på. Är det inte en liknande Askungen har? Nu har jag beställt den på eBay och de verkade seriösa. Jag fick genast ett mail där de ville konfirmera uppgifterna och frågade när jag behöver klänningen. De ville ha mina mått men standardstorlekar brukar passa mig. Däremot ville de ha måttet från axeln till bröstvårtan och från axeln till midjan och från midjan till golvet, med tänkta skor. Känns seriöst isllafall, hoppas på det

• daniiel

Den ser jättevacker ut och jag hoppas att du ska känna likadant för den när du väl får hem den! :) Ett bra val tycker jag och den ser ut att passa bra ihop med skorna även denna :)

Askungens klänning var lite mer enkel, men så gifte hon sig ju år 1950 också ;P

• PiaB

Tack, ja det hoppas jag med. Den förra, och tärnklänningarna som jag köpt på eBay har varit bättre än förväntat så jag hoppas på samma sak.

Åh, jag var otydlig, tänkte på den som fåglarna och mössen syr till balen, som visas på Kalle Ankas jul Kommer ihåg att jag alltid var fascinerad av den som barn, just med det där vågiga på höfterna

• daniiel

Hahaha missade helt det där med "den mössen syr" :P Men jag tycker den blåa klänningen är hennes finaste och den som är mest lik din blivande brudklänning :) Som jag förövrigt tycker är finare än alla Askungens klänningar ;P

Svar på tråden Snälla, hjälp mig att se! (klänning)