• sahara8

Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!

Heeej!

Sökte blivande brudar i blekinge/nordöstra Skåne i annan tråd å blev hit lotsad av Jssson :) TACK, mkt trevlig läsning! Känns som om jag nästan känner Er! :D Blandar väl ihop Er kan jag tro

Tänkte ramla in här om jag får...ska troligen gifta mig 12/10 2013. Det är vår årsdag, alltså vi träffades och han friade på 2 årsdagen å iår är det en lördag!!! Jag har börjat planera bröllop ngra gånger :D men denna gången SKA Det bli av!! Skriver troligen för min sambo är inte helt med på detta, eller jo han vill gifta sig, men tycker inte att detta året är ett bra år ekonomiskt då jag är föräldraledig/studerar OCH vi måste måla om huset denna sommaren dvs -20 000 kr :/

Har träffat en bröllopskoordinator idag - kostnadsfritt för första mötet, men som jag känner nu kommer vi anställa henne som just koordinator alltså bollplank under hela vägen..... Behövde bolla budgeten med henne då det ju är en issue trodde på 50-60tusen, kom fram till 80. MEN väldigt högt räknat, och med ALLT vi vill!!

Har bokat Tulseboda brunn för festen, vigseln blir i Mjällby kyrka,på listerlandet, sölvesborg. Hår, makeup,tårta,klänning har jag plan för...... Hmm men det är där jag är,matoch underhållning står på tur.....

LindaCalle - Ääääälskar också den låten riwer flows in you -gifter mig med en fiskarson å den känns klockren!! Är som vatten som forsar/rinner.... Har frågat min farbror som e pianist om man kan spela den mer gångvänlig (för vad vet jag ;) )

Memme- KUL med egen stämpel, det vill jag med ha!! vart hra du beställt den? Dyrt?

Åh måste pysa, hämta 1 av 3 barn ;)

Hoppas höra från er snart!

• sahara8
    LindaCalle skrev 2013-01-29 18:33:28 följande:
    Åh, ni har bokat tulseboda!!! underbart ju! Vi var där och tittade och det är ju heeeeelt fantastiskt! Men sambon tyckte det var lite för långt iväg tyvärr...

Bröllopskoordinator lär lyxigt, speciellt om sambon tyckte det var fel år ekonomiskt, haha...men himla kul att ha nån som hjälper en och som är rutinerad! :)

Min vän ska spela "river flows in you" och antagligen "bella's lullaby" också, får se vad hon kan fixa till :)

Välkommen förresten! :)
    Jssson skrev 2013-01-29 16:55:11 följande:

Det var så lite, sahara8. Välkommen

Roligt att se att det går framåt för alla

Nästa torsdag 7/2 så kommer min sambo troligtvis få brev på posten.

Åh, vi väntar med spänning på reaktionen! Blev det hindersprövningen, ifylld men utan datum? Nåt brev också eller han får upptäcka själv vad det handlar om?

Jonna: var på ica precis i åhus, TVÅ nya bröllopstidningar! Borde ju komma till alla affärer samtidigt, men annars finns det i åhus iaf! Jag kunde köpt till dig, men det blir väl lite krångel med överlämning?

Tulseboda är en bit för oss oxå tyvärr, men när jag var där bara kände jag att detta måste vi ordna!! Älskade det stället.Har budgeterat för 2 bussar som tar gästerna från kyrka till Tulseboda-detta kostar ca 6000 men ska kolla med fler bolag för det verkar dyrt... vad tycker ni om följande alternativ;
    1. Gästerna får ta sig bäst dem kan....(2,2 mil mellan kyrka och lokal)
    2. Vi bokar buss mellan kyrka och lokal, OCH bussar hem till självkostnadspris ca 120kr
    3. Vi bokar båda bussarna till självkostnadspris, ca 200/pers
    4. annat alternativ...vilket?!

Jättekul med hinderprövningen!!! Min sambo hade nog inte fattat galoppen men otroligt kul!! Älskar sånt!

Ang bröllopstidningar har jag beställt på nätet: amelia och allt om bröllop finns att shoppa på deras hemsidor, även äldre nummer om man vill!!

på tal om koordinator...hon har redan varit till STOR hjälp,verkliga priser och tips på catering, band hur mkt bubbel/vin som går åt osv osv. det kommer kosta 3000:- för konsultation hela vägen, har inte bestämt ännu, men känns som det är värt de pengarna Funderar oxå på att önska mig när jag fyller år imars :) Kolla in www.viddinsida.se

memme-mycard ska jag kolla upp, TACK!
  • sahara8

Förresten - jag heter Caroline är 34år, området jag bor på kallas sahara, därav namnet.... jag har 3 barn- ni då har ni barn?

tycker det är lite rörigt med alla som e med (blandar ihop) startar en lista,kopiera å fyll på om ni vill (sorterat på "alias" men om alla fyller i är kanske datumet bättre att sortera på...) Hoppas jag inte glömt, snarare missat ngt - fyll på då

Erika83
    Jssson
    LindaCalle
    memme
    mille88
    MiaMiniMe
    MissJH
    MrsM
    Sahara8 - sölvesborg 12/10 Mjällbykyrka-Tulseboda Brunn

• sahara8
    Erika83
    Jssson
    LindaCalle
    memme - hässleholm 17/8 vankiva kyrka - Stoby byggdegård
    MiaMiniMe
    mille88
    MissJH- Kristianstad 29/6 Åhus trädgårdsbröllop vid havet- festen på samma ställe
    MrsM
    Sahara8 - sölvesborg 12/10 Mjällbykyrka-Tulseboda Brunn

:) Så kanske är det du Jonna som är först ut kanske?
  • sahara8

Mmm funderade idag på å hyra buss för å åka å hämta alla, köra mellan kyrka och fest och sedan köra hem alla. Till delvis självkostnadspris....gästerna hade behövt betala 200kr/pers, det hade jag nog själv gjort!! Ska höra runt lite - vad tycker ni andra?

