• diamondgirl

Bild och pris på era ringar

Hoppas inte någon tar illa upp av denna tråd men som rubriken säger skulle jag vilja se bilder på era ringar och hur mycket de kostade för att få lite inspiration till vad man man får för ett visst pris. Vill se ringar i alla prisklasserGlad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-16 16:00
    Glömde skriva att ni gärna få beskriva ringen också exempelvis vad det är för metall och om ni har en diamant hur stor den är m.m.
  • Svar på tråden Bild och pris på era ringar
  • kinchy

Kan inte lagga in en bild just nu, men min ar en solitar i platina med en 1.25 carats diamant pa. Den kostade ca £5000 (precis under om jag minns ratt). Dock ar den inhandlad i england fran en engelsk webbsida (med fantastiska rabatter!) som ar betydligt billigare an att kopa i sverige.

Som manga sagt tidigare kan man tjana en rejal hacka pa att kopa diamanter fran UK eller USA istallet for Sverige Glad 

• frkmaria

vi köpte en enkel förlovningsring (likadan till båda, bild på profilbild) på safira.se. Roséguld, 4 mm, 0,8 tjocklek, 18K för 1398kr styck. Min sambo vill antingen ha den eller en likadan till på bröllopet, själv vill jag till bröllopet köpa denna ringen: 

www.safira.se/produkt/vigselringar-1/18k-guld/18k-roseguld/vigselring-3-0x1-3-mm-18k-roseguld-wsi-diamanter-0-07-ct

Tycker den passar bra ihop med min stil och med min förlovningsring! :) Det är inte så rött som på bilden utan liiiiite mer gult (samma som profilbilden). :)  

• MandyH

Här är två bilder på min förlovningsring som min älskade sambo överraskade mig med..
    Det är en rosa safir på 0,75 ct och de små sidostenarna 0,30 ct (10x0,03). Handgjort i vitguld.

• MandyH
    MandyH skrev 2013-09-14 10:06:54 följande:

Här är två bilder på min förlovningsring som min älskade sambo överraskade mig med..
    Det är en rosa safir på 0,75 ct och de små sidostenarna 0,30 ct (10x0,03). Handgjort i vitguld.

gGlömde nämna priset, den kostade 17000:- 
  • WesternCape

Min förlovningsring handgjord i Sydafrika i palladium med en 0,1 briljantslipad diamant. 3500kr.

• Trattkantarellen

VI valde Schalins Europa, hälften vitguld, hälften gulguld på våra förlovningsringar. bredd 4, höjd 1,6
    kostade 2.147kr, men då hade butiken 25% på alla schalinringar då också.

Då m2b redan har en guldring till (Ingenjörsring från Chalmers) blir det bara jag som får en vigselring. Jag kommer ha samma bas, tvåfärgad, men har inte bestämt mig ang hur många stenar jag ska ha.

Vi gifter oss 2015 så jag har ett tag på mig att prova och fundera =)

• frkmaria
    Trattkantarellen skrev 2013-09-14 19:59:29 följande:
    VI valde Schalins Europa, hälften vitguld, hälften gulguld på våra förlovningsringar. bredd 4, höjd 1,6
    kostade 2.147kr, men då hade butiken 25% på alla schalinringar då också.

Då m2b redan har en guldring till (Ingenjörsring från Chalmers) blir det bara jag som får en vigselring. Jag kommer ha samma bas, tvåfärgad, men har inte bestämt mig ang hur många stenar jag ska ha.

Vi gifter oss 2015 så jag har ett tag på mig att prova och fundera =)
    Tycker ringen med 5 stenar var snyggast! :D
  • Power of Love

Förlovningsringen (den med en sten) inköpt 2011 för 6000 (+ några hundralappar minns inte exakt). Märke är schalins. 
    Vigselringen även den i guld är inköpt på auktion för 600kr. Tror inte det är äkta stenar men det gör inget. Får bära dem tillsammans nästa år Glad

• Trattkantarellen
    frkmaria skrev 2013-09-14 20:53:35 följande:
    Tycker ringen med 5 stenar var snyggast! :D
    Tack, jo det är den jag lutar mest åt, känns som lagom många =)
    Men ska gå och kika och prova ett par gånger innan jag bestämmer mig. 
  • MerlonaZ

