Inlägg från: Kago09 |Visa alla inlägg
  • Kago09

    13 juli 2013

    Va skönt då ju snart din klädsel klar, va kul! Det är alltid skönt när man kan bocka av saker på listan!

  • Kago09

    Jag gjorde egna för vi ville gärna att det skulle stå personens/personernas namn på inbjudan! Jag är ingen pysselmänniska i vanliga fall (förutom på jobbet :)) men det gick lätt och smärtfritt!!

  • Kago09

    Här är jag, har inte haft så mycket att berätta därför har det varit tyst men nu har det hänt grejor!!!
    Vi har fått pris på tårta, brudbukett och catering. I går beställde jag klänning, skor och väska.
    Inbjudningarna skickade vi ut för lite mer än en månad sen och har börjat få svar så det är spännande. Nu väntar vi på att få reda på hur många vi blir så kan man ta tag i dekortaioner och så. Kollar på ringar för fullt men har så svårt att bestämma mig, finns ju hur många som helst att välja mellan, och man ska ju ha den resten av livet så det är ju bäst att man gillar den :0) 

    Flixon: Vilken fin lokal. Vi ska också åka till vår en dag för att kolla hur vi ska ha borden och för dekorationer m.m. var ju ett tag sen man var där så man glömmer hur det ser ut!

    Hur har du tänkt med dekorationer och dukning i er lokal??? 

  • Kago09

    Här går det också lite trögt. Började jobba för 1 månad sen efter föräldraledighet och tiden bara springer förbi! Jag har iallafall beställt klänning skor och väska. Vi har bokat catering, ska ha ett möte med dem lite längre fram. Tårta ska vi bestämma oss för olika smaker och få hem småtårtor så vi sen kan bestämma oss, mannen köpa byxor, kläder till barnen, bestämma blommor och dekorationer så en del att göra. Mannen sitter lite med musiklista då och då och hans jobb blir att göra häftet i nåt program på datorn! Vad ska ni ha i era festhäfte ömmande får fråga? Jättefina inbjudningar!!!! Vilket osa datum har ni?

  • Kago09

    Vi kommer att ha spotify då det inte finns plats i lokalen för ett live band! Vi skrev på vår bröllopshemsida att gästerna i samband med anmälan ska önska två låtar som de vill lyssna på eller dansa till, då finns det något för alla!!

  • Kago09

    Då var det 3 månader kvar :0) så nu närmar det sig sakta men säkert.
    I torsdags fick vi hem hindersprövningen så det gick fort med tanke på att vi skickade exakt en vecka innan.
    Annars står det stilla med planeringen just nu. Istället tränar jag på att gå i mina skor, hur ska detta gå :0) och sen inväntar jag min klänning som skickades från kina igår och har landat i tyskland, väntar med spänning. Hoppas det är bra med er andra? 

  • Kago09

    Jag kan skaka lite liv i denna tråden ;0)
    Har varit inne och läst juli tråden men inte orkat skriva på sistonde då vi haft problem med m2b:s familj men har försökt tänka bort det och fokusera på oss och vår dag! Bara tråkigt när folk ska vara negativa och inte vara glada för ens skull och speciellt sin sons skull!!!
    Men vi har fått mycket gjort på sistonde så det är skönt!
    Vi har
    * beställt ringar ( det var på tiden :0))
    * beställt tårta
    * fixat blommor
    * m2b klädsel är klar även manshettknappar har inhandlats
    * barnens kläder och skor är klara
    *köpt in massa dekortaioner till dukning m.m
    Vi har även träffat prästen, han var verkligen super. Jag fick gå ned med min pappa som var min högsta önskan, var nervös inför det då jag hört att många är emot det. Sen ska vi visst pussas i krykan, det var någon som sa att det inte visst är en svensk tradition ingen har gjort det på de bröllop vi varit på men det blir trevligt :0)

    Det som fixas med just nu är:
    * spellista på kvällen
    *festhäftena
    *  ska pyssla en kuvertlåda, bordsplaceringstavla, guest tree tavla  m.m.
    sen är det småsaker som ska fixas och inhandlas, tipsrunda till minglet, och schema över dagen.

    Hoppas det går bra för er andra, nu är det nära!  Ingen möhippa än men det kommer väl :0) 

  • Kago09

    Vi träffade prästen redan nu för att han har semester fram till 3 dagar innan vår vigsel, annars tror jag att man inte träffar så tidigt men säkert olika från stad till stad!

    Jag försöker också hitta bekväma trosor till bröllopsdagen men har ingen aning om vad så hittar ni något bra så tipsa gärna :0) mannen önskar även sexiga underkläder till bröllopsnatten så får väl fixa det med fast att de ändå bara ska av!!! Inte för att jag tror att jag kommer att vara sugen på något annat än att sova men den som lever får se :0) 

  • Kago09

    Skönt att ha lite möten inbokade så slipper du gå och tänka på det!
    De möten vi har kvar är väl make up artisten 1-2 veckor innan bröllopet sa hon att hon brukar provsminka, och med cateringfirman. Han vi pratat med har slutat och ska ersättas så man blir lite nervös när man int5e hör något från dem, men det löser sig förhoppningsvis får ringa och tjata lite till på dem :0) 

