• Längtandsfull

Nu måste ni hjälpa mig.. Är det verkligen snyggt med en axelbandslös klänning när man har små bröst?? Håller deb sig verkligen uppe då?? Ärliga svar =)

Jag kollar massor på klänningar och vet ungefär hur den ska se ut. Det kommer vara en hyffsat stor kjol med släp och tajt över mage och byst. Så den kommer säkert väga endel. Men nu är problemet att egentligen så tycker jag dwt är snyggast när den är helt axelbandslös men frågan är då om det blir snyggt på mig och om den håller sig uppe med tanke oå at jag har liten byst. Funderar endel på halterneck (band som går runt halsen) men det är ju snyggast helt utan band..

• Svar på tråden Nu måste ni hjälpa mig.. Är det verkligen snyggt med en axelbandslös klänning när man har små bröst?? Håller deb sig verkligen uppe då?? Ärliga svar =)
  • Aniara4
    sommarvinter skrev 2012-12-21 12:46:51 följande:
    Jag tycker nog att det är snyggare utan axelband när man har liten byst än när man har det i stor byst, faktiskt. Men det är väl en smaksak. :)
    Jag tänkte samma sak faktiskt, det är snyggARE med axelbandslöst  med liten byst. Har man stor byst är det lätt att det ser vulgärt ut (talar av erfarenhet).

Och klänningen hänger som sagt inte på tuttarna. det skulle ju bli jättejobbigt! En bra klänning har en ganska fast och stel överdel, ofta med inbyggda mjuka plastskenor, som "står" på höften (men inte så att det känns) och hålls uppe genom att den är snörd mot kroppen.

Jag säger som daniiel, gå till en  brudbutik och prova, så ser du hur det känns!
  • ThereseV

Även om du ska köpa den via internet så kan du åka och testa i en riktigt butik. Jag skulle råda dig att göra det! 
    Jag har alltid kollat på en viss typ av klänningar men när jag testade så visade det sig att jag passade bäst i något jag inte alls trodde jag skulle gilla:P

Jag säger som dom andra att det inte bör vara några problem alls. Jag har stl 32 och det funkade för mig:) 

• TheD

Oftast sitter såna klänningar bäst på kvinnor med mindre bröst :)

• Längtandsfull

Ok kul att höra attså många tycker det blir bra även om man har liter byst=) Får försöka hitta nått bra ställe i gbg som har många olika varianter och modeller.

• Längtandsfull

Haha va många felstavningar. Inte lätt att skriva med mobilen...

• tisa

Jag har inte reflekterat över hur små eller stora bröst som ser bra ut i en axelbandslös klänning, tycker att både och ser bra ut, däremot tycker jag att axlarna ser bredare ut i en sådan, tycker axlarna hamnar mer i fokus än brösten, speciellt då om man har bredare axlar.. Men nu skall jag tänka på detta. Har 70FF/G och köpte en axelbandslös brudklänning, tänkte inte att det skulle se vulgärt ut men det kanske det gör, kanske skall jag sy på band och balansera upp det hela. Inte världens största bröst men var glad att jag hittade en klänning de fick plats i utan push up eller tälteffekt :)

• Aniara4
    tisa skrev 2012-12-21 16:09:14 följande:

Har 70FF/G och köpte en axelbandslös brudklänning, tänkte inte att det skulle se vulgärt ut men det kanske det gör, kanske skall jag sy på band och balansera upp det hela. Inte världens största bröst men var glad att jag hittade en klänning de fick plats i utan push up eller tälteffekt :)

Det måste absolut inte göra det, vad jag menade var att om det inte finns riktigt tillräckligt med plats för brösten så kan det bli en push up-effekt som du säger och ett par muffins där fram...
  • CoG

Om du kollar på axelbandslösa brudklänningar på nätet som är rätt tighta över byst och mage så kan du se att det inte är många modeller som har stor byst.

• CharliesChoice

Jag tycker att axelbandslöst och en rak hög ringning förminskar bysten. Jag tycker det är fint med små bröst (man vill väl alltid ha det man inte har...?) och är jättenöjd med att min byst ser lite nättare ut i axelbandslöst. Har 75 full D-kupa men tycker det ser mkt mindre ut i denna klänning än i en med urringning ner mellan brösten liksom.

Dock som nån här ovanför sa, axlarna framhävs.

För att svara på TS, jag hade definitivt gått på axelbandslöst om jag hade haft små bröst, snyggt som tusan! Dessutom tror jag inte klänningen åker ner pga det, inte om det är rätt strl och sånda där skenor i överdelen!

• Niini
    Emelie87 skrev 2012-12-21 11:42:59 följande:

Jättefin klänning Niini :) Ser ut att vara en fin kyrka också!

Det låter ju underbart att kunna ha axelbandslöst en dag i livet trots att man är lite felbyggd :P

Tack :) Ja eller hur, och kom ihåg att klänningen inte behöver sitta som en smäck direkt. De flesta butiker har superduktiga sömmerskor som gör jobbet :)
  • purpleflower

Jag tycker att du ska köra på axelbandslöst om det är det du vill ha! Sen det där med om klänningen ska halka ner eller inte handlar inte om hur stor eller liten byst man har, utan om hur man snörar den. Den ska inte hänga på brösten utan ge stöd underifrån och vila på höfterna, som någon redan har nämnt här. 
    Själv har jag 75A i bh-storlek och hade en axelbandslös klänning på vårat bröllop och jag var hur nöjd som helst!
    Och jag hade inga som helst problem med min klänning, den satt som en smäck hela kvällen :)

• Längtandsfull

Tack för era svar=) Det får nog bli en axelbandslös. Längtar så tills vi skall börja kolla.

Svar på tråden Nu måste ni hjälpa mig.. Är det verkligen snyggt med en axelbandslös klänning när man har små bröst?? Håller deb sig verkligen uppe då?? Ärliga svar =)