• Enniie
    Äldre 20 Dec 15:10
    6221 visningar
    22 svar
    22
    6221

    Helt ärligt, vad tycks?

    Efter att ha suttit och pysslat med brudbuketten, så börjar jag nu tveka. "-man ska ju ha riktiga blommor", får jag höra hela tiden, men jag kände själv att det inte var viktigt.


     


    Nu är jag klar med min bukett iallafall, och visst, den är inte perfekt, men helt ok.


    Vad tycker ni?


     


     

  • Svar på tråden Helt ärligt, vad tycks?
  • Enniie
    Äldre 20 Dec 15:10
    #1

  • Enniie
    Äldre 20 Dec 15:11
    #2

  • pamjof­re
    Äldre 20 Dec 15:15
    #3

    Hej!
    Kör på vad du känner! Vill du ha "fejk" blommor så kör på det!
    Och jag tyckte att din bukett va super fin!  

  • Äldre 20 Dec 15:15
    #4

    Från en som enbart hade fjädrar och pärlor i sin bukett måste jag säga att din bukett är minst lika fin som en bukett med riktiga blommor. En brudbukett behöver definitivt inte vara med riktiga blommor! Det finns väldiga många andra fina varianter och alternativ, ett av dom är din bukett :)

    Hur känner du själv för din bukett? Blev den som du hade tänkt dig? Passar den ihop med din klänning? Det viktigaste är ju trots allt vad du själv tycker och tänker :)

    Om jag ska säga något negativt, så är det att pärlorna kanske inte riktigt passade in? Kanske om du hade mindre pärlor och inte gjorde dom riktigt lika långa. Hm.. svårt att säga..

    Nåja, överlag tycker jag din bukett är väldigt fin faktiskt :)


  • eml33h
    Äldre 20 Dec 15:19
    #5

    Jag tycker den va jättefin!
    Tror jag ska försöka mig på att göra nån liknande faktiskt! : )
    Tack för inspiration!

  • Enniie
    Äldre 20 Dec 15:36
    #6

    Tack för svar!


     


    Alltså, den går ju ihop med klänningen. Vi har ljusgrönt och liljor som tema, vilket jag tänkte på när jag gjorde buketten. Dock så har Ikea inte så jättestort utbud när det kommer till fina fejkblommor.


     


    Om man petar ner pärlorna lite i buketten då? Eller ska dom väck helt?

  • Äldre 20 Dec 15:40
    #7

    Jag tycker din bukett är fin.
    Jag tycker pärlorna ska bort helt
    Kolla i andra lite mindre butiker om du vill ha någon kompletterande blomma till, det finns plastblommor på vanliga blombutiker till och med ibland. 
    Fördelen med att inte ha riktiga blommor är att man kan bevara buketten bättre efter bröllopet. Så länge det sder fint ut på dagen så tycker jag inte att det spelar någon roll, men jag själv väljer riktiga blommor.
    Lycka till! /M 

  • Äldre 20 Dec 17:47
    #8

    Jag tycker inte pärlorna behövs alls och jag tycker inte det behövs mer blommor heller faktiskt. Om du vill fylla ut med något, så tror jag lite mer gröna blad kunde vara fint. Vill du ha den väldigt vit, så tycker jag dock att den är fin som den är :)


  • Äldre 20 Dec 18:43
    #9

    är den fejk? seriöst.. såg inte det förrän jag läste det. :P väldigt vacker!

  • Äldre 20 Dec 18:56
    #10

    Jättefin! Jag fick en del kommentarer om min bukett också... Jag klippte tre lupiner på parkeringen när vi gick till bussen för att åka till kyrkan :)

Svar på tråden Helt ärligt, vad tycks?