• Längtandsfull

Nu måste ni hjälpa mig.. Är det verkligen snyggt med en axelbandslös klänning när man har små bröst?? Håller deb sig verkligen uppe då?? Ärliga svar =)

Jag kollar massor på klänningar och vet ungefär hur den ska se ut. Det kommer vara en hyffsat stor kjol med släp och tajt över mage och byst. Så den kommer säkert väga endel. Men nu är problemet att egentligen så tycker jag dwt är snyggast när den är helt axelbandslös men frågan är då om det blir snyggt på mig och om den håller sig uppe med tanke oå at jag har liten byst. Funderar endel på halterneck (band som går runt halsen) men det är ju snyggast helt utan band..

• Svar på tråden Nu måste ni hjälpa mig.. Är det verkligen snyggt med en axelbandslös klänning när man har små bröst?? Håller deb sig verkligen uppe då?? Ärliga svar =)
  • Längtandsfull

Ursäkta all felstavning... =) Orkar inte ha problemet under kvällen att allt glider ner och jag får gå och dra upp hela tiden.. Då är det kanske bättre med ett band som går runt halsen även om det är snyggast med helt tomt upp mot halsen och bak på rygg.

• Emelie87

Hur är det om man har smala och beniga höfter då (inte så skönt med ngt som hänger och skaver över höftbenen...)? Funkar det ändå? Jag tycker precis som TS att det är snyggast med axelbandslöst men har varit tveksam till om jag har något som kan hålla det uppe. Så fort jag har något utan band så får jag gå och dra upp det konstant vilket inte är så roligt...

• Emelie87

Jättefin klänning Niini :) Ser ut att vara en fin kyrka också!

Det låter ju underbart att kunna ha axelbandslöst en dag i livet trots att man är lite felbyggd :P

• daniiel

Det är inte så att en brudklänning hänger och skaver över höftbenen, inte alls. Det är däremot där den bör ha sitt stöd, inte hänga på brösten. Är man orolig över det, passform, så välj en klänning med snörning och snöra klänningen rätt. Då ska det inte vara några problem. Är man ändå orolig över det, så går det ju tejpa klänningen, www.lindex.com/se/underklaeder/oevrigt/tillbehoer/6626268/Stylingtejp/

Och jag tycker definitivt att man kan ha en axelbandslös klänning även om man har en liten byst :) Varför inte gå till en brudbutik och pröva?

• Längtandsfull

Kul att ni svarat. Ja det är absolut snyggast utan några slags band. Men jag är endå lite orolig lver att det ska håla på att glida ner och jag får gå och dra i den hela tiden. Men tror nog endå det får bli en axelbandslös =) Snörning i ryggen blir det. Känns som att chansen på att den ska passa perfekt är störst då. Jag skall beställa från jenjenhouse.com så det är ju inte så lätt att prova innan.

• sommarvinter

Jag tycker nog att det är snyggare utan axelband när man har liten byst än när man har det i stor byst, faktiskt. Men det är väl en smaksak. :)

• Längtandsfull

Ja det är en smaksak. Jag kan tycka att det är snyggast med något mellanting. Men absolut inte dom där enorma. Hahaha =)

Svar på tråden Nu måste ni hjälpa mig.. Är det verkligen snyggt med en axelbandslös klänning när man har små bröst?? Håller deb sig verkligen uppe då?? Ärliga svar =)