Målsättnigar 2013
Jag hade kunnat lägga tråden under hälsa och skönhet, men det där med skönhet störde mig. Så det fick bli under övrigt. Jag har inga problem med hur jag ser ut, däremot hur jag mår. Jag ska vara brutalt ärlig och berätta att jag väger 110 kg och är 158 lång. Alltså ungefär lika bred som lång Och ärligt talat lider jag inte av det utseendemässigt. Har aldrig gjort heller. Såhär ser jag ut. Min blivande man älskar mig oerhört mycket och jag ser i hans ögon att jag är vacker
Men jag mår inte bra. Jag är trött jämt och liksom håglös. Nästan deppig och det är inte likt mig. Jag är inte en deppig person. Men allt blir så jobbigt. Orkar inte ens gå fort längre. Går omvägar för att slippa uppförsbackar och trappor. För att inte tala om hur trokigt det är att köpa kläder. Skulle vara så himla kul att kunna köpa de kläder jag vill, istället för de kläder jag kan.
Och tro mig, jag vet hur jag ska träna och vad jag ska äta, det är inte det som är problemet. Problemet är motivationen och viljestyrkan. Jag kan om jag vill, men det har ju varit så mysigt att sitta tätt ihop med särbon och bara mysa Och vetskapen om att jag såg ut såhär när vi träffades hjälper också till. Inte för att jag skulle banta för någon annans skull, men ändå.
Nå, nu är det nytt år och nya intentioner. Och jag gifter mig I ÅR! Större morot har jag aldrig haft. Visserligen har jag köpt en klänning som redan passar men den går väl att sy in
Det känns inte kul att veta att jag ska se ut såhär på bilder som folk ska se resten av livet. Även om det är löjligt och jag ju ser ut som jag gör. Bilderna ljuger inte. Men plötsligt känns det viktigt att se lite bättre ut. Inte så att jag ska bli trådsmal, det är inte min tanke. Men lite mer "fit" och fast o kroppen.
Jag vill inte vara trött och håglös inför eller under bröllopet och känna mig deppig. Och jag har fått jättemycket bra ips här på BT om Irland som vi vill åka till, men så tänker jag att det verkar jobbigt med alla berg och vandringar. Och det är sådant jag vill göra men just nu orkar jag inte. Så, såhär kan vi inte ha det
Innan jul ville min dotter börja träna på Curves och hon får inte träna där själv som minderårig. Så vi skrev in oss båda två. Och hade ett jättebra inskrivningssamtal om allt möjligt. Och blev vägd och mätt vilket var mindre kul. Men det är som det är. Vi satte upp lite mål som jag vill dela med mig av. Känns bättre om jag vet att jag "sagt dem högt" om ni förstår vad jag menar.
Så nu ska jag:
Träna tre ggr/veckan och inte ha dåligt samvete om jag inte hinner någon vecka.
Göra något pulsökande 30 min/dag de dagar jag inte tränar, t.ex. snabb promenad.
Sluta äta vetemjöl eftersom jag är sockerberoende. Då kan man ju tycka att jag borde sluta med socker men jag äter nästan inget socker utan pasta och bröd är min drog.
Gå ner 30 kg och det kan låta mycket men det är ca. ett kg/vecka innan bröllopet och det är absolut inte omöjligt. Kanske vill jag gå ner mer sedan men det är ett stort delmål.
Förutom det ska jag sova ordentligt, dricka mycket vatten och njuta av livet
Nu kör vi. 2013; jag är redo!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-03 10:35
Jag kan stava till målsättning men det kan man inte tro när man ser rubriken