Trattkantarellen: Jag personligen tycker att den med 5 känns alldeles för "klen" väl på handen, stenarna försvinner nästan. Den med 7 är alldeles lagom, ser inte lika prålig ut IRL som på bild. :)

• Trattkantarellen
    MerlonaZ skrev 2013-09-14 23:38:00 följande:
    Trattkantarellen: Jag personligen tycker att den med 5 känns alldeles för "klen" väl på handen, stenarna försvinner nästan. Den med 7 är alldeles lagom, ser inte lika prålig ut IRL som på bild. :)
    Okej, ja det är klart att det är lite annorlunda IRL.. Får gå iväg och prova helt enkelt =p
    Tack. 
  • Long distance runner
    Power of Love skrev 2013-09-14 21:09:54 följande:
    Förlovningsringen (den med en sten) inköpt 2011 för 6000 (+ några hundralappar minns inte exakt). Märke är schalins. 
    Vigselringen även den i guld är inköpt på auktion för 600kr. Tror inte det är äkta stenar men det gör inget. Får bära dem tillsammans nästa år Glad

Fina ringar! Hur breda är dem?
  • kinchy

Haha, insåg att jag ljög i mitt tidigare inlägg! Skäms Vimsig som vanligt! Ringen kostade ca £3000 men den är värderad till dryga £5000.

• CamillaForsgren

Det här är min ring. Den är i stål och har stenar hela vägen runt. Kostade 75 kr (ord 149 men det var rea) och gravyren som vi lät göra på insidan kostade 313 kr. Som vigselring vill jag gärna ha en enstensring(inte med någon äkta diamant eller så för det har vi inte råd med) i silver eller stål, men jag lyckas inte hitta någon bra på nätet. Någon som har ett bra förslag på någon sida?
  • daniiel
    CamillaForsgren skrev 2013-10-16 18:56:37 följande:

Det här är min ring. Den är i stål och har stenar hela vägen runt. Kostade 75 kr (ord 149 men det var rea) och gravyren som vi lät göra på insidan kostade 313 kr. Som vigselring vill jag gärna ha en enstensring(inte med någon äkta diamant eller så för det har vi inte råd med) i silver eller stål, men jag lyckas inte hitta någon bra på nätet. Någon som har ett bra förslag på någon sida?
    Jättefin ring! Jag vet inte riktigt hur du tänkt dig att vigselringen ska se ut, men jag sneglade själv på den här indonordic2.addcms2.se/eShop/Silver/silverringar/article401.aspx Vi beställde dock tre andra ringar därifrån och är väldigt nöjda med företaget. Det är ju dock en ganska stor sten.
    Dom har dessa också, bland annat.
    indonordic2.addcms2.se/eShop/Silver/silverringar/article476.aspx
    indonordic2.addcms2.se/eShop/Silver/silverringar/article431.aspx
    indonordic2.addcms2.se/eShop/Silver/silverringar/article251.aspx
  • Lindijoo
    kinchy skrev 2013-09-13 16:46:58 följande:
    Kan inte lagga in en bild just nu, men min ar en solitar i platina med en 1.25 carats diamant pa. Den kostade ca £5000 (precis under om jag minns ratt). Dock ar den inhandlad i england fran en engelsk webbsida (med fantastiska rabatter!) som ar betydligt billigare an att kopa i sverige.

Som manga sagt tidigare kan man tjana en rejal hacka pa att kopa diamanter fran UK eller USA istallet for Sverige Glad 
    Snygg ring!! Skål
    Vilken engelsk sida köpte ni den från?? Jag letar förlovningsring
  • kinchy
    Lindijoo skrev 2013-10-16 19:11:36 följande:
    Snygg ring!! Skål
    Vilken engelsk sida köpte ni den från?? Jag letar förlovningsring
    Tack! Ringen ar kopt pa www.diamondsfactory.co.uk/ dom ar jattebra! Plus betydligt billigare an sverige.
  • Lindijoo
    kinchy skrev 2013-10-21 17:36:16 följande:
    Tack! Ringen ar kopt pa www.diamondsfactory.co.uk/ dom ar jattebra! Plus betydligt billigare an sverige.
    tack för infon!
Svar på tråden Bild och pris på era ringar