Miss JH - hur gamla är barnen? Ska de med på bröllopet? Våra är 1,5 å 6,5 å 10,5 äldst å yngts flickor mitten pojk. har köpt klänning till tjejerna och kostym till sonen. Ska ha skor till dem alla och underkjolar till tjejerna samt skjorta och väst till son. Våra ska vara med på vigsel och foto, sen ska en av förskolefröknarna och hennes tonårs dotter passa dem här hemma (vars "lön" jag inte räknat med i budget inser jag nu...... .Obestämd

• sahara8

Var tvungen och se om jag kunde ladda upp en bild, å det verkar ju gå bra....:) Denna klänningen är en inspiration till den jag ska sy upp,särskilt överdelen med draperad tyll som en halterneck...... Hoppas få mer inspiration på lördag - ska åka på mässan i Mamö. Ngn mer som ska dit?
  • sahara8

Japp Jssson ska dit på lördag, ska du dit? Frågade ovan under bilden på klänningen, men "alla" kanske missade det då klänningen va så förtjusande Skrattande Bestämde i måndags.....att jag åker dit med de 2 tjejer som är mina tilltänkta tärnor.....

• sahara8

Kul!! Miss JH, förstår att det knns mer på riktigt då!! Känns avlägset (men det går ju fort) tills vi behöver skikca isf. tänker början av aug, det räcker väl när man inte har bröllop mitt i semestern?

:) Jssson funderar du, eller ska du med åka till Malmö?! Tänkte jag skulle åka dit å vinna mitt bröllop så att det säkert blir av!!! Hur är oddsen tror ni!? HMmm

• sahara8

Åhh miss JH, avis!!! vart ska Ni åka? Skulle så vilja vara säker på att det blir av och bestämma/boka på riktigt. Min dröm är att åka med helafamiljen till typ greklan 2 veckor i mitten av september (utvilade och bruna till THE day) och sen en lååång weekend till NY med min m2b. var det i denna tråden så många bott i USA?!, iaf jag med! hade varit hemma 2 månader när jag träffade Honom så jag vill så gärna dela lite av det med honom....
    Jssson jag är nästan nervös för din skull. vad tror du han säger/reagerar?

• sahara8

Åh, Rita - samma kyrka ju!! Å stad....vart ska ni ha festen? har du bokat ngt mer? Hår/catering osv?! *nyfiken*

• sahara8

Låter underbart miss JH!!! Jag bodde i Raleigh, NC men spenderade mkt tid i Connecticut och Hawthorne, NJ.

Jag vill gifta oss (för så känns det just idag, min sambo vill men tycker detta året är en dåligt år ekonomiskt) 12/10, eftersom det är vår årsdag -träffades 2000,förlovade 2002. I år är det en lördag för första gången sedan 2002.....
    Hällevikshavsbad är underbart!! Liite för trångt och dyrt för oss bara.... Har bokat tulseboda brunn som är i samma stil Drömmer
    jag har låångt hår, ska göra en fläta som jag tror heter vitlöks fläta, hos en tjej som heter malin i ljungaviken (min sambos kusins fru :) ) Min ena tärna ska fixa make up, hon e jätteduktig och jag sminkar mig sällan (inte så kräsen alltså)
    Två klänningar??!! Var det REA eller haha!! Ska låta sy upp en klänning, min mammas barndomsvän bor i hässleholm och ska sy. Hon sydde min balklänning för hundra år sedan! Inspiration är bilden jag la upp igår i denna tråden...finns i vinslöv! Ska på mässa i malmö på lördag och hoppas få lite fler uppslag, vill tex ha släp och detaljer i färg (marinblått) Jaha då har du ju mkt "gratis" då havsbadet ordnar ju...hur många ska ni vara?

• sahara8

Gästlistan är på 102, det hade blivit över 100 000 för oss på havsbadet, dessutom har de nätt och jämt öppet i oktober....de kunde ordna det men jag trodde man kunde hyra bara lokalen, det kunde man förr. Men det kostade visst ändå 11pappObestämd

Kolla in tulseboda, är det inte lite havsbadet feeling så säg? JAAA bomba med bilder......äälskar det!

HMm nä ingen brudbukett, de är ju duktiga i Mjällby och jag fick priser på deras av bröllopskoordinatorn, en vän har dock en egen blomsterbutik i Skåne å jag hoppas hon håller sitt ord med att hjälpa mig med blommorna, har lite udda ideer förstår du :) den ska gå i vitt iaf (svårt med blå blommor) och vara hängande alltså låång för jag är lång 1,80cm Har ni ngn färg/tema?

• sahara8

Heeej,

Här händer det grejer ser jag...har inte varit inne på några dagar. var på bröllopsmässan i lördags å igår fyllde min lilla (Malou) 1år!! Tänkte rapportera från mässan men måååste göra lite skolarbete innan de stora barnen kommer hem, dvs får inte fastna här ...hehe
    På mässan fanns en monter med Djs in a suit (fattar inte vad vitsen med smoking va, men de verkade proffsiga) av Lisa, bröllopskoordinatorn fick jag ett namn på DJ som jag sedan fått på fler håll; Robin Schill - han skulle ta 3500:- för en kväll och där ingick också ljus osv

hör av mig snart ang mässan :)

• sahara8

Sandra104 kollar gärna upp nr till Robin, han bor i Sbg. Återkommer!

Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!