  • Kago09

    I Lördags blev jag hippad. Jag hade en underbar dag med underbara vänner. Man har ju gått och funderat på när det blir men man vågar inte riktigt tänka tanken, men plötsligt händer det :0) stod naken i badrummet efter att precis duschat då jag hörde värsta metal/rock musiken då har de lagt en ipod i ett kuvert som ligger vid dörren, det står att jag ska öppna och inuti ett brev med saker som jag ska packa. 
    När vi senare samlats i parken jag och fem andra så tror jag att okej då vet jag vilka som är här undra vad vi ska göra, då får jag ett par händer för ögonen och den doften känner jag igen jag måste känna på håret för att vara säker :0), då står tre av mina barnsdomsvänner där, de har kört 32 mil för att var4a med på min möhippa och måste tyvärr köra hem samma dag fast på kvällen då för den ena ska jobba men så otroligt gulligt av dem. Jag börjar gråta och skaka när jag ser dem, jag är så glad över att de kommit...dagen fortsätter med picknick, chokladprovning, god mat och dryck och underbart sällskap...

    Här går det framåt men börjar bli lite nervös över ringarna då vi beställde dem för 3 veckor sedan och inte hört något..

    I morgon är det 1 månad kvar :0) jag längtar så jag spricker.... 

    Hoppas ni andra har det bra?

  • Kago09

    Ja verkligen...är det bara jag som känner mig stressad fast att jag tänker på att andas och att allt ordnar sig men 1 månad knappt fyra veckor känns ju så sjukt nära :0)

  • Kago09

    Vi skulle också behöva sitta ner och prata igenom allt då jag varit borta mån och tis kväll och sambon ons och tors och idag är vi borta båda två. I morgon är det sambons svensexa så det lär inte bli denna helgen :0)
    Ska dock till stan med tärnorna i morgon och ska då köpa lite smått och gott som läppglans, nagellack, compeed och sånt där gele inlägg i skorna, underkläder, textilpenna lila, svart penna att skriva på stenar m.m....
    har dock insett att just nu är det mest pyssel kvar de stora posterna är klara.
    På möhippan i lördags så sa min vän som gifter sig 3 veckor efter mig, varför jag är så nervös, vad kan gå fel, jag vet faktiskt inte blir nervös när jag tänker på bröllopsdagen men det är nog mest förvantan och längtan, sen vill man ju att det ska bli en kanondag för alla inblandade... 

  • Kago09

    Usch va tråkigt MeaJ, förstår verkligen om ni är stressade! Hoppas allt ordnar sig till det bästa! När jag tänker på det som ska göras så blir jag stressad men försöker tänka att på 4 veckor bör man hinna ganska mycket! Idag är det svensexa för mannen så jag har umgåtts med tärnorna. Vi har gjort håret och provat klänningarna, så fina vi blev :0)

  • Kago09

    Det låter underbart :0)
    Ja vad tar man med sig egentligen ;0)
    pass, pengar, biljetter, badkläder, kläder, hygien, solskydd kanske ? kamera, videokamera, väska eller nåt att förvara kort och pengar. Tror man kan köpa mycket på plats om man även vill det. Ett kompispar till oss som gifte sig förra året, när de åkte på smekmånad kom hennes väska bort och hon klarade sig i 2 veckor utan den så det går nog om vill :0) men jag förstår dig, svårt att veta vad man behöver och inte behöver...

    Här håller världen vändas upp och ner då min sambo fått jobb 32 mil härifrån. Han har fått jobb 2 mil från min hemstad, vi har diskuterat att flytta närmre mina föräldrar men man är lite shockad då allt gått väldigt fort och man har kort tid på att bestämma sig för vart man vill bo, hitta bostad, jobb till mig, dagis till barnen ja allt...och ett bröllop att planera men allt går väl om man vill ;0) 

    Igår fick vi titta på ringarna, vi har väntat i 4 veckor och jag undrade vad som dröjt så jag gick dit och där låg dem, de hade glömt att ringa så man blir lite besviken, men alla kan väl glömma. Nu ska bara min gravers sen kan vi hämta dem :0) vi träffa även cateringfirman så nu är allt bestämt, mest pyssel kvar nu :0)

    Nu går veckorna fort.....snart dags :0) 

  • Kago09

    Pagine: Om ni ska backpacka så finns det ju sådana väskor just för det, det finns även påsar som man kan förvara kläder i så det tar mindre plats i väskan och att man hittar det läätare. finns även resehandukar, men du har kanske redan tänkt så långt :0) om det är så ni ska resa?!!

    Just nu snurrar mycket i huvudet plus att jag är trött efter en jobbig vecka och varit uppe sen kl 5, försökte pyssla pompoms men behöver nog bara vila så får ta tag i det i helgen, räcker att jag satt och knöt lila rosetter runt våra bröllopsbubblor häromdagen, 48 st, inte jättemånga men det tar sin lilla tid det med!!!

  • Kago09

    Jag tror vi köpte på naturkompaniet, men kan kanske finnas på stadium och sådana butiker! Det var inte dödsjobbigt mer enformigt men det blir jättefint. Sen är jag så pedantiskt petig så det måste se perfekt ut :0) Vi är 38 utan oss och jag har 48 st tänkte ifall nån utomstående kommer har nån från jobbet som vill komma, tärnans mamma och syster. Våra tärnor eller nån ska stå och dela ut dem när gästerna går in i kyrkan så då blir det nog att alla tar! Men behöver ju inte va så... ni har ju lite fler än en annan :0)

Svar på tråden 13 juli 2013